3 1/2 inch compact flash reader waar te koop ?

Pagina: 1
Acties:

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 09:25

l3p

www.^.nl

Topicstarter
ik zoek al een tijdje een goeie compact flash reader omdat mijn HP 315 maar tot 32mb mem aankan en ik heb 64 mb, dan kan ik dus alleen mijn foto's met een reader er af halen, maar ik zocht toen al om een 3 1/2 inch inbouw reader.
maar die bestaat dus niet geloof ik, TOTDAT ik hem in de nieuwe pc van LIDL zag zitten, dat is van het merk DAZZLE*

probleem is ik kan dat ding echt nergens vinden

weet er iemand toevallig waar ik wel een 3 1/2 inch inbouw compact flash reader kan bestellen ?

L3p - MK - PV - WP

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
niemand ??

L3p - MK - PV - WP

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Is een USB reader niet goed eigenlijk? kan je misschien zelf nog wel inbouwen, ik hoop niet dat je die op de FDD controler moet aansluiten want dan is USB toch sneller....

ff gezocht voor je op http://www.dazzle.com, hier is de link naar de where to buy page, staat ook gateway bij....

http://www.dazzle.com/buy/where_nav.html

je hoeft btw niet al na 3uur je topic omhoog te trappen...

n54 power!

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
zucht....of snapt niemand me ?

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Zoiets ?
Afbeeldingslocatie: http://www.twintek.nl/images/cammate.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.amtron.com/reader/pc700.gif

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
jahhhhh!!!!! zon ding bedoel ik, die onderste dan ....

maareh, waar kan ik die vinden op pricewatch ?

L3p - MK - PV - WP

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
weet echt niemand zon ding in pricewatch te vinden ?

een inbouw compact flash reader ?

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

weet niet waar het staat in de pricewatch, maar ik heb eens een tijdje geleden inlichtingen gevraagt bij een computerwinkel (microman) en daar hadden ze dat gewoon binnen.

nadeel van die dingen is zoals al gezegt dat je ze meestal op een FDD kabel aansluiten en dat je snelheid die je met USB haalt ergens door 10 gedeeld kan worden. Als je met kaartjes werkt van 64MB of meer moet dat enorm irri zijn. Ik heb dan maar een SanDisk usb lezertje gekocht, is ergens 5x5 cm.

Sandisk is btw wel goed in zo'n lezeertjes(samen met nog een hoop merken)

als ze in de pricewatch niet staan, dan denk ik dat ze misschien in de shop.tweakers.net kunnen staan. Daar worden ook CF-lezer verkocht dacht ik.
anders eens de SanDisk site bekijken ?

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
hmm ja dat is best irri, zijn die inbouw dingen niet anders aan te sluiten dan ?, ik d8 eerst dat er een pci kaart bijzat

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Voor zover ik weet zeker niet, het zou BTW ook niet echt logisch zijn, dan zou die PCI-kaart een soort USB adapter moeten zijn ofzo...
Enige mogelijkheid die misschien wel bestaatis dat die dingen bestaan in met een IDE interface, maar aangezien er hier al zo weinig reacties zijn, vrees ik er een beetje voor.

Verwijderd

Heb nog ff zitten rondkijken op de sites die ik vermeld had, maar op de Sandisk site vind ik nix terug
ook niet in de shop.tweakers.net

kan om zo'n inbouw dingen te vinden die nog een beetje snel werken word nogal klein ... vind het op zich wel raar, want ik zie de CompactFlash kaartje als een mogelijke opvolger van de diskettes zou nog een heel mooie opvolger zijn ook.

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
jah , maar ik hoorde dat dat ding in die nieuwe lidl pc wel goed was, maar die kan ik echt nergens terug vinden

L3p - MK - PV - WP

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 22:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Deze onderstent een hele zooi ana flash geheugen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dfip.nl/images/N_1110.jpg
Addonics Technologies heeft een interne USB Digidrive op de markt gebracht voor, die als Cardreader van 7 soorten geheugenkaarten dient. De 3.5 inch grote drive kan ingebouwd worden in iedere PC en bevat 4 aparte sloten voor de verschillende formaten geheugenkaarten. Door middel van een USB v1.1 of v2.0 kabel wordt de drive aangesloten en kunnen de gegevens met een snelheid van 1 MB per seconde worden gelezen en weggeschreven. De Addonis Internal DigiDrive ondersteund Windows 98SE, Me, 2000, XP, Mac OS 8.6 of hoger en Linux kernel 2.4 of hoger en is Plug and Play ready. Door het gebruik van USB, is het niet nodig om een data kabel en een stroom kabel aan te sluiten. De stroomvoorziening loopt via de USB kabel.

De volgende geheugenkaarten worden ondersteund:

CompactFlash type I
CompactFlash type II
MicroDrive
MemoryStick
SmartMedia
Multi Media Card
Secure Digital Card

Het is nog niet bekend of deze DigiDrive in Nederland in de winkels komt. De verkoopprijs in Amerika is $ 69,00.
Bron: http://www.dfip.nl/cgi-bin/nieuws.pl?mode=item&ID=283

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
lol zoiets zoek ik ja, maar heb nog nix :(

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Dat ding is dus idd waar ik naar op zoek was, ziet er heel cool uit EN usb aansluiting !

hopen dat het ook te krijgen is in de buurt ergens

Verwijderd

Ik heb een pc met een gigabyte 8IEXP moederbord, hierop zit een winbond chip, waaraan je weer een 3 1/2 inch kaartlezer aan kan sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nergens een dergelijke kaartlezer vinden. Gigabyte zelf verkoopt ze niet.....

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 22:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zag laatst dat Sitecom ook een nieuwe had, hij staat nog niet op hun site maar zal wel makkelijk te krijgen zijn bij iedere winkel die Sitecom producten verkoopt (Vobis of kijkshop)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Klopt. De C!T had een klein artikeltje over een interne Sitecom multimedia reader [3.5"], werkt met USB, dus als je een usb2 kaart hebt met interne aansluiting kun je de aansluitkabel binnen de kast houden.

Verwijderd

[url="http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=165"]Soyo[/url] heeft er ook met zelfs nog USB-aansluitingen op ook vooraan, ik kan op de foto's wel niet zien of die CompactFlash op de FDD-connector aangesloten wordt maar dat denk ik niet. Er zijn nog andere modelletjes, zelfs met GSM SIM card readers :9

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ok ff een kleine kick dit kwam ik vandaag tegen:
Met de Internal Multi Memory Reader/Writer kunt u alle bestaande typen media cards, zoals Compact Flash, Smart Media, Memory Stick, Secure Digital, Multi Media Card en Microdrive eenvoudig inlezen en beschrijven via uw computer. Dankzij de meegeleverde software is het mogelijk om met één enkele muisbeweging de gegevens van de diverse media cards onderling te kopiëren. De Internal Multi Memory Reader/Writer kan worden ingebouwd in de 3,5" of 5,25" bay (met bijgeleverde bracket), waardoor geen overbodige kabels op uw werkplek meer nodig zijn.

USB aansluiting
Geschikt voor CF, SM, MS, SD, MMC en Microdrive
4 mediatypen kunnen tegelijkertijd gebruikt worden
Inclusief USB kabel en 5,25" bracket
Geschikt voor Windows 98/ME/2000/XP/Mac OS.
Afbeeldingslocatie: http://80.247.198.48/product_image.php?product_id=143&size=small

Aangezien sitecom goed verkrijgbaart is zal je daar wel aanraken in ned, op hun site staat wel info om hen te contacteren.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1