Echt goede kwaliteit cdr's. Moet er 300 branden

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik moet 300 cd'tjes branden, en ze moeten stuk voor stuk echt lang mee kunnen. Dus niet dat zoals met That's write cd's de cd na een jaartje al kuren begint te vertonen dat ie niet meer goed werkt ofzo.

Omdat het voor privé gebruik is, en ik niet met bakken geld kan smijten hoop ik het liefst op een iets goedkopere oplossing. Ik kon nix zo 1,2,3 in de search vinden waar ik zeer uitgebreidde cdr tests kan vinden over welke nou echt goed+redelijk goedkoop zijn.

Sorry als het in de search staat en ik het over het hoofd heb gezien...

Verwijderd

Kep gehoord dat die Parot Cd's erg goed zijn
www.opussupplies.nl

Verwijderd

bij cdrwinkel.com zijn ze helemaal gek van die taiyo yuden cd's. Ik heb ze zelf ook gehad en ik moet zeggen dat het prima cdtjes zijn voor een niet al te hoge prijs...

Verwijderd

TDK heeft z'n cd-r's vernieuwd, dus ze zullen nog wel beter zijn dan de eerdere, ik gebruik iig alleen maar.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op maandag 03 juni 2002 21:00 schreef v1RuZ het volgende:
bij cdrwinkel.com zijn ze helemaal gek van die taiyo yuden cd's. Ik heb ze zelf ook gehad en ik moet zeggen dat het prima cdtjes zijn voor een niet al te hoge prijs...
Klopt, die zijn i.d.d. erg goed. Cd's die ik gebruik als ik echt belangrijke data wil bewaren zijn die van Mitsui. Zijn ook te krijgen bij www.opussupplies.com maar wel een stukje duurder.

Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Welk spel is uit?

Wat ga je branden op 300 cd's?

• Ed.
Ah, die cdrwinkel ziet er goed uit, ik ga er ff rondkijken :) thx

• Brakius
Op maandag 03 juni 2002 21:06 schreef Rolex het volgende:
Ah, die cdrwinkel ziet er goed uit, ik ga er ff rondkijken :) thx
Ik heb goede ervaring met cdrwinkel. Ze leveren de cd's keurig, mooi ingepakt.

Verwijderd

Op het moment gebruik ik die platinum cd-r's erg goed, en ook nog geen misbrander gehad.

• markvt
  • Laatst online: 10-04 14:12

markvt

Peppi Cola

Op maandag 03 juni 2002 21:07 schreef Brakius het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaring met cdrwinkel. Ze leveren de cd's keurig, mooi ingepakt.
\

niet altijd mooi ingepakt maar wel goede levering

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Heb zelf goede ervaringen met Taiyo Yudens. Kan ook de oudsten nog prima lezen. Ricoh is ook erg goed. Mistubishi (Verbatim) behoort ook tot de beteren.

Platinum is m.i. zeker geen goede keuze omdat die steeds bij een andere fabrikant inkopen (de goedkoopste). Er kunnen zelfs meerdere fabrikanten in 1 doosje van 10 zitten.
Welk is je brander ? Dat maakt ook wel een verschil uit.

• Ed.
Is het misschien niet handig om een keer een survey te maken met wat iedereen van welke soorten cd's vind? Ik vind dat de data die je op een cd bewaart vaak toch redelijk belangrijk is, en je bewaart het omdat je denkt het later weer eens nodig te gaan hebben. Als je het dan later wilt gebruiken en de cd blijkt defect te zijn is dat gewoonweg slecht. En via zo'n survey heb je prachtige resultaten wat nou kwaliteit cd's zijn voor een goeie prijs, en welke niet.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Vroeger was ik tegen platinum,maar die vallen nu wel mee.
Ikzelf koop alleen nog maar philips (that's quality tweakers ! )

Ik krijg er in een gewone winkel 10 (met jewelcase) voor 6.5 EUR.

• Brakius
Of een inkoopaktie beginnen...

Verwijderd

Voor me zelf alleen maar Philips >:)
En om weg te geven enz. heb ik Arrita die ik eigenlijk ook wel redelijk vind. Zijn anders als die Arita's die je vroeger altijd zag.

• Ed.
Sowieso: waar vind je goeie computer componenten vergelijkingen? uit de consumentengids site wordt je ook niet veel wijzer.
Als dit er nog niet is, misschien iets om op tweakers mee te beginnen? Wij zijn toch altijd op zoek naar de beste prijs kwaliteit verhoudingen d8 ik zo

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:42
Op maandag 03 juni 2002 21:16 schreef EXE-cuter het volgende:
Vroeger was ik tegen platinum,maar die vallen nu wel mee.
Ikzelf koop alleen nog maar philips (that's quality tweakers ! )

Ik krijg er in een gewone winkel 10 (met jewelcase) voor 6.5 EUR.
welke 'gewone' winkels zijn dat dan bijv?

Verwijderd

ik heb nog nooit problemen gehad met platinum (nu tot 40 speed) 80 minuten.

offtopic:
ik weet dat veel mensen dit niet met me eens zijn, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad :D

Verwijderd

MAXELL ik gebruik zelf al JAREN maxell en ze blijfen super :P

BTW is dat allemaal legaal wat op die 300cd's komt :? >:) :P owja gewoon spindels van 50 of 100 kopen en dan los hoesjes kopen is geloof ik goedkoper :P

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Op maandag 03 juni 2002 21:33 schreef sverzijl het volgende:

[..]

welke 'gewone' winkels zijn dat dan bijv?
Ik woon in Belgie,dus hij heeft er niet zoveel aan denk ik.
--->Lepavan in Bocholt: alles duur,behalve de cdr's

Verwijderd

Lidl: 6.35 Octron, goeie cd's

Verwijderd

Ik gebruik cd's van freecom. Alleen mijn brander is kaduuk op het moment dus heb ze nog niet kunnen testen. Maar ze waren redelijk prijsig met 8 euro voor 10 cd's dus ik heb hoge verwachtingen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een paar keer een pak cd's van HP gehad. Deden het prima, en er zit 5 jaar garantie op.

