oneindig leven... op een server??

Pagina: 1
Acties:

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Stel je eens voor: je zou je hersenen kunnen laten scannen, de gegevens worden op een immense server (of iets soortgelijks) gezet en je kan leven in een virtuele wereld. Dan zou het dus mogelijk zijn om het eeuwige leven te hebben.
Je hoeft niet te eten en te drinken, je hoeft je niet voort te planten, je kan doen wat je wilt.
Iedereen zou in deze virtuele wereld iets kunnen bouwen, zoals het huis van je dromen. Er zou geen gebrek aan ruimte zijn, zolang de server het toelaat. Ook wordt reizen geen beperking meer, je kunt binnen enkele seconden aan de andere kant van de (immense) virtuele wereld zijn.
Uiterlijk zal ook geen beperking meer zijn, iedereen kan er uitzien zoals hij/zij wilt. Praten met behulp van stembanden hoeft ook niet, je kunt communiceren door te denken.

Als dit mogelijk is zou iedereen op deze aardkloot kunnen verhuizen naar de server, zodat je voortaan het eeuwig leven hebt.

Wat denken jullie... zou dit ooit mogelijk kunnen zijn? En als dit mogelijk was, zouden jullie ook echt willen verhuizen naar deze server in plaats van leven op de wereld zoals wij die nu kennen?

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Je doet je naam wel eer aan... *grin*
Het is niks voor mij, het voelt mij als "opsluiting". En dat dan nog eeuwig ook, mag ik bedanken?
[bedankt]

• wacko
Het heeft ook wel iets van "The Matrix" nu ik er over na denk... Je bent opgesloten in een vrtuele wereld. Alleen nu kun je niet terug keren met een rood pilletje :P

Maar met zo'n server zijn wel geinige dingen te doen, ff je eigen kathedraaltje bouwen ofzo in een dagje :)

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja precies! Met mijn eigen hoofd kan ik ook alle kanten op, hoor

Verwijderd

geen voortplanting meer? nee, dank je. En dan laten we natuurlijk alles draaien op windhoos en dan crasht alles, dataloss...

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Dat van dat "geen voortplanting" vind ik een echte afknapper ;).
Nou ja, dat kun je dan nog simuleren. (Lekkerder dan in het echt, kan dat dan ook? :) )

Maar dan nog, wat valt er te beleven op zo'n server? Er dreigt geen gevaar (of je moet dat erbij in bouwen, maar volgens mij krijgen veel mensen dan mot met de programmeur). En je weet precies hoe de "werkelijkheid" dan in elkaar steekt, er valt niets meer te ontdekken. Dan vind ik de echte wereld toch een stuk spannender en interessanter om m'n leven in door te brengen.

Aan de andere kant heeft die virtuele wereld ook leuke kanten, je kunt heel veel dingen die in de werkelijkheid onmogelijk zijn. Wat volgens mij ideaal is, is een oplossing a la The Matrix; gewoon inloggen en uitloggen wanneer je daar zin in hebt. Leuk een potje Jezus-wat-spring-jij-hoog-taekwondo in plaats van Unreal ;).

Verwijderd

Je bent niet de eerste die hier op is gekomen. Dit zou uploaden hten. Zie ook
http://www.dse.nl/~hkl/

Zelf heb ik mijn twijfels. zoalng we neit goed weten wat ons bewustzijn eigenlijk is.

• wacko
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat van dat "geen voortplanting" vind ik een echte afknapper.[/quote]Je kan natuurlijk nog wel sex hebben (jah, simuleren :(), maar je hoeft geen nieuwe creaturen te maken. Wordt natuurlijk op den duur wel saai.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar dan nog, wat valt er te beleven op zo'n server? Er dreigt geen gevaar (of je moet dat erbij in bouwen, maar volgens mij krijgen veel mensen dan mot met de programmeur). En je weet precies hoe de "werkelijkheid" dan in elkaar steekt, er valt niets meer te ontdekken. Dan vind ik de echte wereld toch een stuk spannender en interessanter om m'n leven in door te brengen.[/quote]Je hebt in dit opzicht wel gelijk, want niets is meer spannend als je niet dood kunt gaan. Bijvoorbeeld, op een dak van een flatgebouw staan is best spannend, maar als je weet dat als je naar beneden flikkert en je niet te pletter zal storten is er natuurlijk niets aan.
Geen gevaar = geen spanning = vet boring! [quote]Je bent niet de eerste die hier op is gekomen. Dit zou uploaden hten. Zie ook
http://www.dse.nl/~hkl/[/quote]
Leuke artikels daar...

Maar zouden al deze minpunten het waard zijn tegenover eeuwig leven? Of vinden jullie dat het leven niets waard is zonder spanning?

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn

Powered by Jomanda

Neem nog een jointje... B)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Pas wel op dat je de server niet op windows draait ;)

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

CP : wie zegt dat deze server geen contact meer heeft met de realiteit?

