tegelijk aan een database werken met php... update

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Topicstarter
... en toen waren de chars op...

naja

ik ben een database aan het bouwen voor een tv-serie, en die bevat onder andere een table met personen en een table die relaties tussen personen onderling bepaalt. nu is er iets vervelends aan de hand.

bij het php-script voor het toevoegen van een persoon wordt de rij namen uit de table voor personen gelezen en hier worden vervolgens pulldownmenu's van gemaakt waarmee je de relatie van de nieuwe met deze personen kunt aangeven. alleen, als je dat met 2 mensen tegelijk doet mist ieder als het ware de persoon die de ander gaat toevoegen, waardoor de relatie tussen die 2 nieuwen niet gelegd kan worden. refreshen voordat je submit helpt niet helemaal, aangezien de pulldownmenu's dan door elkaar komen te staan.

weet iemand hier een oplossing voor? iets met sessies die een php-script 'lockt' zodat er maar 1 tegelijk aan kan werken ofzo?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

mulder

ik spuug op het trottoir

Niet je script, je db(table) locken.

oogjes open, snaveltjes dicht

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maar is het ook 'erg' dat die data er op dat moment nog niet is?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Topicstarter
mja, in zoverre erg dat er dan een relatie in de relatietabel mist. omdat het formulier waarmee die aangemaakt wordt incompleet is. maar ik heb het gevoel dat ik weer een novicevraag gesteld heb...

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .