Asus TV-Box

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32
Heeft er iemand ervaring met de Asus TV-Box ?
Ik heb namelijk een Asus V6600 Deluxe met daaraan een SVHS-video gekoppeld. Maar mij lijkt het nu wel leuk als ik met m'n PC ook zenders kan kiezen, dan zou ik dus een programma kunnen schrijven die automatisch m'n favo-programma's aanzet (of opneemt als ik erg veen HD-ruimte heb). :)
Maar op de site van Asus zag ik dat de TV-Box vooral genoemd werd in combinatie met een TNT2.

Dus mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring met dit ding hebben (kwaliteit van het beeld o.a.) en of het ook goed werkt met m'n V6600.

edit:

Ik heb de search al wel gebruikt hoor, maar daar stonden vooral reacties als "sluit gewoon een VCR aan, dan kun je ook TV kijken".
En dat heb ik dus al, maar nu wil ik ook met m'n PC kunnen zappen.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

Ik heb een TV box... werkt goed ik had em op mijn V6600 aangesloten, en nu op mijn V7700.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• maikel
Op dinsdag 04 juni 2002 01:12 schreef Acid_Burn het volgende:
Ik heb een TV box... werkt goed ik had em op mijn V6600 aangesloten, en nu op mijn V7700.
Is de kwaliteit ook echt goed ?
En het capturen met zo'n ding, gaat dat ook goed ?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

capturen.. tja. onder win9x gaat dat prima, maar onder XP/Win2k gaat het niet lekker bij mij. Kwaliteit vind ik goed, mits je een goeie aansluiting maakt op de kabel. Ik had eerst ruis, maar dat bleek in mijn stekkertjes te zitten :/

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

hmmmm ik heb ook een v7700 deluxe, ik krijg me tv in niet aan de praat zou je voor mij eens op een rijtje kunnen zetten hoe het moet.
mijn jumper staat op pal is dat ok? ik had de kabel achterin de tv zitten zo deed de tv out het ook maar de tv in dus niet... ik had wel de scart op out gezet
alvast bedankt

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

De scart achter op je TV is input, niet output, probeer het eens met je video. Dus scart out van je video naar de SVHS in op je videokaart..

[scart op out]->SVHS kabel->SVHS in op je kaart

PAL is goed, want dat systeem hebben we nou eenmaal in nederland :)

• hellegers

hellegers

www.foksuk.nl

dus ik heb me daar 3 scart aansluitingen op de tv zitten zijn ze alledrie uitgangen *D

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• maikel
Op dinsdag 04 juni 2002 18:45 schreef Acid_Burn het volgende:
capturen.. tja. onder win9x gaat dat prima, maar onder XP/Win2k gaat het niet lekker bij mij. Kwaliteit vind ik goed, mits je een goeie aansluiting maakt op de kabel. Ik had eerst ruis, maar dat bleek in mijn stekkertjes te zitten :/
Wat bedoel je precies met 'gaat niet lekker' ??
Te veel 'dropped frames' of zo ?
Of gewoon slechte kwaliteit, of andere problemen ?

En zijn er toevallig nog meer mensen die zo'n ding hebben ?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dropped frames ja, is een probleempje van asus voor zover ik weet.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Op dinsdag 04 juni 2002 22:40 schreef hellegers het volgende:
dus ik heb me daar 3 scart aansluitingen op de tv zitten zijn ze alledrie uitgangen *D
3 uitgangen?.. en geen ingangen?.. rare TV. Mijn TV heeft er 2, allebei ingangen. Kan je er 2 apparaten op aansluitens

Verwijderd

ik heb een v7700 met tv box , ik heb geprobeerd met asus digital vcr een tv programa op te nemen en ik vind de kwaliteit gewoon slecht :r

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Op dinsdag 04 juni 2002 22:40 schreef hellegers het volgende:
nee dude jij hebt een tv met 3 scart INgangen.

Alleen een video (of dvd speler of canal+ ding) heeft scart out!

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Dat is niet helemaal waar mijn tv heeft 3 scart aansluitingen en 2 daarvan zijn bidirectioneel of zo iets (kan ik dus ook vanaf capturen)

:P :P :P :P :P |:( |:( |:( |:(

• maikel
Hoe wordt zo'n TV-Box eigenlijk aangesloten ?
Gewoon aan de ingang van m'n videokaart of zo ?
Als dat zo is, hoe is dat ding dan vanuit de PC aan te sturen ?

