netwerk zonder netbeui traag *

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
goeie {morgen|middag|avond}

ik heb hier een netwerk tussen een paar windows pc's met file-sharing. Dit kan met alleen TCP/IP maar bestandjes oversturen duurt dan erg lang ( tussen de 5 en 200kb/s :Z ). Het is een 100Mbit netwerk.

Als ik dan het NetBeui (inderdaad, ik ben het net beu :')) protocol installeer gaat alles veel sneller. Dan kan ik weer een cd in een paar seconden verzenden.

Weet iemand hoe dit kan en hoe TCP/IP te optimaliseren is voor het verzenden van bestandjes?

Alvast dank

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
niet,, Gewoon lekker netbui erbij houden. Doet iedereen naast z'n tcp-ip. Tcp-ip is eigenlijk alleen maar om de i-net verbinding te hebben, netbiu doet de rest zoals file en printer sharing.

Kortom gewoon lekker netbiu erbij houden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

NetBeui heeft minder overhead (alle bitjes met informatie over het pakketje, waar het vandaankomt, waar het heen moet, CRC, nog veel meer...) in een datapakketje t.o.v. TCP/IP. Dus is er meer plaats over voor de data. Dit is tevens de reden dat NetBeui niet routeerbaar is. Simpelweg omdat die info niet in een datapakketje staat.

Verwijderd

heb hetzelfde gehad is zwaar irritant
gewoon het protocol erbij houden is ook het
beste

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Netbeui heeft een lagere overhead, maar op een LAN ga je dat echt niet merken. Het gebruikte protocol mag in dit geval het probleem niet zijn. (voorbeeld: Mijn 100 Mbps LAN doet 11015611 bytes per seconde (=10,5 MB/s) over TCP/IP tussen 2 hosts)

In eerste instandtie zou ik eens checken of de diverse TCP/IP registry instellingen (MTU, RWIN, enz) nog wel op de standaard waarden staan. Sommige applicaties rotzooien hier wel eens mee voor betere modem performance, maar dat werkt op een LAN niet altijd positief... Wat de standaard waarden moeten zijn: "Use the search, Luke"...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op dinsdag 04 juni 2002 15:41 schreef ijdod het volgende:
Netbeui heeft een lagere overhead, maar op een LAN ga je dat echt niet merken. Het gebruikte protocol mag in dit geval het probleem niet zijn. (voorbeeld: Mijn 100 Mbps LAN doet 11015611 bytes per seconde (=10,5 MB/s) over TCP/IP tussen 2 hosts)

In eerste instandtie zou ik eens checken of de diverse TCP/IP registry instellingen (MTU, RWIN, enz) nog wel op de standaard waarden staan. Sommige applicaties rotzooien hier wel eens mee voor betere modem performance, maar dat werkt op een LAN niet altijd positief... Wat de standaard waarden moeten zijn: "Use the search, Luke"...
idd, met TCP/IP moet je veel en veel hogere snelheden kunnen halen......Effies je TCP/IP-stack verwijderen en opnieuw installeren is vaak een oplossing hiervoor
edit:

zolang je ten minste geen xp hebt want daar kan dat niet. 2000 is ook al erg lastig om tcp/ip eruit te halen

iRacing Profiel

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

maybe een name resolving probleempje .... waarschijnlijk geen dns en/of wins draaien maak ik op uit je verhaal? ....hoeft ook niet voor een kleine werkgroep....wat je nog even kan checken is of netbios over tcp/ip wel ingeschakeld staat en je kan eventueel de (lm)hosts file editen en daar alle werkstations met ip adres en hostname in zetten.... ik gebruik ook alleen tcp/ip in werkgroepen en werkt zo prima
Pagina: 1