ISDN prob.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wie helpt?

mijn isdn-adapter doet t niet meer....
een E-tech dolphin PCI
nu moet ik NOG meer behelpen met 28k!!

alles ingesteld, maar bij
"bezig te verbinden met"
blijft ie maar bezig.
ligt niet aan de kabel, die is nieuw

Verwijderd

check je DNS servers bij eigenschappen van de verbinding, of installeer nieuwe drivers. misschien problemen met provider.
ik zal nog ff denken, heb die problemen ook gehad!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
kun je wel naar een gewoon telefoonnummer bellen? Als ie dat ook niet doet, ligt het aan de kaart of de drivers.
Je kunt eens kijken of er nieuwe drivers zijn voor jouw OS.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel eens met een gewone telefoon naar het nummer waarop je probeert in te bellen. Er is uiteraard altijd een kans dat je provider een probleem(pje) heeft.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
met de provider is alles in orde:
met mijn 28k8 kan ik gewoon inbellen

zou het kunnen liggen aan een IRQ-conflict?
de ISDN kaart heeft IRQ 11
en m'n USB controller ook.....

any suggestions?

Verwijderd

probeer eens een line check uit, of vul je mobiele nummer in als inbelnummer bij de externe toegang. Anders ff wat verschillende channels proberen. Lukt dat niet, kijk dan ff in het netwerk en probeer de tcp/ip te vervangen en de isdn opnieuw te installeren. En de drivers daar dan bij natuurlijk..

Verwijderd

Of probeer je ISDN eens op v120 te zetten, kijk je DNS dingies na

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 14:26 schreef slakkie het volgende:
Of probeer je ISDN eens op v120 te zetten, kijk je DNS dingies na[/quote]euuhh wonen we in Amerika??????? of hanteren we hun standaard wat betreft isdn?
channeel 1 of 2 / of ppp blabblabl, bij teles is dat 1b/2b, mocht je wel kunnen inbellen maar geen data krijgen, en je hebt tcp ip vervangen dan kun je proberen in het netwerk op ipx/spx toetevoegen, bij teles kaartjes wil dat in wel eens helpen, bij die dolphin misschien ook wel? , meer nogmaals , probeer eerst de nieuweste drivers te downloaden.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>euuhh wonen we in Amerika??????? of hanteren we hun standaard wat betreft isdn?[/quote]nee woon niet in de US maar werk wel bij een helpdesk en op v120 zetten helpt 9/10 dus wel...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>channeel 1 of 2 / of ppp blabblabl, bij teles is dat 1b/2b[/quote]kan ook ja, [x] ff je je kanalen of alles werkt of probeer eens jezelf te bellen op je ISDN lijn<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>mocht je wel kunnen inbellen maar geen data krijgen, en je hebt tcp ip vervangen dan kun je proberen in het netwerk op ipx/spx toetevoegen[/quote]Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, ipx/spx wordt helemaal niet gebruikt voor het internet verkeer, er is immers niets voor niks tcp/ip...

anyway succes ermee

• HermeS
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 15:45 schreef slakkie het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, ipx/spx wordt helemaal niet gebruikt voor het internet verkeer, er is immers niets voor niks tcp/ip... [/quote]ha collega :)
dan weet je dus ook wanneer je hem op v120 zet er grote kans is dat je problemen krijgt met het ophalen van je mail (via pop3 dan), voor inkomden cq uitgaand.

wat ipx/spx betreft, is voornamelijk bedoelt voor netware netwerken, en op een of andere vaage reden als je een probleem hebt (en je habt alle abndere dingen al gedaan) met die teles bri 16/3 isdn kaart , dan kun je dus ipx/spx toegoegen, dan wilt het om de een of andere manier vaak wel weer werken, vraag me niet waarom..... .(dus vandaar, en voor alles is een eerste keer, zo ook die v120 wist ik niet).

ohja mocht je tcp ip gaan vervangen (wat dus allen nodig is als je verbinding krijgt!!!), dan moet je dus eerst wel een ander protocol in het netwerk toevoegen (bv netbui/ipx) want als je tcp ip weghaalt dan filkert win9x ook meteen je isdn kaart + ndiswan miniport eruit,
laat het ons even weten hoe het afloopt

Verwijderd

eeeuh..........gebruik je meer dan 8 meter kabel??....klinkt misschien dom hoor, maar gebruik je dan wel een afsluitplug??..........

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dan weet je dus ook wanneer je hem op v120 zet er grote kans is dat je problemen krijgt met het ophalen van je mail (via pop3 dan), voor inkomden cq uitgaand.[/quote]Nope, geen bekend probleem bij ons, v120 en knallen met die k*tmodems (Ja ISDN geniet niet mijn voorkeur iig).
Het moet natuurlijk wel zo zijn dat ook de ISP dit protocol ondersteund/t.