(Niet dat je wat aan een nieuwe CDR hebt als je je data kwijt bent...)

Siditamentis astuentis pactum.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Imation

0.50 p/s en niet kapot te krijgen.

Heb ze nu al 5 jaar en allemaal zijn ze nog te lezen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 21:15 schreef Rolex het volgende:
Is het misschien niet handig om een keer een survey te maken met wat iedereen van welke soorten cd's vind? Ik vind dat de data die je op een cd bewaart vaak toch redelijk belangrijk is, en je bewaart het omdat je denkt het later weer eens nodig te gaan hebben. Als je het dan later wilt gebruiken en de cd blijkt defect te zijn is dat gewoonweg slecht. En via zo'n survey heb je prachtige resultaten wat nou kwaliteit cd's zijn voor een goeie prijs, en welke niet.
Voor CD-R's zou ik deze eens proberen:

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=42555

Voor de rest een aanrader voor goeie maar ook goedkope CD-R's zou ik eens kijken naar de Unbranded op http://shop.cdfreaks.com heeft laatst op die site gestaan dat ze van MPO/HiSpace zijn en dat is een supermerk !

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Brakius
Op maandag 03 juni 2002 22:10 schreef Snikker het volgende:

[..]

Voor de rest een aanrader voor goeie maar ook goedkope CD-R's zou ik eens kijken naar de Unbranded op http://shop.cdfreaks.com heeft laatst op die site gestaan dat ze van MPO/HiSpace zijn en dat is een supermerk !
CDFreaks, ja die lieten mij te veel betalen. Ik dacht dat ik het geld wel terug zou krijgen... nooit niet! Ik koop daar NOOIT wat weer.

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 10-04 10:12
Op maandag 03 juni 2002 22:10 schreef thedolf het volgende:
Imation

0.50 p/s en niet kapot te krijgen.

Heb ze nu al 5 jaar en allemaal zijn ze nog te lezen
idd Imation zijn lekkere cd's.

• XippIX
  • Niet online
ja klopt ik werk er ook al een tijdje mee, zijn errug goed!

Verder heb ik ook nog sony cdr's zijn ook wel goed maar wel duur

maare wat ga je allemaal op 300 cd's branden? :-)

• KrL
  • Laatst online: 05-04 22:48

KrL

Doe maar duurzaam..

Ben zelf ook fan van Tayo Yuden (of hoe je dat ook spelt :)).. Dezen worden trouwens door oa. Philips verkocht onder de naam Silver Premiums als ik me niet vergis..

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50
Ik gebruik al jaren Fuji CDR's. Schijnen ook erg goed tegen extreme omstandigheden te kunnen (een week buiten in de regen leggen ed).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Ed.
Op maandag 03 juni 2002 22:49 schreef KrL het volgende:
Ben zelf ook fan van Tayo Yuden (of hoe je dat ook spelt :)).. Dezen worden trouwens door oa. Philips verkocht onder de naam Silver Premiums als ik me niet vergis..
Laat ik nou net daar m'n oog op hebben laten vallen :)
Moet alleen nog ff een winkel vinden die ze verkoopt.

Iemand trouwens ervaring met de Philips Silverspeed 80m 24X?
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/philips801.jpg

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Tim Schuhmacher

abasios

Nou zijn alle merken wel langs geweest heb ik zo'n idee - schiet die jongen ook niet zo mee op. MMORE was die al genoemd? Of sony? Nog nooit problemen mee gehad.

(en ja ik gebruik ze wel :) anders slaat het helemaal nergens op)

• juanp
  • Laatst online: 06-04 21:26
Op maandag 03 juni 2002 22:52 schreef Rolex het volgende:

[..]

[afbeelding]
ja daar heb ik hele goede ervaringen mee ik heb een paar cdspelers gehad die pakte geen gekopieerde cd's behalve philips, altijd goed en altijd goed te lezen heb ze vanaf d 4x tot de 24x gerhad en altijd fijn.

voor de data en de iets minder belangrijke dus iets minder dure cd had ik platinum, maar ga ik voortaan die Tayo Yuden en altijd philips voor de audio en de belangrijke dingen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 21:55 schreef Cartje het volgende:
NEEEEE!!!!! NIET DOEN!!!!!

;)

ik heb ook een heleboel octron's liggen.. waren een half jaar geleden in de aanbieding bij de mediamarkt.. in het begin branden ze allemaal goed en werken ze ook goed, maar nu, half jaartje later, beginnen ze allemaal kuren te vertonen.. Ik had net mn halve divx collectie op die cd'tjes gefikt, maar nu beginnen een aantal tijdens het afspelen soms te hakkelen of blijft het beeld stilstaan.. gewoon stukjes corrupte data dus.. maarja wat moet je ook anders verwachten voor 5 euro..

Ik gebruik nu Fuji 1-24x 700MB CD-R's.. die waren als beste getest in de computertotaal en ze zijn ook niet echt duur, 7 euro oid per 10.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[..]

Inderdaad, mee eens.

