Toon posts:

help me met booten PLEASE !!>>??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net mn systeem in elkaar gezet maar hij wil niet booten

als ik er een bootdisk instop dan doet ie helemaal nix, insert bootdisk etc.

ik heb wel een klein probleempje met de aansluiting van mn diskdrive , ik heb het einde van de kabel in het moederbord zitten maar omdat het andere eind op de verkeerde plek een opgevuld gat voor een pinnetje heeft zitten sluit ik de diskdrive zelf aan op zeg maar de slave aansluiting

(OP de driver zelf ontbreekt pin 2 maar op de kabel is pin 3 op gevuld)

omdat de connectors er op verschillende manieren inpassen heb ik alles al geprobeerd alhoewel volgens mij moet het rode draadje links moet zitten bij pin 1 (als je van links naar rechts leest iig)

op de ene manier brand het lamje voor de diskette activiteit constant en op de andere manier helemaal niet, ik hoor ook geen activiteit van de drive tijdens het opstarten (hij zoekt volgens mij dus niet naar een disk) maar hij vraagt wel naar een bootdisk,

in de bios staat de diskdrive als bootdisk ingesteld dus dat is goed, voor de rest hebik nog nix veranderd aan het bios dus misschien zit daar het probleem >>??????

hij komt net uit de doos

Het gaat om een KT7 met duron, maxtor hardeschijf, eerste klas 128mb 133, asusv7100
en een samsung diskdrive

PLEASE HELP !!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Je moet je 'Boot up Floppy drive search' op aan zetten (in je BIOS). Probeer je FDD op alle mogelijke manieren (er zijn er 4) aan te sluiten. Reset steeds. Als je bij de post een geluidje van je diskdrive hoort is het goed!

Verwijderd

Heel eenvoudig:

Je kabel zit verkeerd om, draai de kabel op de floppy drive om. Als de kabel verkeerd om zit wordt op sommige systemen helemaal niet meer geboot, ook niet van hd (vraag niet waarom)

Bij een oudere pc had ik dit ook, maar gewoon de kabel omdraaien aan de achterkant van de floppydrive en hij doet 't weer...

Natuurlijk kan het altijd ook nog dat je drive is kapot is.

Ik zou zeggen, haal 'm eruit en probeer dan op te starten zonder floppy drive geinstalleerd (van cd of hd bv).

Verwijderd

Heb je wel's een FDD kabel gezien? Er zijn midden in een paar kabels gedraaid! Van de 4 manieren om de kabel aan te sluiten is er maar één goed in tegenstelling tot een CDROM of HDD kabel, daar zijn er 2 manieren.

Kijk dus ook op het moederbord!!!

Verwijderd

Dat klopt inderdaad, daar heb ik even niet aan gedacht, maar evengoed is de kans heel groot dat het daar aan ligt...