Toon posts:

Is een firewall nou echt nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is een firewall nou echt nodig?
Ik heb WindowsXP volledig geupdate draaien, en internet van tijd tot tijd. Verder zal het me worst wezen of bestanden op mijn computer ingekeken kunnen worden, maar moet ik nu een firewall nemen ofniet?
Ik heb sinds kort een virusscanner (fully updated). Blijkbaar heb ik altijd goed de verkeerde mailtjes gemeden, want na 2 jaar eens een goede scan gedraaid te hebben vond ie geen virussen.
Nu zit ik veel op internet, en al mijn poorten staan gewoon open en ik heb geen firewall's draaien. Doordat ik bijna helemaal geen achtergrond programma's heb draaien is mijn computer redelijk snel en stabiel (zoveel mb'tjes ram heb ik nou ook weer niet, en het interreseert me niet hoe goedkoop ze zijn, want ik heb het geld nu toch niet). Dat vind ik wel relaxed en dat wil ik ook eigenlijk het liefst zo houden. Is het nou zwaar onverstandig van mij om dan zonder firewall rond te gaan surfen? (Nee, die firewall van XP zelf heb ik ook uitstaan). Nogmaals, als iemand dolgraag wilt zien wat er op mijn computer staat, maakt me niet echt veel uit. Ik heb er geen geheimen opstaan. Of moet ik mij behoeden voor grotere gevaren.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 19:49

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik denk dat je dit een beetje kan vergelijken met verzekeringen. Je hebt een verzekring, maar eigelijk maak je nooit ongelukken. Waarom zou ik me nog verzekeren.... :?

Die ene keer dat je een ongeluk veroorzaakt en je dus niet verzekert bent is de schade niet te overzien. Dan is het alleen nog maar |:(

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
Als je geen server draait en je beveiliging goed in orde hebt, geen netwerken hebt openstaan etc dan is het in principe niet nodig. Het geeft wel een beetje extra veiligheid, vooral tegen spyware en programma die ongevraagd het internet op willen.

Verwijderd

volgens mij staan hier ook wel een aantal reacties in:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2005

misschien ook wel leuk om te lezen... :)

Ik heb trouwens wel een firewall, gewoon, omdat ik gewoon niet wil dat mensen op mijn computer komen om de boel te verpesten. Ik heb wel niks te verbergen, maar je doet de deur toch ook op slot, dus waarom niet je computer? Nou weet ik heus wel, dat als ze echt in willen breken, het een goede hacker wel lukt, maar het biedt iets bescherming.

Verwijderd

Ik heb ook geen firewall draaien..., en vind t ook niet nodig.

Als mensen echt zo nodig mijn bestanden willen zien komen ze er heus wel in... ookal draai ik een vuurmuur.
Er staat tog nix interessants op }:O

Wordt toch alleen maar paranoide van al die "meldingen" die dat ding geeft.

T enige wat ik heb draaien qua beveiliging is Norton Antivirus 2002...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Check dit ook eens:

[topic=437203]

M.a.w.: de search biedt uitkomst.

Verwijderd

Idd dit is een searchgevalletje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.