Er is een film waarbij een oude man zich wil laten overzeten vanuit een computer naar een jonge gozer...

Het maken van zo'n kunstmatig neuraal systeem is een ander verhaal... dat duurt nog wel "ff"...

(de kerk zal hier BIJZONDER tegen zijn... ;) )

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Cartman!
  • Niet online
En wat als de stroom uitvalt >:)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Haha, Star Trek!
Daar had een wetenschapper zichzelf in het geheugen van een computer geupload, en toen Data er aan kwam, zichzelf in Data geuploadt, zodat hij het eeuwig leven had! :D

Verwijderd

Begin ik een handeltje in UPS-en. Word ik rijk, zit iedereen behalve ik en Brooke Shields in zo'n server... Wow!

UPS-je nodig iemand?

Verwijderd

Te veel x-files gekeken zeker?

Verwijderd

D'r was toch ook zo'n TNG aflevering dat ze Scotty tegenkwamen die een ongeluk overleefd had door zich in de pattern buffer van een transporter op te slaan???

Verwijderd

Even een domme opmerking hoor, maar ik lees server... Wil dat zeggen dat als je opgeslagen bent in de virtuele wereld, je dan ook nog eens gedistribueerd wordt, want dat is wat een server doet... Data en apps verzenden naar clienten. En wie zijn dan de clienten...

Verwijderd

is er iemand bij uit de TRON generatie ??

en trouwens ik leef al in een virtuele wereld. die op mijn schouders in een mega server rust..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 15:06 schreef wacko het volgende:
Stel je eens voor: je zou je hersenen kunnen laten scannen, de gegevens worden op een immense server (of iets soortgelijks) gezet en je kan leven in een virtuele wereld.[/quote]Hmmm, zie ik hier toch een groots probleem waar wel heel snel overheen wordt gepraat. Je hersens scannen, ok, daar kan ik nog mee leven. Maar wat "de gegevens" moeten zijn? Is dat dan hoe al die neuronen met elkaar verbonden zijn, en welke threshold (kan ff geen nl woord verzinnen) al die neuronen hebben?

Je zou al die data in een gesimuleerd (softwarematig) neuraal netwerk kunnen stoppen, wat overigens nog een behoorlijke klus is, aangezien de hersenen heel complex zijn, maargoed, in onze supercomputer zijn geen technische beperkingen.

Pfff, ik weet niet of dat wel zo werkt, in ieder geval ben ik geen vrijwilliger. Hoe, voor de dualisten onder ons, transfer je de geest dan mee (een gesimuleerde pijnappelklier misschien ;) ), en hoe weet je dat het in leven blijft? De hersenen zijn nogal op het menselijk lichaam gemaakt, en niet op een simulatie hiervan.

Dan praat je nog over allerlei dingen die in die nepwereld anders zijn (praten/bouwen/voortplanten etc). Als je eenmaal een mens (of diens geest/neuronenpatroon/ziel/wha'ever) in de simulatie stopt zou het aanpassen van de wereld, en dus van de "zintuigelijke" indrukken van die mens niet moeilijk meer zijn. Doe het geleidelijk, en de "hersenen" passen zich wel aan, denk ik.

Makkelijker is (denk ik) om de hersenen van een (bijv. lichamelijk mismaakte) baby los te zagen en alle zenuwen op de server aan te sluiten. Dan zal het kind ipv een motorieke en zintuigelijke ontwikkeling in de eerste levesjaren meteen het communiceren met de server leren. De hersenen weten toch niet dat ze eigenlijk een menselijk lichaam behoren te hebben...

Dit idee komt btw uit een boek over een ruimteschip wat door zo'n brein zonder lichaam wordt bestuurd.

Verwijderd

toch niet toevallig: "the ship who sang" of "the city who fought?"

• FoolZero
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmmm, volgens mij heeft wacko gewoon friends gezien... en is hij een beetje op de Ross tour gegaan!

Hey Wacko, heb je dit gesprek ook gevoerd met zo een lekkere chick als MacPhereson? :9

Of ik zit er natuurlijk compleet naast en niemand weet waar ik het over heb... :(

Hmmmm leven als een PC? Nah, veel te vatbaar voor virussen en om de zoveel tijd CPR (CTRL-ALT-DEL) als je hoofd crashed... Nee hoor ik ben veeeeel te nieuwsgierig naar de dood...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Jag
  • Laatst online: 12:16

Jag

Hmm, bee bedankt.

Wat al wel voorkomt is dat mensen doorleven in kweekflessen op laberatoria over de hele wereld. Dat zijn cellijnen die uit een tumor van bijv een mens komen.
Ik heb zelf ook met dat soort cellen gewerkt, en die blijven, aangezien ze tumor cel zijn, eeuwig doordelen. Hoor ik daar iemand denken dat dat de oplossing is voor het eeuwig leven? Ja, gedeeltelijk, die cellen hebben een enzym dat telomerase heet, en er voor zorgt dat er geen DNA verdwijnt bij de celdeling.
Nou, doe mij maar dan een telomeraseinjectie ipv zo'n server (let wel, dit is een gruwlijke versimpeling van de werkelijkheid).

