Dual monitors en games...

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Hoe werkt dit?
Is het dan niet zo dat als je in een game zit dat je bv. per ongeluk met je muis per ongeluk naar je tweede beeldscherm gaat. (waar dus niet de game op draait omdat anders je mikpunt tussen de twee monitiren inzit.

Hoe werkt dit dan? Moet je dan een toets indrukken om naar je andere beeldscherm te gaan ofzo?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
nee je muis wordt gewoon gevangen in je gamescherm zeg maar...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op maandag 03 juni 2002 20:44 schreef Tampie2000 het volgende:
nee je muis wordt gewoon gevangen in je gamescherm zeg maar...
Bij GTA3 dus niet (bij mij althans). Ken voor de rest geen ander spel waar dit bij is.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• bart_vd
Marv, hoe draai je je dan om?

• Marv
Op maandag 03 juni 2002 20:49 schreef bart_vd het volgende:
Marv, hoe draai je je dan om?
Ik zet voordat ik ga GTA'en de 2e monitor even uit. :) (en dan bedoel ik dus in windows en niet de power :z :P)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10
Op maandag 03 juni 2002 20:49 schreef Marv het volgende:

[..]

Ik zet voordat ik ga GTA'en de 2e monitor even uit. :) (en dan bedoel ik dus in windows en niet de power :z :P)
dat doe ik ook

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• bart_vd
PASware, bij GTA3 of bij andere games ook?

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:48

Tcq

Op maandag 03 juni 2002 20:49 schreef Marv het volgende:

[..]

Ik moet dit helaas ook doen, ik vind dat die gasten van rockstar hun eigen werk wel wat beter hadden kunnen testen icm meerdere monitoren, wel erg opvallend dat gta 3 zo'n beetje het enige recente spel is dat hier last van heeft.

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58
goh, en ik dacht dattik zeldzaam was met mijn 2 monitoren en tv als derde monitor :+

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 10:50 schreef Dericteur het volgende:
goh, en ik dacht dattik zeldzaam was met mijn 2 monitoren en tv als derde monitor :+
Nee hoor, ik heb er zelfs 3 + een TV als ik wil :P

Maar dat is niet zo handig, 2 monitoren + de tv als cloontje is naar mijn mening optimaal :) .

(heb nu een videokaart + monitor als reserve :) )

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Met Star Trek Armada 2 gaat de cursor ook naar de andere monitor alsje em te ver naar de zijkant beweegt. GTA3 is dus niet het enige spel dat er last van heeft.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• itsme
  • Niet online
Ik heb geen GTA3, maar wel zat andere spellen, en daarbij heb ik er geen last van.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Mijn GTA3 werkt wel mooi samen met mijn dual monitor config
Ik maak wel gebruik van Ultramon,
misschien dat die ervoor zorgt dat alles goed gaat?

probeer die eens te installen, wie weet ;)
zelfs als het niet helpt, dan kan je via ultramon door dubbelklikje je tweede scherm enablen/disablen. Heel handige functie. Je kan ook en snelkoppeling aanmaken die bijvoorbeeld je 2de monitor disbaled, en dan je game start.
Ik heb met ultramon ook CTRL+ALT+W ingesteld op "venster wisselen van monitor", heel handig als je tijdens gamen een incoming mesage hebt, maar die nog 'onder' je game ligt op monitor 1, selecteer hem in de taakbalk, ctrl+alt+w en voila , op scherm 2. Hoef ik dus mijn game niet meer te sluiten.

Verwijderd

Bij werkt het ook bagger, moet ook eerst even mijn 2de scherm uitschakelen :(

• itsme
  • Niet online
Gebruiken jullie 1 of 2 videokaarten?

Ik gebruik er namelijk 2.

Heb hier ook geen last van.

• Marv
Op dinsdag 04 juni 2002 15:03 schreef its_me het volgende:
Gebruiken jullie 1 of 2 videokaarten?

Ik gebruik er namelijk 2.

Heb hier ook geen last van.
2 video kaarten.