Verwijderd

Ik haal ze in belgie

daar kosten ze echt niet veel :) op spindel 9€ voor 25 cd's PLATINUM

en 100 cd's 32€ op spindel

word steeds goeiekoper :D

en met gewone jewelcase 100cd's voor 42€

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 13:57
Gewoon mitsui's nemen, zijn ongeveer €1/stuk, maar dan heb je wel gegarandeerd goed spul.

Taiyo Yuden, Arita, Ritek en alle andere el cheapo cdr's zijn allemaal troep. Geen coasters maken zegt niets over de kwaliteit van de cdr, het verschil zit em in de houdbaarheid.
Als het je geen zak interesseert hoe lang de data bewaart blijft, koop dan maar van dat goedkope spul, zo niet, koop dan tenminste goed spul.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

sommige SONY CD's zijn van Taiyo Yuden. Dus Taiyo Yuden zit wel goed :+

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

ik gebruik platinum spindel van 50 stuks voor 19,90 euro!

Heb er deze week 100 van gebrand op 40x! geen enkel mislukt!

Maar ja de vraag is gaan ze geen keuren vertonen als ze oud worden..... dus ja als geld het probleem niet is neem dan gewoon phlips of TDK

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat vinden jullie van die Aldi-cd's? (=lifetec) Verpakt per 20 en bijna net zo duur als 10 merk-cd's. Ik heb er nog geen een mislukte bijzitten, al is het al wel voorgekomen dat een oudere cd niet meer leesbaar is :(

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• HooGLaNDeR
  • Laatst online: 19-02 14:33

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Op woensdag 05 juni 2002 11:29 schreef Marzman het volgende:
[knip].. al is het al wel voorgekomen dat een oudere cd niet meer leesbaar is :(
Was dit nu juist wat Rolex NIET wilde ?? ;)

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

en hoe zit het met basf/emtec ?
di egebruik ik altijd, ook nog nooit problemen gehad, maar ook nog niet de oudste cd's geprobeerd weer eens te lezen :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op woensdag 05 juni 2002 11:35 schreef HooGLaNDeR het volgende:

[..]

Was dit nu juist wat Rolex NIET wilde ?? ;)
Eh ja, maar ik heb het nog maar een keer meegemaakt en ik heb er toch wel een stuk of honderd liggen. Daarom vroeg ik me af wat voor ervaringen anderen met die lifetecjes hebben (ik leen Rolex zijn topic even, en misschien heeft hij er zelf ook nog wat aan :P )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wat vinden jullie van die Aldi-cd's? (=lifetec) Verpakt per 20 en bijna net zo duur als 10 merk-cd's. Ik heb er nog geen een mislukte bijzitten, al is het al wel voorgekomen dat een oudere cd niet meer leesbaar is :(
goeie ervaringen mee,... quake 3 doet het na een jaar elke dag spelen nog steeds :7

Ik ga het spel maar ff origineel halen zo. Echt een topgame :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 03:49 schreef EelcoB het volgende:
Gewoon mitsui's nemen, zijn ongeveer €1/stuk, maar dan heb je wel gegarandeerd goed spul.

Taiyo Yuden, Arita, Ritek en alle andere el cheapo cdr's zijn allemaal troep. Geen coasters maken zegt niets over de kwaliteit van de cdr, het verschil zit em in de houdbaarheid.
Als het je geen zak interesseert hoe lang de data bewaart blijft, koop dan maar van dat goedkope spul, zo niet, koop dan tenminste goed spul.
LOOOOOOOOOOOOL, wat een idioot. Taiyo Yuden maakt ALLE goed cd's die er te koop zijn. Ga maar eens zoeken op het net voordat je nog meer onzin uitkraamt.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 11:53 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

LOOOOOOOOOOOOL, wat een idioot. Taiyo Yuden maakt ALLE goed cd's die er te koop zijn. Ga maar eens zoeken op het net voordat je nog meer onzin uitkraamt.
Volkomen met je eens RoCK-iT. EelcoB als je er geen verstand van hebt, houd je commentaar dan voor je. Taiyo Yuden is geen merknaam maar een CD-fabriek die voor meerdere bedrijven Class A CD's maakt. Onder andere voor Philips en Sony en Parrot, misschien niet zo bekend, zijn goedkope, maar zeer goede Taiyo Yuden CD's. Geen coasters en lang houdbaar.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

zag ze al eerder voorbij komen maar toch nog maar een keer, philips zilver premium (Taiyo Yuden) zijn voor mij de enigste.

heb ook 1 keer 50 sony's ingekocht, nnu een jaar later (echt op de dag af) zijn ze zo goed als allemaal kaduk, ze doen het nog wel maar ze begginnen allemaal aan de binnen ringen donkere vlekjes te vertonen en sommige bladeren zelf al af.

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 05 juni 2002 12:58 schreef Nicowico het volgende:

[..]

Volkomen met je eens RoCK-iT. EelcoB als je er geen verstand van hebt, houd je commentaar dan voor je. Taiyo Yuden is geen merknaam maar een CD-fabriek die voor meerdere bedrijven Class A CD's maakt. Onder andere voor Philips en Sony en Parrot, misschien niet zo bekend, zijn goedkope, maar zeer goede Taiyo Yuden CD's. Geen coasters en lang houdbaar.
Absoluut waar, alleen wat er gezegd werd over mitsui klopt wel. Die zijn namelijk samen met T.Y. de beste cd's. Het enige lastige is dat de dye van Mitsui ook alleen voor Mitsui gebruikt wordt en de dye van T.Y. wordt aan meerdere fabrikanten aangeleverd. Vroeger waren Philips Silver Premium namelijk van T.Y., en tegenwoordig zijn ze van Ritek :r :r

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 05 juni 2002 13:03 schreef lange het volgende:
zag ze al eerder voorbij komen maar toch nog maar een keer, philips zilver premium (Taiyo Yuden) zijn voor mij de enigste.
Let op, er zijn volgens mij ook batches bekend die van ritek afkomen, en daar wordt je niet blij van. Wat zegt cdridentifier over je Philips?

