[premiere6] deel van de timeline exporteren

Pagina: 1
Acties:

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Misschien is het een hele simpele vraag, maar ik kan zowel in mijn beperkte gezond-verstand-van-software, als in de help van Premiere, als op internet, niets vinden dat de oplossing biedt:

Ik wil in Adobe Premiere 6 mijn film exporteren, maar niet de hele film. Ik wil bijvoorbeeld alleen frame 100 tot en met 250 exporteren naar één .avi-file. Hoe doe ik dit?

Bij file>>export timeline>>movie kan ik het niet vinden. Hoe doe ik dit?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

boven de video en audio sporen zit een spoor waar de tijd staat (00:00 t/m ...) en daarboven zit een dun geel spoor met aan weerszijde van die driehoekjes

dat is waar je aan kan geven wat het begin- en eindpunt is van je 'export timeline'

het begin- en eindpunt (driehoekje) versleep je naar het gedeelte dat je wilt exporteren en daarna doe je dus (zoals je zelf al aangaf) file >> export timeline >> etc...

premiere zet deze punten automatisch aan het begin op frame 1 en aan het eind, vandaar dat hij automatisch het hele filmpje exporteert als je 'export timeline' doet!! moet je dus eerst ff instellen

ow ja... en als je dan gaat exporten moet je bij het venster waar je de bestandsnaam opgeeft, op 'settings' klikken! dan moet je bij 'range' even aangeven dat hij niet 'entire project' moet doen, maar de 'workarea'

dan zou het moeten werken :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Gevonden, bedankt, dat zocht ik!

Maar: hoe kan ik dat driehoekje nou exact op een bepaalde tijd neerzetten? Slepen geeft geen honderd procent precisie, dus ik wil eigenlijk gewoon een waarde in kunnen vullen. Waar kan dit?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 20:19 schreef Oogst het volgende:
Gevonden, bedankt, dat zocht ik!

Maar: hoe kan ik dat driehoekje nou exact op een bepaalde tijd neerzetten? Slepen geeft geen honderd procent precisie, dus ik wil eigenlijk gewoon een waarde in kunnen vullen. Waar kan dit?
dan moet je ff je 'time zoom level' aanpassen (linksonderin bij je audio/video sporen)

dat staat normaal op iets van 1 seconde ofzo, maar kan ook op 25 frames, of 12 frames, of 4 frames, etc...
zet dat ff op 1 frame en dan verandert die timeline ook in frames en dan kan je het dus precies instellen :)

is wel ff scrollen hoor als je met timeline op 1 frame werkt :P