Geforce 2 GTS & Viper330 :P

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik ook 2
Geforce 2 GTS en Voodoo 3 2000.
Ooh ja voodoo 3 wordt veel voor 2d beeld gebruikt omdat de kwaliteit beter is dan die van de gts

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 15:09 schreef gsjonnie het volgende:
Ik ook 2
Geforce 2 GTS en Voodoo 3 2000.
Ooh ja voodoo 3 wordt veel voor 2d beeld gebruikt omdat de kwaliteit beter is dan die van de gts
En heb jij die problemen ook?

Ik denk dat je dit probleem alleen hebt als je maar 1 videokaart hebt.

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Dus het gebeurt wel?
Als ik in Red Alert 2 aan het gamen ben en ik wil ff MSNen op m'n (toekomstige) tweede monitor, dan hoef ik alleen maar m'n muis naar de andere monitor te slepen?

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• itsme
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 11:25 schreef MTops het volgende:
Dus het gebeurt wel?
Als ik in Red Alert 2 aan het gamen ben en ik wil ff MSNen op m'n (toekomstige) tweede monitor, dan hoef ik alleen maar m'n muis naar de andere monitor te slepen?
Bij mij niet nee, ik moet ctrl-esc of alt-tab doen en dan hopen dat t spel niet crashed.

Wel kan ik natuurlijk lezen wat de ander typed en wie er zojuist online kwam :)

* itsme gaat binnenkort zn derde monitor ook aansluiten :9~

• MTops

MTops

Just being me...

Bij JOU niet?
Maar is het wel mogelijk?

En dan met 1 AGP kaart met dual monitor support bedoel ik dus...

Verwijderd

Bij mij werkt het perfect met Gta 3 en Renegade, deze 2 games heb ik ook nog alleen nog maar geprobeerd. De games pakken gewoon alle resolutie's die er in windows zijn en voegen deze toe aan de resolitie's die ik dan kan kiezen.

En dit alles alleen maar door nview aan te zetten en zonder enig ander programma.

• MTops

MTops

Just being me...

Renegade? Hoe krijg je dat voor elkaar? Je "cursor" is dan toch gelocked aan je "crosshair"? Hoe weetie dan wanneer ie naar de andere monitor over moet springen?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het zit volgens mij vooral in de software. Ik heb spellen waarbij het de muis gevangen is en ik heb spellen waarbij dat niet is.

Heb dit opgelost door Ultramon. Even klikken om de secundaire monitors uit te schakelen. Even klikken en ze zijn weer aan. Ideaal.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

Je kunt bij veel spellen bij videodevice ofzo instellen welke videokaart je wilt.. je kon bijv vroeger kiezen tussen je simpele vga kaart en je voodoo2.. nu staat er dan bijv. 2x je videokaart die je hebt: bijvoorbeeld Radeon8500 en Radeon8500.. 1 van die is dan je 2de monitor..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• itsme
  • Niet online
In de meeste spellen wordt de muis "gevangen" je moet er dus vanuitgaan dat dat altijd zo is. Ik denk zelfs dat dit bij GTA een bug is. Normaal moet je van taak switchen om een ander programma te gebruiken. Je bent dan even uit het spel. En je moet hopen dat t spel dan niet crashed. C&C renagede crashed dan in elk geval niet ;)

• MTops

MTops

Just being me...

Maar ik WIL juist met m'n cursor naar de tweede monitor kunnen...

• itsme
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 13:27 schreef MTops het volgende:
Maar ik WIL juist met m'n cursor naar de tweede monitor kunnen...
Dat gaat dus niet ... dat schrijf ik net.

De meeste spellen vangen de muis op de primaire monitor. Als dat niet gebeurd is t zelfs een bug.

Ik heb hier ook al eens naar gekeken (niet helemaal t zelfde trouwens, maar vergelijkbaar) Ik wilde namelijk 1 muis per monitor. Maar dat gaat dus niet (in windows). Twee toetsenborden is dan ook wel mooi ;)

Maar dat gaat niet, blijft dus alt/tab de enige oplossing (of een nieuw systeem kopen ;) )

Verwijderd

Dat gaat inderdaad niet lukken denk ik, de game zal je muis toch echt vast op je eerste scherm houden. Maar waarom zou je naar je 2de scherm willen?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op donderdag 06 juni 2002 13:30 schreef its_me het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet ... dat schrijf ik net.