Aangezien de twee reactie niet echt erg positief zijn vraag ik me af of een gewone TV-kaart dan misschien een beter idee is ?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 11:03 schreef maikel het volgende:
Hoe wordt zo'n TV-Box eigenlijk aangesloten ?
Zit een speciale uitgang bij je videokaart en bij mij zit er asus live bij en dat werkt als een t.v tuner

• maikel
Op woensdag 05 juni 2002 15:59 schreef chinakiller_ het volgende:

[..]

Zit een speciale uitgang bij je videokaart en bij mij zit er asus live bij en dat werkt als een t.v tuner
Aha.
Weet iemand toevallig ook een goede review van dat ding ?
Ik zou namelijk graag nog wat meer meningen horen en kon zelf geen reviews vinden.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik vind het maar een kut doosje.. als je de afstands bediening gebruikt gaat hij een channel omhoog en dus een tuning channel niet een preset channel is dus heel vervelend. je kan de kanalen dus op geen mogelijke manier op volgorde zetten. het beeld is heel vaag vergeleken met een echte tv (wat ik dus heel vreemd vind) en capturen gaat dus echt voor geen meter (ligt niet aan de snelheid van mijn pc)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Daar heb je dus LiveFreq voor (weet even geen url) :) De software die Asus standaard levert is bagger voor tuning idd.

Als je wilt capturen on NT/Win2k/XP kan je voor het geld van die TVBox beter een TVKaart kopen als je nog een PCI slot over hebt.

• hellegers

hellegers

www.foksuk.nl

ik heb mijn kabel toch maar ff in de videorecorder gehangen maar ik krijg nog steeds foutmeldingen inplaats van beeld :)

het gaat hier om de volgende foutmelding:

Cannot initialize Direct Show COM interface...

FindInterface:IAMCrossbar

zegt iemand dit wat?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 19:44 schreef hellegers het volgende:
ik heb mijn kabel toch maar ff in de videorecorder gehangen maar ik krijg nog steeds foutmeldingen inplaats van beeld :)

het gaat hier om de volgende foutmelding:

Cannot initialize Direct Show COM interface...

FindInterface:IAMCrossbar

zegt iemand dit wat?
WDM + direct x drivers geladen ?

• maikel
Op woensdag 05 juni 2002 17:41 schreef Acid_Burn het volgende:
Daar heb je dus LiveFreq voor (weet even geen url) :) De software die Asus standaard levert is bagger voor tuning idd.

Als je wilt capturen on NT/Win2k/XP kan je voor het geld van die TVBox beter een TVKaart kopen als je nog een PCI slot over hebt.
Aha, hier zat ik dus over te twijfelen ja.
Maar op de site van Asus staat o.a.:
5 x 5 (25) times larger capturing size than other rivals' products - On a single picture under NTSC: ASUS 1760x1200, Others 352x240; under PAL: ASUS 1760x1440, Others 352x288

Ik weet niet wat de resoluties zijn van gewone TV-kaarten, maar dit is vrij hoog lijkt mij.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58
dat haalt een tvkaart idd neit zo snel

• maikel
Op donderdag 06 juni 2002 10:47 schreef Dericteur het volgende:
dat haalt een tvkaart idd neit zo snel
Conclusie ?
Toch maar zo'n TV-Box of gewoon lagere resolutie met een gewone TV-kaart ?
Ik vraag me ook af hoe het capturen op zo'n hoge resolutie gaat. Volgens justice_strike gaat dat captures niet echt lekker, maar op welke resolutie is dat ?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Capturen onder NT versies gaat gewoon niet lekker met Asus. Op zulke hoge resoluties capturen heeft geen zin omdat de pal resolutie toch maar 720x568 is. Ga je hoger, dan interpoleert ie gewoon, onzinnig dus.

• maikel
Op donderdag 06 juni 2002 14:19 schreef Acid_Burn het volgende:
Capturen onder NT versies gaat gewoon niet lekker met Asus. Op zulke hoge resoluties capturen heeft geen zin omdat de pal resolutie toch maar 720x568 is. Ga je hoger, dan interpoleert ie gewoon, onzinnig dus.
Dus ik kan eigenlijk gewoon beter een TV-kaart kopen.
Jammer dat er niet wat meer meningen zijn...

• hellegers

hellegers

www.foksuk.nl

uuuh domme vraag waarschijnlijk maar wat is WDM? en waar kan ik zien of de directx drivers geladen zijn (gaat dat niet automatisch???)

WDM + direct x drivers geladen ?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

WDM = Windows Driver Model

is een standaard van microsoft waar drivers aan moeten voldoen zodat elk programma er in principe mee om kan gaan (denk aan standaard aanroepen binnen de software om bijvoorbeeld iets op beeld te zetten)

Pagina: 1