Toon posts:

MOSIX Cluster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok.... ik begin effe een nieuw topic, omdat die wat specefieker is...

Ik heb MOSIX gedownloaden en geinstalleerd op 2 (nodes).
dit werk allemaal perfect. (node 1 en node 2 zien elkaar netjes)

Als ik vervolgens een koetje draai (dnetc) dan word de cluster helemaal niet gebruikt...

Maar als ik Kconsole (KDE) opstart dan gaat hij het gebruiken...

Iemand een idee.??? ik wil dus zien dat DNETC bijvoorbeeld sneller gaat

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Start je de DNet-client wel met de optie voor meerdere CPU's? Anders zal hij natuurlijk altijd op die ene blijven zitten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dat komt geloof ik omdat dat maar een process is. en dnet is al geclusterd, het wordt al verdeeld over meerdere pc's.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 20:55 schreef odysseus het volgende:
Start je de DNet-client wel met de optie voor meerdere CPU's? Anders zal hij natuurlijk altijd op die ene blijven zitten.
ik heb zelf al eengegeven dat hij 60 processoren had... :P waardoor Sendmail offline ging... :)

Verwijderd

Hmmmm, voor zover ik mosix ooit begrepen heb, migrate ie een proces naar een bak met de laagste load. Niet dus meerdere cpu's. Als je dnetc opstart, dan gebruikt deze 100% van je eigen cpu. Start je dnetc nog een keer op, dan wordt dat proces verplaatst naar de node met een lagere load.

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

Op maandag 03 juni 2002 22:07 schreef Digger3 het volgende:
Hmmmm, voor zover ik mosix ooit begrepen heb, migrate ie een proces naar een bak met de laagste load. Niet dus meerdere cpu's. Als je dnetc opstart, dan gebruikt deze 100% van je eigen cpu. Start je dnetc nog een keer op, dan wordt dat proces verplaatst naar de node met een lagere load.
Maar als je dnetc vertelt dattie 60 CPUs heeft, dan start hij, naast zichzelf nog 59 threats (hoe schrijf je dat?)

Maybee we are alone... After all.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Op maandag 03 juni 2002 22:27 schreef Heidistein het volgende:

[..]

Maar als je dnetc vertelt dattie 60 CPUs heeft, dan start hij, naast zichzelf nog 59 threats (hoe schrijf je dat?)
Klopt, maar vermoedelijk verplaatst ie alleen nieuwe processen en geen threads. Zou ook erg lastig worden ivm communicatie tussen de threads...(shared mem, schijnt de JVM ook last van te hebben)

Wat ik me overigens afvraag he, zou ik bijv delen van KDE via mosix kunnen laten lopen zodat ook mn server wat te doen krijgt?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
Zodra er shared memory in het spel komt, doet Mosix gewoon niets.

Verwijderd

Topicstarter
Met welke applicatie kan ik dan goed zien dat MOSIX werkt? 3D Rendering ofzo (of moet dat met Beowfull?)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens....

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Nou wat je zegt moet die threads zou nog best wel eens kunnen op Linux omdat threads volgens mij als processen in de scheduler staan via libc posix threads aangezien de kernel dat zelf niet ondersteund... Maar daar ben ik absoluut niet zeker van hoor, was maar een idee.

3D rendering werkt trouwens helemaal niet goed met een cluster, aangezien je netwerkkaart het dan nogal snel benauwd krijgt. MOSIX clusters zijn bedoeld voor automatische load balancing volgens mij, dus gewoon processen eerlijk verdelen over pc's.

Beowulf is iets heel anders. Beowulf is een set bibliotheken om programma's voor clusters te schrijven voor zover ik weet. Bij een Beowulf cluster heb je gewoon een hele zwik Linux dozen die met een zeer snel netwerk aan elkaar zitten geknoopt en 1 master die de taken er doorheen rost. Die taken zijn bepaalde dingen (bijvoorbeeld het simuleren van het effect van een of ander wapen) die gemaakt zijn met behulp van beowulf zodat ze eenvoudig over veel nodes verdeeld kunnen worden.

Volgens mij heeft de uni van Utrecht vorig jaar een Beowulf cluster gebouwd, misschien moet je maar eens op hun website gaan kijken. Maar dan nog heb je niks aan Beowulf op 2 pjoeters, dan moet je er eerst zelf applicaties voor gaan schrijven.

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1