De meeste spellen vangen de muis op de primaire monitor. Als dat niet gebeurd is t zelfs een bug.

Ik heb hier ook al eens naar gekeken (niet helemaal t zelfde trouwens, maar vergelijkbaar) Ik wilde namelijk 1 muis per monitor. Maar dat gaat dus niet (in windows). Twee toetsenborden is dan ook wel mooi ;)

Maar dat gaat niet, blijft dus alt/tab de enige oplossing (of een nieuw systeem kopen ;) )
Da's klote! <hier stond iets doms> |:( Sorry, lezen is een vak apart he :o

Dividend for Starters

• MTops

MTops

Just being me...

Op scherm 1 een potje Red Alert 2 spelen en ondertussen m'n ICQ en MSN in de gaten houden op m'n tweede monitor. Mensen ouwehoeren nogal veel tegen mij en ik vind het niet echt prettig om tig vensters open te hebben staan met "why are you ignoring me?" als ik RA2 weer afsluit...

• itsme
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 13:39 schreef MTops het volgende:
Op scherm 1 een potje Red Alert 2 spelen en ondertussen m'n ICQ en MSN in de gaten houden op m'n tweede monitor. Mensen ouwehoeren nogal veel tegen mij en ik vind het niet echt prettig om tig vensters open te hebben staan met "why are you ignoring me?" als ik RA2 weer afsluit...
MSN plus gebruiken met een away message, "I'm currently playing C&C Red Alert, i'll reply when i'm finished" :)

(of zoals eerder gezegd, 2pc's)

Verwijderd

Of MSN eraf flikkeren.

Verwijderd

Dus als je Ultramon hebt en 2 videokaarten, kan je dan tijdens het spelen van MOHAA bijv, naar het andere scherm toe voor MSN of ICq etc?
Ik krijg het niet voor elkaar, maar wil het graag.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 20:08 schreef swiftglx het volgende:
Dus als je Ultramon hebt en 2 videokaarten, kan je dan tijdens het spelen van MOHAA bijv, naar het andere scherm toe voor MSN of ICq etc?
Ik krijg het niet voor elkaar, maar wil het graag.
Nope, kan niet. Je kan natuurlijk wel alt-tabben.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Nou ja ik heb er geen problemen mee met GTA 3 eigelijk... ik zoek alleen games met 2 beeldscherm ondersteuning... maar die kan ik nergens vinden

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 23:15 schreef Mysteryman het volgende:
Nou ja ik heb er geen problemen mee met GTA 3 eigelijk... ik zoek alleen games met 2 beeldscherm ondersteuning... maar die kan ik nergens vinden
Zie Enhanced with DualHead http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/patches_demos/edemos.cfm

Verwijderd

Dit is ook :) een aardige dual head game link:
http://www.realtimesoft.com/multimon/links.asp

Dit is de reden waarom je niet tegelijkertijd een game full screen kan spelen en een tweede monitor gebruiken:
http://www.realtimesoft.com/multimon/faq.asp#GameEmail

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

even een offtopic vraag...

zijn er ook screensavers voor dual screen... want ik had laast een onwijs mooie screen saver gedownload (firestorm) maar die werkt alleen op me primary beeldscherm...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• B3U5
  • Laatst online: 09-08 19:30
ik heb ook 2 monitoren (2 video kaarten) en als ik wil gamen schakel ik de 2e even uit.

met warcraft 3 kan ik zo naar de andere monitor (das niet handig als je ingame naar rechts wilt scrollen) en met quake blijft de cursor wel op die monitor maar quake is dan een stuk donkerder als ik de 2e monitor niet uitschakel.

maar of het wel of niet kan ligt aan de game producers.

2 schermen zijn wel flex though B-)
Pagina: 1