• lange

lange

Boom Boom?

Op woensdag 05 juni 2002 13:07 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Let op, er zijn volgens mij ook batches bekend die van ritek afkomen, en daar wordt je niet blij van. Wat zegt cdridentifier over je Philips?
zover ik weet is de silver premium lijn van philips wel altijd Taiyo Yuden.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Op maandag 03 juni 2002 22:52 schreef Rolex het volgende:

[..]

[afbeelding]
Taiyo Yuden te koop bij http://www.cdrwinkel.nl, onder de spindels te vinden. Goeie ervaringen met deze cds en ook met deze winkel.

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 05 juni 2002 13:08 schreef lange het volgende:

[..]

zover ik weet is de silver premium lijn van philips wel altijd Taiyo Yuden.
Voor zover ik begrepen heb niet dus. Kijk hier maar eens.

[url="http://groups.google.com/groups?q=philips+silver+premium+ritek+group:nl.comp.cd-branden&hl=en&lr=&selm=FpkJ8.11672%246a6.398506%40nlnews00.chello.com&rnum=2""]philips premium[/url]

edit: Url aangepast+typo

Verwijderd

gebruik al 2 jaar vivastar cdr's en zijn perfect.. ook met overburnen.. spindel van 100 kost me 42 euro

• lange

lange

Boom Boom?

Op woensdag 05 juni 2002 13:13 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Voor zover ik begrepen heb niet dus. Kijk hier maar eens.

[url="http://groups.google.com/groups?q=philips+silver+premium+ritek+group:nl.comp.cd-branden&hl=en&lr=&selm=FpkJ8.11672%246a6.398506%40nlnews00.chello.com&rnum=2""]philips premium[/url]

edit: Url aangepast+typo
hmm das nie zo mmoi :D , heb gelukkig nog wel een paar zilver premium (de echte dus) maar die raken ook op, weet je dan toevallig welk merk dan wel 100% zeker Taiyo Yuden cd'tjes verkopen ?

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op maandag 03 juni 2002 21:00 schreef v1RuZ het volgende:
klopt, maar er zijn verschillende soorten op de markt, A, A- en B, je moet dus wel A hebben.
Op maandag 03 juni 2002 21:55 schreef Cartje het volgende:
Zijn redelijk, niet super

[..]

Inderdaad, maar dan zou ik toch voor Infiniti gaan :) Zijn niet duur, en van een goede kwaliteit (ook al heb ik ze nog geen jaren natuurlijk ;))
Op woensdag 05 juni 2002 03:49 schreef EelcoB het volgende:

Mitsui zijn goed, maar ook stinkend duur, goedkoper dan 1,40 zie je ze niet...
Schijnen vroeger goed te zijn geweest, maar wat ze tegenwoordig hebben is bagger; de gaten vallen er al in als je er naar kijkt...
Op maandag 03 juni 2002 22:28 schreef Brakius het volgende:

[..]

CDFreaks, ja die lieten mij te veel betalen. Ik dacht dat ik het geld wel terug zou krijgen... nooit niet! Ik koop daar NOOIT wat weer.
Hoe kan je nou teveel betalen :? Je ziet toch op hun webwinkel hoeveel je moet betalen en vervolgens maak je het over :?
Nooit problemen mee gehad. Ze hebben soms niet precies alles op voorraad, zo kreeg ik es een paar andere mappen dan ik besteld had, maar ook netjes een extra map voor nix erbij :)
Op maandag 03 juni 2002 22:50 schreef universal creations het volgende:
Ik gebruik al jaren Fuji CDR's. Schijnen ook erg goed tegen extreme omstandigheden te kunnen (een week buiten in de regen leggen ed).
Fuji is in principe hetzelfde als Octron. Ook hiervoor geldt dus: redelijk goed :)
Op woensdag 05 juni 2002 11:53 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Ff rustig aan he? Dat is dus niet waar, want zoals ik al eerder zei, ook Taiyo Yuden maakt verschillende kwaliteiten cdr's. New@rita (niet meer in omloop), Tybotech en nog een paar merken zijn gewoon pure bagger.
Op woensdag 05 juni 2002 13:18 schreef Lawrence het volgende:
gebruik al 2 jaar vivastar cdr's en zijn perfect.. ook met overburnen.. spindel van 100 kost me 42 euro
Das knap van je ;) Vivastar is nl. door de PC-Active als notoire bagger getest ;)
Op woensdag 05 juni 2002 13:23 schreef lange het volgende:

[..]

hmm das nie zo mmoi :D , heb gelukkig nog wel een paar zilver premium (de echte dus) maar die raken ook op, weet je dan toevallig welk merk dan wel 100% zeker Taiyo Yuden cd'tjes verkopen ?
Als je A kwaliteit TY koopt zit je hoogstwaarschijnlijk wel goed :) Hebben alleen geen beschermlaag, dus voorzichtigheid is vereist :)

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 05 juni 2002 13:53 schreef Azrael het volgende:

Mitsui zijn goed, maar ook stinkend duur, goedkoper dan 1,40 zie je ze niet...
Moet jij eens bij www.opussupplies.com kijken :)

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 05 juni 2002 13:23 schreef lange het volgende:

[..]

ja, gewoon T.Y. kopen bij www.opussupplies.com (ze staan er letterlijk bij). Let alleen wel op de qualiteitsverschillen zoals eerder gemeld in deze thread.

