Toon posts:

IDE RAID vraaggie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb nog geen RAID setuppie, maar dat wil ik wel snel gaan doen. Echter heb ik nu een vraaggie of het volgende kan.

Ik heb nu gewoon 1 hd. Heb daarop met een bootmanager 2x Windows geinstalleerd (1x voor mij, 1x voor de rest van de fam.). Deze staan beide op een aparte partitie.

Kan ik nu als ik een raid con. met 2 schijven heb het volgende doen. 3 partities aanmaken waarvan er twee als primaire zijn.
De derde is voor de gezamelijke spellen.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Je kan met een RAID systeem exact hetzelfde als met een enkele schijf, alleen is de RAID sneller. En ja, je kan dus meerdere primaire partities maken en met een bootmanager de goede selecteren.

If nothing is written below, I was the last to reply...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Zie RainmanX. Hij was sneller...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Weet iemand een goede en duidelijke
beschrijving te geven over
raid 0-1-2-3
of een goede site?

Verwijderd

Ik weet alleen dat het te maken heeft met de manier waarop dingen worden opgeslagen..
bekijk anders ff <a href="http://www.iodomain.com/io-rs0101.htm">dit</a>

---
=]

Verwijderd

Unico , raid 0 is het feit dat 2 harde schijven gecombineerd worden , en samen het werk doen van een schijf dus 2 x zo snel , widows schrijft dan de helft van programma naar schijf 1 en 2e helft naar schijf2 en laad die programmas ook van 2 schijven tegelijk dus , theoretisch 2 x zo snel , maar een dode schijf of een weggehaalde schijf betekent alle data kwijt ,,,, raid 1 is weer meerdere schijven die als 1 gezien worden maar dan mirrort ie alles .... hij schrijft alles dubbel weg , dus 2 x 10 gig is 10 gig maar dan met back up , als schijf 1 crashed heeft schijf 2 de backup =)

raid 0+1 = combinatie van beide maar kost 4 schijven .....

draai zelf raid 0 op abit kt7 raid ..

lekker vlot zullen we maar zeggen ;)

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
hummmmm
leuk voor de lange winteravonden
raid sysje bouwen
heeft iemand een promise u66 raid controller
in gebouwd en heeft daar ervaring mee?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Niet met 66 controller, maar ik heb de 100ata controller omgebouwd tot RAID en ik kan het echt aanraden, is wel ff werk maar snel is het zeker.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1