Toon posts:

ECS K7S5A werkt alleen na reset??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft sinds enkele dagen een ECS K7S5A moederbord met duron 1200Mhz. Hier draait win98 op, maar bijna elke keer als je de pc opstart gaat het goed tot de melding komt "windows 98 wordt gestart", vanaf daar begint de harde schijf te hakkelen en duurt het wel 10min voordat windows ingeladen is en dan blijft alles zwaar traag. Reset je de pc een keer dan werkt alles perfect.
Ik dacht aan een lege batterij op het moederbord, maar de tijd in windows blijft goed lopen nadat je de pc een keer uitget hebt.
Heeft iemand dit al eens gehad of weet iemand waar dit aan kan liggen??

PS. de nieuwste bios heb ik al geinstalleerd en hielp niks.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Klinkt eerder als een probleem van Windhoos dan van je mobo, kan nie anders aanbevelen dan ff opnieuw te installen...

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
dat licht aan een brakke windoooos
dus backupen
en

Formatuh

dan zou ie et wel moeten doen

dot.blaat

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me vrij sterk, ik heb windows98 er net pas opgezet. En waarom werkt het dan na een een reset wel goed? :?

• Rostvertol-Mil
het lich inieder geval aan windows, omdat ie dan blijft hangen,
denk toch dat je windows moet proberen opnieuw te installeren
lijkt mijn nu de meest voor de hand liggende oplossing

dot.blaat

• Rostvertol-Mil
nog ff een vraagje, doet hij et in de veilige modus wel in één keer goed?
zo ja dan lciht het aan een brakke driver, of proggie dat wordt opgestart met je pc
zo nee ,of het lciht aan windows of aan een harwarematig probleem (lijkt met sterk want hij boot wel)

dot.blaat

Verwijderd

Topicstarter
Nog vergeten te vertellen. Als ik de pc na opstarten reset met bv Ctrl Alt Del nog voordat windows gestart wordt, dan werkt het daarna wel. Het kan dus niet aan windows liggen. Safe mode heb ik nog niet geprobeerd.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op maandag 03 juni 2002 20:30 schreef MartijnO het volgende:
Nog vergeten te vertellen. Als ik de pc na opstarten reset met bv Ctrl Alt Del nog voordat windows gestart wordt, dan werkt het daarna wel. Het kan dus niet aan windows liggen. Safe mode heb ik nog niet geprobeerd.
Het MOET wel aan windows liggen aangezien je bij hardware problemen of consequente vastlopers heb (dus niet opgelost na reboot) en je anders niet eens voorbij je POST komt.

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

he ik heb precies hetzelfde
heb ook een k7s5a
en net 2dagen geleden windows 98 se erop gegooid
nu moet ik ook eerst power knop drukken dan reset en dan boot ie pas...
maar dat kan toch niet aan windows liggen ofzo? dat is toch nog lang voordat de HD gedetecteerd wordt laat staan windows opgestart?!?!

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

geheugen timing te snel? dram slew rating op fast kan ook kritisch zijn. Verder kun je quick power on selftest disabelen zodat de chipset net iets meer op temperatuur komt voordat ie boot

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Heb het wel eens gehad, maar dan hing het al in het bios.
Had namelijk een 16bit harddisk van 3GB op een IDE-kabel samen met een 32bit van 4GB (tijdje terug).

Toen herkende hij mijn disken (ALLEMAAL) niet...

Na reset herkende het bordje de disken weer.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1