• Azrael
Op woensdag 05 juni 2002 13:56 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Moet jij eens bij www.opussupplies.com kijken :)
Okee, ze hebben dus hun assortiment aangepast :P
Nou is het maar te hopen dat die van 1,13 (nog duur natuurlijk) even goed zijn als die van 1,40...

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 13:53 schreef Azrael het volgende:

[..]

klopt, maar er zijn verschillende soorten op de markt, A, A- en B, je moet dus wel A hebben.
[..]

[..]

Ff rustig aan he? Dat is dus niet waar, want zoals ik al eerder zei, ook Taiyo Yuden maakt verschillende kwaliteiten cdr's. New@rita (niet meer in omloop), Tybotech en nog een paar merken zijn gewoon pure bagger.
[..]

Das knap van je ;) Vivastar is nl. door de PC-Active als notoire bagger getest ;)
[..]

Als je A kwaliteit TY koopt zit je hoogstwaarschijnlijk wel goed :) Hebben alleen geen beschermlaag, dus voorzichtigheid is vereist :)
Hehehe, moet je dit nou lezen. Patronizing noemen ze dit in Engeland. God heeft gesproken:-D

Ik heb ook weleens onderzoek gedaan, onder andere een 22 pagina dik verslag gelezen gebaseerd op een NOB onderzoek. Daar kwam uit dat alles wat uit de Taiyo Yuden fabriek kwam goed was...

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 05 juni 2002 14:01 schreef Azrael het volgende:

[..]

Okee, ze hebben dus hun assortiment aangepast :P
Nou is het maar te hopen dat die van 1,13 (nog duur natuurlijk) even goed zijn als die van 1,40...
Volgens mij zijn ze dat wel. Als jij nog de oude hebt, moet je ff de gegevens van cdridentifier hier neerkwakken, ik heb de nieuwe thuis liggen, kunnen we ff kijken of de dye hetzelfde is.

• Azrael
Op woensdag 05 juni 2002 14:10 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Hehehe, moet je dit nou lezen. Patronizing noemen ze dit in Engeland. God heeft gesproken:-D

Ik heb ook weleens onderzoek gedaan, onder andere een 22 pagina dik verslag gelezen gebaseerd op een NOB onderzoek. Daar kwam uit dat alles wat uit de Taiyo Yuden fabriek kwam goed was...
Laat mij dat onderzoek dan maar eens lezen, want ik geloof er geen ene bal van!

Elke fabriek maakt meerdere soorten (kwaliteiten) cdr's.

• Azrael
Op woensdag 05 juni 2002 14:12 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze dat wel. Als jij nog de oude hebt, moet je ff de gegevens van cdridentifier hier neerkwakken, ik heb de nieuwe thuis liggen, kunnen we ff kijken of de dye hetzelfde is.
Waarschijnlijk is ie wel hetzelfde, want ik heb hier een branded en unbranded 16x en een unbranded 12x getest, daar komt allemaal dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.turbosport.co.uk/gallery5/200265131753986904.jpg

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 05 juni 2002 14:21 schreef Azrael het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is ie wel hetzelfde, want ik heb hier een branded en unbranded 16x en een unbranded 12x getest, daar komt allemaal dit uit:

[afbeelding]
Jups, zijn idd dezelfde :)

• EelcoB
Mitsui heeft tegenwoordig alleen nog maar 80 min cdr's, de 74 minuten zijn ze mee gestopt, maar de 80 min zijn nu even duur als de 74 min waren.

Ik wordt zo onderhand gek van mensen die denken dat ze voor een dubbeltje op de 1e rang zitten, zoals ik al eerder zei, als het je geen barst interesseert hoe lang de data bewaard blijft, neem dan goedkope cdr's, zoals die van de aldi e.d, dan weet je in ieder geval zeker dat de data niet langer dan een jaar overleeft.

Ik zie ook veel mensen blaten dat ze net een grote hoeveelheid van die el cheapo cdr's gebrand hebben, en dat dr niet 1 mis is gegaan, wel of geen coasters zeggen niks over de kwaliteit van het desbetreffende merk. ik heb ook wel coasters gemaakt met mitsui's, maar dan was het vaak of de hardware, of mijn eigen fout.
Ik heb zelf ook diverse van die goedkope merken cdr's gehad als ik even geen mitsui's had, en met veel van die cd's heb ik niks anders dan problemen gehad na verloop van tijd, ondanks het feit dat ik er geen enkele coaster mee heb gemaakt.

Azrael is een van de weinigen die ook de moeite neemt om een duidelijke reply geeft, dr kunnen best goede taiyo Yuden cdr's zijn, maar ik neem et risico niet dat ik de verkeerde koop, ik hou me gewoon bij hetgene dat ik lange tijd ken (5+ jaar) en waarvan ik zeker weet dat het goed is.

RoCK-iT: je zou zelf eens wat onderzoek op het net moeten doen, ik heb het toch duidelijk over el cheapo cdr's, taiyo Yuden zal best goede cdr's maken, maar om dan te gaan roepen dat ALLE Taiyo Yudens top zijn lijkt met iets te voorbarig. |:(

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 05 juni 2002 15:17 schreef EelcoB het volgende:
Mitsui heeft tegenwoordig alleen nog maar 80 min cdr's, de 74 minuten zijn ze mee gestopt, maar de 80 min zijn nu even duur als de 74 min waren.

