Toon posts:

De verschrikkelijke pc

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog zo'n ouwe pc staan die ik graag wil opvoeren maar kan nergens in bios de instellingen vinden. Dit is het systeempje

Pentium 2 333mhz
Asus P2L97 mainboard
2x 64mb ram 1x 128mb = 256mb :P
Asus geforce 3 Ti200
Sb Live 5.1
1x 8,3gb, 1x 20,0gb 5400rpm

Is er nog een progje waar je FSB omhoog krijgt? Staat volgens mij nu op 66.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Dat moet je met jumpers doen.
Bij mijn P2L97 was dat echter onsuccesvol.. 75 MHz FSB vond ie al niet zo leuk meer:(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

LX chipset denk ik. Die kan niet hoger dan 66MHz. Als er geen overclock-opties in je bios zitten denk ik niet dat op een andere manier nog manieren zijn om 'm sneller te laten lopen.

Klein kansje dat je de multiplier omhoog kan doen, maar ik verwacht haast dat die ook aan z'n max zit.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Raar dat je trouwens niet op die moederbord de CPU temperatuur kan zien in bios.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
ik zou zeggen koop een nieuw mobo + processor, de rest is nog best wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 20:46 schreef Varienaja het volgende:
LX chipset denk ik. Die kan niet hoger dan 66MHz. Als er geen overclock-opties in je bios zitten denk ik niet dat op een andere manier nog manieren zijn om 'm sneller te laten lopen.

Klein kansje dat je de multiplier omhoog kan doen, maar ik verwacht haast dat die ook aan z'n max zit.
Toch wel raar dat het niet kan, pc loopt maar op 31 graden zonder extra coolertjes.

Kwil deze als server gaan gebruiken maar dan mag hij nog wel ietsje sneller natuurlijk.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

In dit geval is niet de CPU de bottleneck maar de chipset.
Dit draait overigens zeer goed als je er een win2k servertje van maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 20:44 schreef FatalError het volgende:
Dat moet je met jumpers doen.
Bij mijn P2L97 was dat echter onsuccesvol.. 75 MHz FSB vond ie al niet zo leuk meer:(
Hoe heb jij een zo "hoog" kunnen krijgen (voor deze mobo natuurlijk)?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ik heb ook eens zo'n mobo gehad en met jumpers kon ik 'm op 66, 75 en 83MHz instellen. 83Mhz deed hij trouwens prima :) Dus ff in je manual kijken (en 'm anders downloaden).

edit:
Zo ver ik me kan herinneren staat 't zelfs op 't bord zelf, de MHz aanduidingen bij de desbetreffende jumpers, ergens rechtsonder naast de PCI sloten, maar pin me d'r niet op vast

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Doh met jumpers. :p

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 03 juni 2002 20:51 schreef Pyro_GL het volgende:
Kwil deze als server gaan gebruiken maar dan mag hij nog wel ietsje sneller natuurlijk.
Ik weet niet wat jij je server allemaal wilt laten doen.

Ik heb zelf een Celeron333 server, met 192MB RAM, 240GB HDD. Er draait een Oracle-server op, hij servt files, en ik geef 'm zoveel mogelijk DivX-encodeer klussen. En dan nog is hij de helft van de tijd idle.

Stel nou dat je 'm op 375Mhz laat lopen (75MHz FSB), wat is dan de merkbare snelheidswinst denk je? Qua files serven in ieder geval 0. Oracle wordt ook niks sneller, omdat die voornamelijk op disk-acces leunt. Het DivX encoden is 's morgens om 6 uur klaar, in plaats van om 8 uur. Boeiôn, ik ben dan toch nog @ bed.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Voor gameserver wel. :D

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Google enzo
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.