Onboard of losse Realtek?

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
nou dat is eigenlijk de vraag, maakt dat wat uit? Ik heb mxstream, en ik heb er twee comps op aangesloten.
Maakt ut uit of ik onboard lan gebruik of ene losse realtek kaart? (met betrekking tot cpu belasting etc.)?

[Met de search was (vrijwel) niets te vinden.]

Verwijderd

volgens mij maakt dat niet veel uit
behalve als je een p100 hebt of zo

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Nee, maakt niet zo heel veel uit. Is alleen maar handig lijkt me, omdat je dan een extra pci slot vrij hebt

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op maandag 03 juni 2002 19:29 schreef bart_vd het volgende:
nou dat is eigenlijk de vraag, maakt dat wat uit? Ik heb mxstream, en ik heb er twee comps op aangesloten.
Maakt ut uit of ik onboard lan gebruik of ene losse realtek kaart? (met betrekking tot cpu belasting etc.)?

[Met de search was (vrijwel) niets te vinden.]
Ik gebruik de onboard lan voor zowel @home (10MB) als intern netwerk (100MB) en het surfen/downloaden gaat sneller dan ooit.

Ik heb eerder wel eens 3com en intel of realtek kaarten gehad en ik merk zo geen verschil.

Ik ben uiterst tevreden over de snelheid en stabiliteit van me onboard lan.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
maak niks uit,
maar als je die onboard al heb waarom niet gebruiken

edit:
je kunt beter niet 2 dezelfde netwerkkaarten hebben, want in windows zien ze er identiek uit je raakt dan snel in de war

dot.blaat

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Ik heb liefst 3 identieke netwerkkaarten in mn server, weet nml toch wel welke eth0, eth1 en eth2 wordt, maar dat terzijde :P

Een Realtek dingetje is zowat het slechtste netwerkkaartje op Winbond kaartjes na wat je in een PCI slot kunt steken. Ze werken altijd, ze hebben goede ondersteuning, performance is goed, maar het kan zich op niet meten met een 3COM of Intel (CPU belasting is stukken hoger).
Als je je onboard LAN gaat gebruiken, weet je dus zeker dat ie zich kan meten met een realtek. Zelf heb ik een K7S5A bord met de SiS900 erop. Onder linux wil ie helaas alleen onder 2.2.20 of 2.4.18 of hoger werken, lager wil niet echt lukken (kan ie het niet eens worden met mn switch). Performance van dat ding is gewoon top, maar als een 3COM of Intel zal het nooit zijn.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 19:52 schreef janwvg het volgende:
maak niks uit,
maar als je die onboard al heb waarom niet gebruiken

edit:
je kunt beter niet 2 dezelfde netwerkkaarten hebben, want in windows zien ze er identiek uit je raakt dan snel in de war
Ja das idd lol (Heb ik zelf ook gehad) Je komt daar niet uit dat kan ik je verzekeren

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
Op maandag 03 juni 2002 21:06 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb liefst 3 identieke netwerkkaarten in mn server, weet nml toch wel welke eth0, eth1 en eth2 wordt, maar dat terzijde :P

Een Realtek dingetje is zowat het slechtste netwerkkaartje op Winbond kaartjes na wat je in een PCI slot kunt steken. Ze werken altijd, ze hebben goede ondersteuning, performance is goed, maar het kan zich op niet meten met een 3COM of Intel (CPU belasting is stukken hoger).
Als je je onboard LAN gaat gebruiken, weet je dus zeker dat ie zich kan meten met een realtek. Zelf heb ik een K7S5A bord met de SiS900 erop. Onder linux wil ie helaas alleen onder 2.2.20 of 2.4.18 of hoger werken, lager wil niet echt lukken (kan ie het niet eens worden met mn switch). Performance van dat ding is gewoon top, maar als een 3COM of Intel zal het nooit zijn.
of je moet linux gaan draaien zoals deze meneer, dan hebbie eth1 eth2 enz. daar is zoiets toch beter geregeld dan in winhoos

dot.blaat

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 21:38 schreef janwvg het volgende:

[..]

of je moet linux gaan draaien zoals deze meneer, dan hebbie eth1 eth2 enz. daar is zoiets toch beter geregeld dan in winhoos
In mijn "Windhoos" heetten ze Intel 100 #1 en Intel 100 #2, is toch ook niet heel lastig?

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1