Jag

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Jag: Ja dat is behoorlijk simpel gezegd... ik heb btw nog eens een opstel geschreven over telomerase (er zijn veel meer factoren/dna sequences die een cel doen sterven)...

Over die cellijnen : je cellen leven voort ja, maar het DNA is zo gemuteerd in een paar jaar, dat er niks meer mee te maken is, laat staan een persoon ermee klonen.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Jag
  • Laatst online: 12:16

Jag

Nou, je hebt helemaal gelijk dat ik het simpel gezegd heb, maaruh dat cellen zo gemuteerd zijn dt er niks meer van te maken valt. Waarom zou het DNA van die cellen muteren? Ik denk best dat je er nog een mens van zou kunnen maken (afgezien ff het feit dat dat nog helemaal niet kan met een gewone lichaamscel :P, en al zou dat kunnen, dan zou dat zo onwerkelijk veel moeite zijn), maar dan zou dat mens een beetje hard groeien :P (het zijn tumorcellen). Maar mijn punt was dat de mensen wel doorleven, weliswaar als een plant, maar toch.

Jag

Verwijderd

En natuurlijk is er ook de mind uploading homepage: www.ibiblio.org/jstrout/uploading/MUHomePage.html. Ik zou er niet op wachten overigens want dit is de komende decenia meer fiction dan science ben ik bang. Interessant is het wel maar deze eeuw gaat het echt niet lukken.

Verwijderd

Proton: the ship who sang heb ik gelezen, maar ik vond het niet zo'n fantastisch boek...het was wel een grappig idee maar...net iets te romantisch.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een hele goede film hierover is 'The 13th floor'. Daar hebben ze een virtuele wereld gemaakt, en je kan d'r in en d'r uit.
Blikt op het eind dat ze moeten stoppen, omdat ze al virtueel zijn, en dat het niet de bedoeling is dat de simulatie zelf ook simulaties gaat maken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• FoolZero
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 11:47 schreef Boss het volgende:
Een hele goede film hierover is 'The 13th floor'. Daar hebben ze een virtuele wereld gemaakt, en je kan d'r in en d'r uit.
Blikt op het eind dat ze moeten stoppen, omdat ze al virtueel zijn, en dat het niet de bedoeling is dat de simulatie zelf ook simulaties gaat maken...[/quote]En bedankt Boss. Deze film hoeven we dus ook niet meer te kijken... :( ;)
(Klinkt overigens een beetje als Sixth Sense, maar dan net anders...)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Mee eens. The city who fought is iets beter, maar een beetje plat. Maar daar kwam je idee zeker vandaan?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 19:07 schreef Captain Proton het volgende:
toch niet toevallig: "the ship who sang" of "the city who fought?"[/quote]Inderdaad, die ja. Best een leuk boek, voor de onwetenden onder ons...

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Er is zo'n TNG aflevering met Professor Moriarty die denkt dat hij het schip heeft overgenomen, later blijkt hij getruukt te zijn door Picard en zit hij in een blokje silicium heheheh

Ik lig elke keer weer dubbel als ik hem zie.
Ik hoop alleen niet voor hem dat het systeempje op NTx draait ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 16:32 schreef blobber het volgende:
Er is zo'n TNG aflevering met Professor Moriarty die denkt dat hij het schip heeft overgenomen, later blijkt hij getruukt te zijn door Picard en zit hij in een blokje silicium heheheh[/quote]Hier heb je een "simpele" computercreatie die uitgroeit tot een entiteit met met de mens gelijkwaardige mentale capaciteiten, maar dan in de computer.

Als dit echt zou zijn, dan zou het bijzonder interessant zijn de structuur van de hersenen en deze meneer te vergelijken, kijken of een in een computer geevolueerde entiteit op de mens lijkt. Prob niet...

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Neuh denk ik ook niet, daar hadden we laatst nog een topic over of zo'n entiteit als hij steeds intelligenter wordt, ons gaat verdringen, ik dacht eerst van niet omdat we hem limieten konden inbakken tijdens zijn 'geboorte' maar een simpel voorbeeld van een hacker liet mij al snel inzien dat dit cyberwezen zichzelf al snel zal bevrijden van onze restricties en ons al dan niet met opzet zal gaan overheersen.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Jag :

offtopic:
Waarom zou het DNA van die cellen muteren?

eeuuhhh nou : spontane mutatie, straling, cellen die zich verdubbelen maken wel eens "foutjes", chemische beschadiging (radicalen)...

Waarom? *LOL* DAAROM... ;)

Pagina: 1