[cdroms] erbij zetten, kernel?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54
ik heb pas een dvd drive gekocht de Asus E616 erg leuk speelgoed :D maar is het nu zo dat als ik die in me bestaande pc met Debian Sid draaiend momenteel dan ook NOG een keer de kernel moet recompilen? er zit nu al wel een gewone cd-rom speler in.
of is het zo dat ie hem auto al pakt?
heb hier niet echt ervaring mee, heb nog nooit hardware verwisseld onder linux gehe :)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Nope, hoeft niet.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als dat ding gewoon ATAPI-compatible is dan werkt het wel. Er zijn maar heel weinig CDROM-spelers die een aparte driver nodig hebben (ze bestaan wel). Je kunt dat ding gewoon precies zo benaderen als je met de oude speler deed, aangenomen dat hij nog aan dezelfde kabel hangt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• GeeMoney
Op maandag 03 juni 2002 19:44 schreef odysseus het volgende:
Als dat ding gewoon ATAPI-compatible is dan werkt het wel. Er zijn maar heel weinig CDROM-spelers die een aparte driver nodig hebben (ze bestaan wel). Je kunt dat ding gewoon precies zo benaderen als je met de oude speler deed, aangenomen dat hij nog aan dezelfde kabel hangt.
hij word niet verwisseld maare r komt er gewoon 1 bij en die is gewoon ATAPI compatible ja, dus dat kan dan ook gewoon?

(zo zie je maar weer hoe bruut linux is >:) )

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ook dat kan gewoon, hij zal dan wel /dev/hdd worden gok ik. En die bruutheid van GNU/Linux hangt hier niet echt mee samen hoor, ik kan me niet voorstellen dat Windows hier moeilijker over doet :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• GeeMoney
Op maandag 03 juni 2002 20:02 schreef odysseus het volgende:
Ook dat kan gewoon, hij zal dan wel /dev/hdd worden gok ik. En die bruutheid van GNU/Linux hangt hier niet echt mee samen hoor, ik kan me niet voorstellen dat Windows hier moeilijker over doet :).
met windows heb je altijd weer dit wijzigen of dat wijziging hier een I/O errortje en daar :P
het werkt bij mij tenminste allemaal soepltjes onder Sid3,0 (had eerst mandrake) geen I/O of IRQ errors meer onder windows conflicte er nog weleens iets :)

Verwijderd

Zoals gezegd hoef je niks te veranderen als het een normale dvd speler is die gewoon ATAPI compatible is.

Veelal vind je een link in /dev die dvd genaamd is en naar de locatie van je dvd speler wijst.

Overigens staat er nog een topic in LA van je open en neem ik aan dat het allemaal gelukt is ;)

• GeeMoney
ja ik wou me daar nog even voor verontschuldigen :)
ik had het helemaal mis maarja, ik was op dat moment even niet helemaal 100% zullen we maar zeggen :)
Pagina: 1