Toon posts:

[XP] Games werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq deskpro 733 met een 8 Mb video kaart onboard.
Geen probleem lijkt mij. Verder zit er een 40 gig HD en 192 Mb geheugen in.
En toch een probleem. Sinds ik pas geleden XP heb geinstalleerd willen games niet meer starten. Ze doen wel alsof ze gaan starten, maar zodra ze moeten beginnen klapt het beeld terug naar XP. Op de achtergrond blijft echter wel het spel aktief. In de taakbalk aanklikken om het spel aktief te maken, werkt niet.
Het ligt niet aan de compatibility, aangezien ik de optie al geprobeerd heb om het spel onder 98/me te draaien.
Ook geef ik niet de schuld aan de videodrivers welke nieuw zijn. DirectX lijkt mij ook niet het probleem aangezien versie 8.1 standaard in XP zit.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb je alle windowsupdates al geinstalleerd? :)

edit: over welke spellen hebben we het eigenlijk? :)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Ik zou denk ik toch nog verder klooien met die comatibility settings, bijv op 640x480 draaien en eventueel win 95 compatibility proberen.

Helpt Alt+Tab ook niet?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:32

L0g0ff

omg

Als het gaat om dos of "oudere" spellen dan kun je het gewoon vergeten met xp.

Hoe je deze spellen dan kunt spelen is een dual boot opzetten met 98 en xp en vervolgens kun je met 98 je spellen spelen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

8 MB onboard ? Is die onboard chip wel D3D compatible (lijkt me WEL aan direct-x te liggen), draai dxdiag.exe eens

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op maandag 03 juni 2002 22:58 schreef compu het volgende:

Het ligt niet aan de compatibility, aangezien ik de optie al geprobeerd heb om het spel onder 98/me te draaien.
Ook geef ik niet de schuld aan de videodrivers welke nieuw zijn. DirectX lijkt mij ook niet het probleem aangezien versie 8.1 standaard in XP zit.
ik ben sowieso niet zo tevreden over XP, maar ik had her eerst ook, en ik wou Redalert 1 weer eens ff spelen, weet niet of ik het nou wel kon installeren, ik d8 van wel. en ik wou het spel spellen, en toen hetzelfde als jij. toen dat compatibaliteit geprobeert, maar dat werkt ook voor geen meter (met meerder spellen dat gehad)

en de oplossing was heel simpel, gewoon XP eraf gooien, en weer lekker win2000 installeren *D

iRacing Profiel

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:23

MadEgg

Tux is lievvv

Op dinsdag 04 juni 2002 10:03 schreef Gohan-san het volgende:

[..]
en de oplossing was heel simpel, gewoon XP eraf gooien, en weer lekker win2000 installeren *D
WinXP draait bij mij veel meer games dan WinXP. Er zijn een aantal videokaarten die wel problemen op kunnen leveren, maar over het algemeen werkt het veel beter voor games dan 98 of XP, de DOS-games niet meegerekend.

Tja

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53
Ligt het niet gewoon aan dat je systeem die spellen in combinatie met xp niet aankan :?

Last.fm
Films!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op dinsdag 04 juni 2002 14:30 schreef MadEgg het volgende:

[..]

WinXP draait bij mij veel meer games dan WinXP.
/offtopic/
bedoel je niet win2000 bij de tweede Windows eXtra Problems
/offtopic/

iRacing Profiel

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 22:04

chaozz

Dreamers, they never learn

Op dinsdag 04 juni 2002 09:12 schreef OhMyGod het volgende:
Als het gaat om dos of "oudere" spellen dan kun je het gewoon vergeten met xp.

Hoe je deze spellen dan kunt spelen is een dual boot opzetten met 98 en xp en vervolgens kun je met 98 je spellen spelen.
veel dos spellen werken gewoon met VDMsound onder XP.

chaozz.nl

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 09:46
linkje naar de VDM pagina.

Verwijderd

Even dit topic weer nieuw leven in blazen.

Ik heb exact hetzelfde probleem als de topicstarter. Het vreemde is dat het op onregelmatige basis voorkomt. Gisteravond zat ik No One Lives Forever 2 zonder problemen te spelen en vandaag klapt het spel er continu uit en blijft het op de achtergrond draaien. Als ik met ALT-TAB terug naar het spel wil dan klapt hij er na een seconde weer uit. Ik heb in de tussentijd geen software of drivers geinstalleerd of instellingen aan van het spel gewijzigd. Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt en hoe ik er vanaf kom? :?

Ik draai Windows XP met Service Pack 1 op een P4 2,5 Ghz met 512 Mb RDRAM en gebruik een Matrox Parhelia als videokaart.

Verwijderd

WinXP draait bij mij veel meer games dan WinXP.
Ik weet niet zeker of hij dit bedoeld, maar bij mij draaien onder XP meer spellen dan onder W2K.
Sommige echter niet. Meestal is een patch voldoende om het euvel te verhelpen.
Je videokaart kan er ook wel problemen mee hebben, trouwens.
Een onboard-kaart kan problemen opleveren met XP omdat oudere moederborden niet altijd goed ondersteund worden. Volgens mij is er net een nieuwe ROMpaq uitgekomen voor jouw model, kijk anders even hier.
Andere updates kun je er ook vinden. ;)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Obskure Ik denk dat je het het best even in dit topic kunt proberen. Het kan namelijk alleen aan No One Lives Forever 2 liggen, en niet alleen aan Windows. Tenzij je natuurlijk met meer spellen problemen hebt: No One Lives Forever2, zit je vast? stel hier je vragen!

Verwijderd

Het ligt niet alleen aan No One Lives Forever 2. Ik heb het met meerdere spellen zoals Total Club Manager 2003 en Hitman 2. Terwijl Unreal Tournament 2003 nog nooit last heeft gehad van dit euvel, die werkt altijd perfect. Ik kan er met m'n kop niet bij waar het nou aan ligt... 8)7

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad... Bleek uit het multimedia toetsenbord te komen!!!
Sluit het eventuele icoontje in je tray (rechtsonderin) en gamen maar!!

greetz :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook opeens gehad maar het is intussen alweer opgelost. Eerst kreeg ik Colin McRae 2 niet opgestart, daarna Total Club Manager 2003 niet... daarna zelfs spellen als Atomic Bomberman niet terwijl die het altijd deed.

Toen ging ik maar alle recente software die ik geinstalled had uninstallen samen met alle overbodige software. Daarna werkte alles weer.

Hmm... ik lees nu net de laatste reactie en ik heb ook mijn drivers van me multimedia toetsenbord geuninstalled... misschien was dat het dus wel.
Pagina: 1