Ik wordt zo onderhand gek van mensen die denken dat ze voor een dubbeltje op de 1e rang zitten, zoals ik al eerder zei, als het je geen barst interesseert hoe lang de data bewaard blijft, neem dan goedkope cdr's, zoals die van de aldi e.d, dan weet je in ieder geval zeker dat de data niet langer dan een jaar overleeft.

Ik zie ook veel mensen blaten dat ze net een grote hoeveelheid van die el cheapo cdr's gebrand hebben, en dat dr niet 1 mis is gegaan, wel of geen coasters zeggen niks over de kwaliteit van het desbetreffende merk. ik heb ook wel coasters gemaakt met mitsui's, maar dan was het vaak of de hardware, of mijn eigen fout.
Ik heb zelf ook diverse van die goedkope merken cdr's gehad als ik even geen mitsui's had, en met veel van die cd's heb ik niks anders dan problemen gehad na verloop van tijd, ondanks het feit dat ik er geen enkele coaster mee heb gemaakt.

Azrael is een van de weinigen die ook de moeite neemt om een duidelijke reply geeft, dr kunnen best goede taiyo Yuden cdr's zijn, maar ik neem et risico niet dat ik de verkeerde koop, ik hou me gewoon bij hetgene dat ik lange tijd ken (5+ jaar) en waarvan ik zeker weet dat het goed is.

RoCK-iT: je zou zelf eens wat onderzoek op het net moeten doen, ik heb het toch duidelijk over el cheapo cdr's, taiyo Yuden zal best goede cdr's maken, maar om dan te gaan roepen dat ALLE Taiyo Yudens top zijn lijkt met iets te voorbarig. |:(
Allereest bedankt voor het feit dat mijn bijdragen i.t.t. die van Azrael niet onder het kopje nuttig worden geshared :)

Maar zonder gekheid, dit is een verhaal waarop ik alleen maar ja en amen kan zeggen. Ik brand ook al 5 jaar cd's en mitsui zijn de enige die ik echt 100% vertrouw als het om belangrijke data gaat. T.Y. komt op een goede 2e plaats alleen heb ik die nog niet zo lang, en hebben ze ook verschillende categorieën, wat het er ook niet makkelijker op maakt. Ik denk echter wel dat de slechte T.Y. nog steeds veel beter zijn dan ritek, arita en dat soort beunmerken.

Verwijderd

ik heb tybotech, zeer goede Cd's @ € 6.69/10 stuks

• EelcoB
Sparhawk: je hebt idd ook een aantal leuke punten aangestipt, mitsui wordt inderdaad ook door andere fabrikanten gebruikt, maar dan zijn het gewoon unbranded mitsui's met een eigen labeltje erop, als ik het me goed herinner heeft/had sony ook cdr's die uit de fabriek van mitsui komen.

Ik blijf het jammer vinden dat mitsui zo weinig in allerlei tests meegenomen wordt, het zijn meestal de bekende merken zoals philips, tdk, verbatim, MMore en ga zo maar door.

Ritek is inderdaad de grootste rotzooi die er is, volgens mij is hun licensie ook ingetrokken, ze maken nog wel cdr's, maar mogen niet meer het compact disc logo voeren vanwege de slechte kwaliteit, of dat nu nog zo is weet ik dus niet, dat nieuws heb ik al een tijdje geleden gehoord.
Op woensdag 05 juni 2002 16:11 schreef UltimateCarnage het volgende:
En waar baseer je dat op? wel zo handig als er ook een motivatie bij zit :D

• Azrael
Laat dat nou juist een B merk zijn :D
Helaas, u gaat niet door voor de wasmachine :+
Op woensdag 05 juni 2002 16:56 schreef EelcoB het volgende:
Sparhawk: je hebt idd ook een aantal leuke punten aangestipt, mitsui wordt inderdaad ook door andere fabrikanten gebruikt, maar dan zijn het gewoon unbranded mitsui's met een eigen labeltje erop, als ik het me goed herinner heeft/had sony ook cdr's die uit de fabriek van mitsui komen.

Ik blijf het jammer vinden dat mitsui zo weinig in allerlei tests meegenomen wordt, het zijn meestal de bekende merken zoals philips, tdk, verbatim, MMore en ga zo maar door.

Ritek is inderdaad de grootste rotzooi die er is, volgens mij is hun licensie ook ingetrokken, ze maken nog wel cdr's, maar mogen niet meer het compact disc logo voeren vanwege de slechte kwaliteit, of dat nu nog zo is weet ik dus niet, dat nieuws heb ik al een tijdje geleden gehoord.
Ritek is niet per definitie slecht hoor, ook Octron en Fujifilm zijn van Ritek en die zijn vrij goed getest door de PC-A.

Hier is de test met o.a. Fuji:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/pagina 9.jpg

en met Mitsui:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/pagina 6.jpg

En een grafiekje van alle 3 de tests:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/pagina 7.jpg

Het deel met octron heb ik helaas niet ingescand, want daar heb ik het tijdschrift zelf van :)

Verwijderd

heb de test is fff bekeken en niet alle bekende
merken komen er goed uit :).

ik zelf gebruik octron, mmore, platinum en maxxwel.
met octron, mmore heb ik weinig problemen. maxwell
daarintegen waren na een tijd al onleesbaar en ik brannde
ook aardig wat mis. de platinum zijn ook wel goed,
ze gaan lang mee.

