The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Ik haal binnenkort alles uit elkaar. Mijn vijverslangen vertonen wat knikjes dus ik ga over op dikkere siliconen slang, een fanduct heb ik al mee geexpirimenteerd en dat scheelt een hoop. De fan blazend tegen de rad aan, of zuigend met duct 5cm ervanaf scheelt 5 a 6 graden. Verder heb ik ook een reservoir ipv een inline pomp, dus ik denk dat de temps bij mij alleen maar omlaag gaan!Op maandag 03 juni 2002 20:05 schreef Mad_Demon het volgende:
Het is/word weer zomer. Dat betekend voor de meeste van ons: meer fans. Maar wat doen mensen met waterkoeling. In de afgelopen 2 weken is mijn CPU temp zo'n 8 graden gestegen en ik hang nu rond de 48-50 graden.
Ik ga zo meteen m'n radiateur-fans weer op 12 volt schakelen (ik moet toch maar een fan-bus maken)
De temperaturen zullen verder gaan stijgen.
Wat doen waterkoelers met hun sytemen om de CPU koel te houden?
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
(peltier tussen 2 grote heatsinks in, warme heatsink koelen met een fan en de koude heatsink in het water hangen)
De temp is nog niet zo schokkend hoog gestegen door de warmte, onder full load is hij rond de 46C
39
Verwijderd
Achja Same here. Ik zit tijdelijk beneden, daar is het niet zo afgrijselijk warm. ik heb het moelijker dan die pc.Op dinsdag 04 juni 2002 11:31 schreef Homedisc het volgende:
Ik doe niks
De temp is nog niet zo schokkend hoog gestegen door de warmte, onder full load is hij rond de 46Cdus nog geen paniek
Dan kan je beter een bong ofzo nemen. Wat jij gaat doen is niet effectief en duur. Het enige nadeel van een bong is dat hij best groot is en dat het kletterende water imo teveel geluid maakt, maar dat weet ik niet aangezien ik er zelf geen een heb!Op dinsdag 04 juni 2002 11:21 schreef Death996 het volgende:
Ik ga een 2e 120mm fan op mijn radiator gooien en ik ga mijn koelwater koelen met een peltier.
(peltier tussen 2 grote heatsinks in, warme heatsink koelen met een fan en de koude heatsink in het water hangen)
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
Een koelkast heeft geen koelelement. De alcohol (dat zit er toch in?) koelt af doordat het door een piepklein gaatje wordt geperst.Op dinsdag 04 juni 2002 12:29 schreef -Redhead- het volgende:
is het niet mogelijk gewoon zelf een radiator te maken met daarin een 12 volt (bv uit caravan koelkast) koelelement en dan laten koelen tot een graad of 2 (niet veel lager anders bevriest de boel nog)... zou wel vet zijn zon koelkast radiator
Ik zet de PC uit, en ga met m'n vrouw op het terras hangen.
Daar koel ik mijn systeem met vers getapt bier
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Haha, ik heb ook een delta, maar die staat alleen op lans op 12 volt. Thuis max op 5 volt ofzo.Op dinsdag 04 juni 2002 12:53 schreef Whuzz het volgende:
Ik draai gewoon de potmeter van m'n 120mm HP Delta een tiende slag verder open ofzo. Ietsie meer lawaai, nauwelijks merkbaar en net dat beetje extra flow.
Wel leuk op lans trouwens, veel mensen die even hun zweetpoten komen drogen bij mijn fan
Verwijderd
btw mijn temp is maar 1 graad gestegen het is hier 23 graden
Verwijderd
Ik heb die peltier en heatsinks uit een oude koelbox, kost me dus niks..Op dinsdag 04 juni 2002 12:29 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Dan kan je beter een bong ofzo nemen. Wat jij gaat doen is niet effectief en duur. Het enige nadeel van een bong is dat hij best groot is en dat het kletterende water imo teveel geluid maakt, maar dat weet ik niet aangezien ik er zelf geen een heb!
Ik heb het zaakje net al "droog" laten draaien en met 3 minuutjes zit er een ijslaag op de koude heatsink.
Dus nut heeft het wel degelijk als ik die in mn water hang en 24/7 aan laat staan.
Hmmm, dan is het altijd het proberen waard natuurlijk!!Op woensdag 05 juni 2002 00:49 schreef Death996 het volgende:
[..]
Ik heb die peltier en heatsinks uit een oude koelbox, kost me dus niks..
Ik heb het zaakje net al "droog" laten draaien en met 3 minuutjes zit er een ijslaag op de koude heatsink.
Dus nut heeft het wel degelijk als ik die in mn water hang en 24/7 aan laat staan.
Post je resultaten maar in een nieuw topic ofzo, ik ben wel benieuwd.
Verder heb ik van de zomer een 172 watt peltier op mijn cpu, dus erg veel last zal ik niet hebben van het warme weer!
Ik ga echter na mn vakantie wel mn WC setup in 2en splitsen, zodat alle koelelementen in een apart kastje komen.
Yep, alle beetjes helpen.Op woensdag 05 juni 2002 00:49 schreef Death996 het volgende:
[..]
Ik heb die peltier en heatsinks uit een oude koelbox, kost me dus niks..
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.