Hub getoast?

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Okee... ik krijg een doos hubs, modems, printerservertjes, en andere meuk, met de vraag e.e.a. aan te sluiten. Natuurlijk met allemaal van die irritante adaptertjes erbij die niet goed met elkaar op een 6-weg stekkerdoos passen. Maar goed, ik sluit per ongeluk een 12-volts adapter aan op een 24-volts (je leest het goed) 3Com OfficeConnect (8-poorts 10/100) Hub. Werkt goed. Later vind ik een 3Com-adapter--- hee, die hoort erbij! Aansluiten. Hub maakt een sissend geluid (is dat een klein fannetje of een componentje dat geroosterd wordt?)

Een en ander draait al 3 dagen, maar vandaag viel het netwerk opeens uit - d.w.z. alleen de lampjes van devices die op 10 Mbit draaiden brandden nog, andere waren uit. Even de hub aan en uit - draaien weer.

Vraagje: heb ik de hub getoast door er te WEINIG spanning op te zetten en daarna de juiste???

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Je kan een aparaat niet toasten door d'r een te laag voltage op te zetten.
Ik denk alleen dat je er niet 24Volt op had moeten zetten. En dat er wel 12 Volt op had gemoeten.
ff een paar punten waardoor ik dat denk:
- Hij werkte goed op 12Volt.
- De fan draaide/werkte goed
- het is maar een 8poorts hub dus dat verbruikt niet zoveel dat je 24volt nodig heb.

Dus ik denk dat je heb heb getoast door de 24Volts adapter ;(

Ik heb zelf een W-Linx 8-poorts swits(Ja het is b-merk maar werkt wel goed: P) en daar zit een adapter bij van 5Volt 2.8 Ampere en is 24 volt wel heeeel veel meer.

n54 power!

Verwijderd

ik checkte net ff mijn 3com hubje is zo een 8ports 10/100mbit geval gewoon 24 volt en 0.8 Ampere

misschien heb je er wat aan is zo een officeconnect geval die van mij

Verwijderd

Hmm mijn 3Com Superstack II 24 PoortSwitch zuipt 230v :D

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Op maandag 03 juni 2002 21:37 schreef TMDevil het volgende:
Als je de switch van je voeding van 220 naar 110 volt zet, wordt toch ook de voeding getoast(of althans een deel ervan).

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Op maandag 03 juni 2002 21:50 schreef alexandervisser het volgende:
Als je de switch van je voeding van 220 naar 110 volt zet, wordt toch ook de voeding getoast(of althans een deel ervan).
Nee wat de teoretiche output van de 5volt adapter zal dan 2,5volt worden en dus een lager voltage dan normaal dus kan het bijna niet kwaat.

n54 power!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Op maandag 03 juni 2002 21:37 schreef TMDevil het volgende:
Dat dacht ik ook, maar las laatst dat dat niet helemaal waar is. Niet helemaal vergelijkbaar, maar iemand had een 235W-voeding aangesloten op een systeem dat eigenlijk 300W nodig had. Resultaat: mobo, processor en nog wat spul kapot. De spanningsregelaar sloeg op tilt of zo. Nu dacht ik dat zoiets hier eventueel ook gebeurd was.

Ik zet niet zomaar 24 volt op die HUB hoor. Er zat nl. een stickertje op '24 V 0.8A' - zoals op die van jou Insomnia.

Zou dat ding al brak zijn geweest??? Of is er gewoon niets aan de hand?

Ik heb wel eens een HUB opgeblazen die 7.5 V slikte en 12 V kreeg. Dat ging 1 dag goed ;(

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 16:56

Dido

heforshe

Op maandag 03 juni 2002 21:50 schreef alexandervisser het volgende:

[..]

Natuurlijk! Je vertelt je voeding dan dat-ie 110V input mag verwachten en je geeft 'm 220!
Als hij naar 12V (bijv.) transformeren, dan is dat dus ruwweg 1:10 als jij 'm op 110V zet. Als je 'm dan 220V voert, gooit ie 24V op je +12V.

Wat betekent mijn avatar?

• TMDevil

TMDevil

Blaat

O ja... als je het zo verteld.... Ik dacht dat je bedoelde dat als je een 230Volt adapter gewoon in een 110volt WCD stopte.... Maar ja dan gaat je adapter stuk maar dat is toch niet met die hub gebeurt.....

n54 power!

Pagina: 1