Op maandag 03 juni 2002 18:17 schreef qmo007 het volgende:
Ik ben dus van plan een wc systeem 2dehands te kopen, maar vroeg me enkele dingen af:
-is het niet al te moeilijk om een Maze 1 op een PIV Northwood te modden?
-Kan die diene proc aan? Koelt die goe?
-Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten?
Het past standaard niet. De maze 1 word normaal aan de socket van de cpu bevestigd, dus niet via de 4 gaten rondom de socket, dat is imo pas bij dfe maze 2 zo. Jij hebt een P4, dus en andere socket. Je zult er zelf een clip voor moeten maken denk ik.
Hij zal zeker wel goed genoeg koelen, het is een prima waterblokje, ik heb hem zelf op mijn chipset zitten en die komt bijna nooit boven de 20 graden uit!
Dingen waar je speciaal op moet letten: vertonen het blok of de radiateur sporen van vervuiling, kijk goed in de slangkoppelingen enzo, ziet het er vies uit, niet doen. Is het schoon, dan zal het wel goed zijn. Verder zou ik ook gelijk goede slang kopen, siliconen werkt imo het beste, vijverslang gaat na verloop van tijd knikken.
En zoek eens op waterkoeling er is onwijs veel info te vinden met de search. Dat heb ik een jaar terug ook gedaan toen ik met waterkoeling begon. Als je telkens een topic opent met vragen krijg je bijna altijd naar je hoofd dat je moet zoeken.
En als laatste tip. Als je alles hebt, bouw het niet gelijk in in je case, maar leg het eerst in een test opstelling op papier ofzo, dan kun je goed controleren op lekken en je kunt alvast oefenen met vullen en ontluchten.
Veel suc6 ermee!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]