• Brakius
Hoe en waarom ik teveel voor de cd's had betaald? Zie email hieronder:

geachte heer,

er is blijkbaar veel fout gegaan met de port ....

Het portbedrag dat op het order staat begrijp ik helemaal niet...

Vermits het pakket 30kg (of net iets meer is)
zou het normaal een AVG zegel van 11.25 moeten hebben waarop een remboursezegel is bijgekleefd van 5.30

hierbij komt een vaste kost van 1.25 (e-com , verpakking , benzine)

dus normaal had er 17.80 moeten staan.

Dit betekend dat wij op deze verzending 4.92 verlies aan inkomsten boeken.

Nu omdat het order vast staat, kunnen we hier weinig aan doen zonder goedkeuring van U.

Ook CDfreaks zal door dit misverstand haar inkomsten op dit order verliezen, daar zij een aandeel hebben in winst.

normaal zou het dus 230 + 17.80 moeten zijn i.p.v. 25.76 of 12.88

Nu voor dit order zal het verschil U worden teruggestort.
Let wel op dat voor een volgend order U een bevestiging zal krijgen en dat de portkost voor eenzelfde order 17.80 zal zijn....

Alvast nog onze excuses voor het misverstand...
Steven

Ik heb nogmaals een email gestuurd dat ik het bedrag nog niet ontvangen heb.....

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
* Thunder gebruikt meestal That's Write
Heb 3/4 jaar terug een CD gebrand in een kast gegooid zonder hoesje oid er een paar weken geleden weer uitgehaald en hij werkt nog steeds perfect :)

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 08:01

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb nog nooit een kapotte cd gehad / gemaakt !!

Mijn Merken:

Platinum
Nashua
Philips
WriteIt
TraxData <-- Huidige: Blokker € 6.99 per 10 80min. :7

\_Specs_/

Verwijderd

nounou, wat een merken allemaal..
en dat terwijl er maar 8 fabrieken zijn, alleen de stickertjes verschillen.

(per merk wisselt het nogal eens van fabriek, dit komt door kwaliteit of prijs van de geleverde cd's.

wel is het zo dat de "commerciele" merken altijd bij de betere kwaliteitsmakers zitten ,die hebben meer naam hoog
te houden door de belachelijke prijs die ze er aan hangen.

zelf gebruik ik voor dit werk het liefst philips (zie verhaal hierboven)ook al baal ik van die extra heffing waardoor alles duurder werd :(

• HooGLaNDeR
  • Laatst online: 19-02 14:33

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Ik vraag me effe af. Heeft Rolex hier niet genoeg aan?
Ik zie hem niet meer reageren... :?

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

ik vraag mij nog 1ding af, wat moet ie 300 keer!!! branden ????? ,..

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:04
heb hier een 5 jaar oud vaak gebruikt fujifilm cd'tje liggen... zijn voor mij de besten :)

https://wren.co/join/Devian

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

me1299

$ondertitel

Ik brand zelf al vanaf het tijdperk dat je 2500,- moest neertellen voor een ricoh 2x brander :+

Ik moet zeggen dat ik Philips & Plantinum de beste vind.

Fuji was vroeger iig erg slecht, en nooit van die merkloze dingen kopen.

Ik heb vroeger in duitsland ook wel eens 2 doosjes octron ofzo gekoch, die dingen zijn ook errug goed.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Mark83
  • Laatst online: 08-04 10:12
Op maandag 03 juni 2002 21:11 schreef pointer het volgende:
Op het moment gebruik ik die platinum cd-r's erg goed, en ook nog geen misbrander gehad.
Ik gebruik deze ook, en ook nog geen cd-tje weg kunnen werpen :)

En goedkoop zijn ze zeker, per 10 stuks zijn ze 4,50 dacht ik. misschien dat je bij 300 nog wel iets korting krijgt ofzo. }:O

• m-m
  • Niet online

m-m

Kodak CD-R Ultima 80
heerlijke CD's! Hoge kwaliteit (Goud + Zilverlaag)
Doosje beweert dat ze 6 keer langer meegaan dan lowbudget cdtjes, heb er dan ook nog nooit problemen mee gehad.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dit zijn gewoon Taiyo Yuden grade A. Kan helaas de bron niet meer vinden. Exact dezelfde als de philipsen zilver.

Die NOB test met taiyo Yuden stond hier:

http://www.contekst.nl/PDF/0006/CD-R%20test%20NOB.pdf

maar ik krijg nu een foutmelding, maar dat kan ook aan de internet hier liggen, gaat wel vaker fout met PDF bestandjes. Maar nog een bron gevonden:

http://www.niehoff.nl/tips/CD-R%20test%20NOB.pdf
Op woensdag 05 juni 2002 14:13 schreef Azrael het volgende:

[..]

Laat mij dat onderzoek dan maar eens lezen, want ik geloof er geen ene bal van!

Elke fabriek maakt meerdere soorten (kwaliteiten) cdr's.
bij deze dus! :)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Azrael
Op donderdag 06 juni 2002 16:26 schreef Cyberpope het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon Taiyo Yuden grade A. Kan helaas de bron niet meer vinden. Exact dezelfde als de philipsen zilver.

Die NOB test met taiyo Yuden stond hier:

http://www.contekst.nl/PDF/0006/CD-R%20test%20NOB.pdf

maar ik krijg nu een foutmelding, maar dat kan ook aan de internet hier liggen, gaat wel vaker fout met PDF bestandjes. Maar nog een bron gevonden:

http://www.niehoff.nl/tips/CD-R%20test%20NOB.pdf
[..]

bij deze dus! :)
Leuk artikel, maar een beetje jammer dat het al 2 jaar oud is, dus waarschijnlijk al weer behoorlijk achterhaald. Ook worden er alleen maar 650 MB cd's getest, dus weinig praktisch op het moment.

