Okee... ik krijg een doos hubs, modems, printerservertjes, en andere meuk, met de vraag e.e.a. aan te sluiten. Natuurlijk met allemaal van die irritante adaptertjes erbij die niet goed met elkaar op een 6-weg stekkerdoos passen. Maar goed, ik sluit per ongeluk een 12-volts adapter aan op een 24-volts (je leest het goed) 3Com OfficeConnect (8-poorts 10/100) Hub. Werkt goed. Later vind ik een 3Com-adapter--- hee, die hoort erbij! Aansluiten. Hub maakt een sissend geluid (is dat een klein fannetje of een componentje dat geroosterd wordt?)
Een en ander draait al 3 dagen, maar vandaag viel het netwerk opeens uit - d.w.z. alleen de lampjes van devices die op 10 Mbit draaiden brandden nog, andere waren uit. Even de hub aan en uit - draaien weer.
Vraagje: heb ik de hub getoast door er te WEINIG spanning op te zetten en daarna de juiste???
Een en ander draait al 3 dagen, maar vandaag viel het netwerk opeens uit - d.w.z. alleen de lampjes van devices die op 10 Mbit draaiden brandden nog, andere waren uit. Even de hub aan en uit - draaien weer.
Vraagje: heb ik de hub getoast door er te WEINIG spanning op te zetten en daarna de juiste???
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.