[ff wakker worden mode] pop3 voor uitgaande meel?!??!! HermeS Schaamt u schaamt u :P[/ff wakker worden mode]

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wat ipx/spx betreft, is voornamelijk bedoelt voor netware netwerken, en op een of andere vaage reden als je een probleem hebt (en je hebt alle andere dingen al gedaan) met die teles bri 16/3 isdn kaart , dan kun je dus ipx/spx toegoegen, dan wilt het om de een of andere manier vaak wel weer werken, vraag me niet waarom..... .(dus vandaar, en voor alles is een eerste keer, zo ook die v120 wist ik niet). [/quote]Klinkt interessant, heb je hier toevallig iets zwart op wit staan (in kennisbank achtigiets)? Zoja, meel me ff (zie profiel).
Iig, we zaten hier te denken dat het komt dat ie en een of ander vaag drivertje of bestandje refresht ofzo dat ie deelt met tcp/ip geval en zo het wel werkt.. Maar blijf het vaag vinden klinken maar indien meer info meel please.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ohja mocht je tcp ip gaan vervangen (wat dus allen nodig is als je verbinding krijgt!!!), dan moet je dus eerst wel een ander protocol in het netwerk toevoegen (bv netbui/ipx) want als je tcp ip weghaalt dan filkert win9x ook meteen je isdn kaart + ndiswan miniport eruit,
laat het ons even weten hoe het afloopt[/quote]huh?!?!? Hij komt met de melding dat je netwerk incompleet is. At least, als je tcp/ip weghaalt dan gaat ie je prompten: netwerk incompleet wilt u doorgaan ja/nee, ja, boot, netwerk zelfde prompt als bij afsluiten en dan tcp/ip.

Maarre topic starter bij welke ISP zit je? Bel anders ff die helpdesk op, lijkt me dat ze je hiermee wel willen helpen.

En collega viel ff op dat je zegt met 28k kan je wel inbellen dus aan de ISP ligt het niet maar wij hebben lijnen voor v34 en apart v90/isdn en lijnen voor v34/v90/isdn te samen. Wat wil ik nou zeggen, dat een postmaster voor isdn misschien wel plat ligt en dus maakt dat jij niet kan inbellen of je belt in op een v34 nummer, dat kan ook.

[workaholicmode] zelf thuis ben ik helpdesk :)[/workaholicmode]

• HermeS
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>met het ophalen van je mail (via pop3 dan), voor inkomden cq uitgaand.[/quote]okay ik bedoelde uiterraad dat v120 vaak problemen oplevert bij het ontvangen van mail, en ook vaak bij het verzenden (smtp), wat op zich vaag is dat 1 van de 2 wel doet !!!.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>huh?!?!? Hij komt met de melding dat je netwerk incompleet is. At least, als je tcp/ip weghaalt dan gaat ie je prompten: netwerk incompleet wilt u doorgaan ja/nee, ja, boot, netwerk zelfde prompt als bij afsluiten en dan tcp/ip.[/quote]wat ik bedoel is al je maar 1 protcol in het netwerk hebt staan en je verwijderd die dan gooit hij die isdn kaart (als het een interne is dan) eruit!!! wat dus erg vervelend is. dit kun je omleiden door bv eerst ipx/spx toetevoegen en dat tcp ip verwijderd, verolgens tcp ip toevoegen , en dan weer ipx/spx verwijderen.......... heb je tcp/ip vervangen zonder isdn opnieuw te installen (komt eigenlijk niet vaak voor dat tcp/ip beschadigt is, maar toch,!!!)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maarre topic starter bij welke ISP zit je? Bel anders ff die helpdesk op, lijkt me dat ze je hiermee wel willen helpen.[/quote]idem<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En collega viel ff op dat je zegt met 28k kan je wel inbellen dus aan de ISP ligt het niet maar wij hebben lijnen voor v34 en apart v90/isdn en lijnen voor v34/v90/isdn te samen. Wat wil ik nou zeggen, dat een postmaster voor isdn misschien wel plat ligt en dus maakt dat jij niet kan inbellen of je belt in op een v34 nummer, dat kan ook.[/quote]ik zie dat jullie modembanken ook al niet meer X2 en flex ondersteunen!!!!

wat betreft ipx/spx kwestie van teles, je kan ze bellen? ergens onder Rotterdam zitten ze, ik weet niet of ze dit zelf weten , maar 2jaar terug werden die teles kaarten standaart bij kpn isdn-2 geleverd. het staat niet bij ons in de knowlegde base, je moet het gewoon weten :) , ik kan dus niks bewijzen, maar zelfs al zo het er staan dan mag ik volgens mij contract niet doen, begrijp me niet verkeerd maar wat dat betreft zijn het hier af en toe echt een stel zeurpieten :( , laatst had een een filmpie van 1 gig gedownload, meteen een berisping etc. :( , gesprek met de sv etc.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>komt eigenlijk niet vaak voor dat tcp/ip beschadigt is [/quote]Meer dan je denkt. Helpt heel vaak, ff reinstall doen van tcp/ip en we zijn weer online.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik zie dat jullie modembanken ook al niet meer X2 en flex ondersteunen!!!![/quote]Heb je goed gezien ;) Kan nu ook raden waar ik werk?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar zelfs al zo het er staan dan mag ik volgens mij contract niet doen, begrijp me niet verkeerd maar wat dat betreft zijn het hier af en toe echt een stel zeurpieten, laatst had een een filmpie van 1 gig gedownload, meteen een berisping etc., gesprek met de sv etc.[/quote]LOL!! Nu wil ik weten waar jij werkt.. Ik loop x gig aan films up te loaden naar vrienden, mezelf. Niemand die er problemen mee heeft, zolang je die bakken maar schoonhoud.
Mogen jullie wel op andere supportpages kijken of mag dat ook niet volgens contract?
Pagina: 1