Wel wordt mijn stelling dat elk merk verschillende kwaliteiten verkoopt bevestigd.

Dus uiteindelijk weet je nooit 100 % zeker wat je in handen hebt...

Verwijderd

Koop Verbatims , beste cdrs nu ij gistron in aanbieding! *D

success

Verwijderd

dan heb je ook nog het probleem dat de Tayo Yuden cdtjes niet in 80 min te verkrijgen zijn :(

Ik hoor van de ene kant echt SUPER reacties van de platinum, en van de andere kant weer SLECHTE reacties, kweet ook niet hoe het nu zit zeg, denk dat het ook veel aan de gebruiker zelf ligt!!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op vrijdag 07 juni 2002 23:13 schreef Hawks het volgende:
dan heb je ook nog het probleem dat de Tayo Yuden cdtjes niet in 80 min te verkrijgen zijn :(
Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan. Ik brand al 2 jaar T.Y 80 min. www.cdrwinkel.com
Ik hoor van de ene kant echt SUPER reacties van de platinum, en van de andere kant weer SLECHTE reacties, kweet ook niet hoe het nu zit zeg, denk dat het ook veel aan de gebruiker zelf ligt!!
Dat ze snel verkleuren en na een jaar of 2 slecht leesbaar zijn ligt niet aan de user volgens mij.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De enige cd's waar ik nog nooit problemen mee heb gehad zijn de Philips cd's en de Sony's. Deze werken altijd en zijn voor de eeuwigheid gemaakt.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• mazzl
  • Laatst online: 02-12-2025
wacht op een beurs koop 300 philips cd's op spindel en koop er 2 opberghoezen bij. zit je zeker goed en redelijk binnen je budget denk.

ps. op een beurs zijn de duitsers vaak het goedkoopst

If you don't stand for something you'll fall for everything

• mazzl
  • Laatst online: 02-12-2025
ik was al ruim 1.5 jaar pro platinum koop ik laatst een spindel verneuk ik er 7 van (spindel van 25) was echt bizar. en toen ik er eens goed naar keek zag ik dat de "laklaag" (whaterver) los liet..
vanaf nu alleen nog maar philips

If you don't stand for something you'll fall for everything

• Flex
  • Laatst online: 09-03 13:03
Koop gewoon Taiyo Yuden /Philips silver premium/Kodak dan zit je altijd goed.
Zelf gebruik ik al jaren Kodak en ben daar zeer tevreden over.

Verwijderd

Voor wie cd's nodig heeft (en goede kwaliteit wil)

Bij de Expert is nu voor 6.90 een pakketje van 10 philips cd's te koop (met hoesje), ik ga ze zo halen....

[edit]

Wat vinden jullie trouwens van Imation? Heb er zelf nooit problemen mee gehad...

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op zaterdag 08 juni 2002 12:49 schreef schaapie het volgende:
Bij de Expert is nu voor 6.90 een pakketje van 10 philips cd's te koop (met hoesje), ik ga ze zo halen....
Ik heb ze al een tijdje, prima cd's tot zo ver (op de lange duur geen ervaring, maar het is PHILIPS :))

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de TDK's, die heb ik al vrij lang en er is geen 1 mislukt of uitgevallen. De hoesjes zijn ook vet van TDK (klein detail, niet geheel onbelangrijk).

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-04 05:19
Ik heb tot nu toe ongeveer 4,5 jaar ervaring met ""De"" imitation cd-r's maar ik heb er laatst 100 gehaald maar nou beginnen er scheuren in te komen en moet ze nog terugbrengen

Ook die van cdrwinkel.com die met die japanse naam zijn zeer goed en als je het nog beter wil neem je die zwarte cd's met carbon niet kapot te krijgen......

Trouwens veel newbie's op dit topic (nit dat ik hier al zo lang zit) maar het viel me op weinig icons >:)

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34
Wat een ervaringen allemaal zeg....

Iemand toevallig ervaringen met Discrite en Datatrack?

m.

• Snikker
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 14:14 schreef m-m het volgende:
Kodak CD-R Ultima 80
heerlijke CD's! Hoge kwaliteit (Goud + Zilverlaag)
Doosje beweert dat ze 6 keer langer meegaan dan lowbudget cdtjes, heb er dan ook nog nooit problemen mee gehad.
Dit zijn zeker goede kwaliteit CD-R's ! (ook vrij duur trouwens) maar Kodak is met de produktie gestopt dus er zijn alleen nog restpartijen te koop :(

DataTrack en Discrite zijn ook goede CD-R's !

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Wat vinden jullie trouwens van Imation? Heb er zelf nooit problemen mee gehad...
Laatste ervaring met imation dateert van zo'n dik jaar terug. Mijn toenmalige writer vond dat die cd's erg brak waren en bezorgde me een 'servo tracking error' halverwege 't bakken. Imation koopt zijn CD's trowens bij CNC Chemicals, en daarover zijn op het internet *veel* slechte verhalen te lezen.

• stylezzz99
  • Laatst online: 08-12-2022
zijn traxdata cd-r's nog een beetje goed?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Switch
  • Laatst online: 15-03 07:50
Bij de Aldi: 15 euro voor 20 Lifetec cd's. Goede kwaliteit (CDR) en ook nog flinterdunne hoesjes! :)
Pagina: 1