Frontpage Feedback

Pagina: 1
Acties:

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 12:02

syserr

kangoeroe

Topicstarter
hey hier even een paar ideetjes/hersenspinsels/vage functionaliteitjes etc die me de laatste tijd te binnen schoten

- /etc...
updates ook tijd ipv alleen datum? stoor ik me regelmatig aan aangezien de tijd in de rechterbalk wel te zien is, gaat dan vooral om shop survey

- pricewatch
extra functionaliteit in de vorm van bv zoeken op product, zeg ik wil 40GB HD, klik ik aan en zie alle beschikbare 40GB HD's voor me... samen met nog wat andere eerder genoemde uitbreidingen voor pricewatch (soort van bestbuy samenstel functie, compatibiliteit van producten, systemen samenstellen etc etc) misschien iets voor het te betalen t.net gedeelte!?

- shopsurvey
alleen plaatsnaam bij bedrijf vermelden als afhalen ook echt mogelijk is en geen bedrijven erin waar je wel kan afhalen maar zonder plaatsnaam, klein puntje maar grote bron van ergenis

- vraag & aanbod
beter productnamen filter, weet dat et ongetwijfeld erg lastig is, maar dingen als "Intel Pentium 3", "Pentium 3", "P3", "pIII" enz enz zijn in principe allemaal hetzelfde, buiten dat soort productvermeldingen lijkt het ook een trend om producten met zoveel mogelijk uitroeptekens ervoor en erachter en in zoveel mogelijk hoofdletters aan te bieden. Ook meer onderverdeling, HDD bv 3 categorieën (5200, 7200 en scsi ofzo..) maakt het geheel nog beter

ok dat was et wel even voor nu, als ik nog meer tegenkom meldt ik me wel weer eens.. :)

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hou dit topic maar even warm in je gedachten en als de nieuwe layout online is vraag het dan weer, als je nog opties mist :P
Aan de huidige layout wordt weinig tot niks meer veranderd.
Femme werkt hard aan de nieuwe :)
Wil je meer daar over weten moet je hier in /TFF de wat oudere topics maar even door lezen :P
Er staan er wel en paar hier die daar over gaan

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 19:51 schreef GiLeX het volgende:
Hou dit topic maar even warm in je gedachten en als de nieuwe layout online is vraag het dan weer, als je nog opties mist :P
Aan de huidige layout wordt weinig tot niks meer veranderd.
Femme werkt hard aan de nieuwe :)
Wil je meer daar over weten moet je hier in /TFF de wat oudere topics maar even door lezen :P
Er staan er wel en paar hier die daar over gaan
het is niet vervelend bedoeld hoor, maar dat "er wordt aan een nieuwe layout gewerkt" verhaal lees ik hier iets te vaak... begrijp dat het lastig is om precieze data te noemen van wanneer wat klaar is en om te gaan zeggen wat er wel en niet in komt, maar dit werkt ook niet echt zo.. goedwillende users die verbeteringen etc aandragen krijgen nu steevast hetzelfde antwoord... een beetje meer helderheid of iig een statement betreffende de nieuwe layout, eventuele tests etc zou wel erg op prijs gesteld worden...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

Mjah, je zult gewoon als user wat geduld op moeten brengen. De layout van een dergelijk grote site veranderen is niet iets wat je eventjes in 1 dagje fixed.

Hetzlefde geldt voor de nieuwe forumsoftware. Daar worden geen data voor gegeven. Jammer maar helaas.

Uiteraard begrijpen we de goede bedoelingen wel, er wordt alleen gevraagd om even te wachten met de opmerkingen en die te herhalen als de nieuwe layout er is. Het is niet zo dat er niks gedaan wordt met opmerkingen o.i.d.

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 20:10 schreef Nelske het volgende:
Mjah, je zult gewoon als user wat geduld op moeten brengen. De layout van een dergelijk grote site veranderen is niet iets wat je eventjes in 1 dagje fixed.

Hetzlefde geldt voor de nieuwe forumsoftware. Daar worden geen data voor gegeven. Jammer maar helaas.

Uiteraard begrijpen we de goede bedoelingen wel, er wordt alleen gevraagd om even te wachten met de opmerkingen en die te herhalen als de nieuwe layout er is. Het is niet zo dat er niks gedaan wordt met opmerkingen o.i.d.
nee dat vat ik ook wel en was niet helemaal mijn punt (alhoewel ik me dan wel weer afvraag of serieus alle verbeterpunten genoemd in TFF worden meegenomen in de nieuwe layout, maar das een ander verhaal..).

Het ging mij er meer om dat er van tweakers uit geen standpunt of officiële mededelingen worden gedaan betreffende eventuele vernieuwingen, iets wat door de meeste users wel op prijs gesteld zal worden aangezien er dan eindelijk een beetje duidelijkheid ontstaat. Een simpele .plan oid is in principe al genoeg...

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Juist om enige vorm van rust te bewaren is er wat betreft hoe en wanneer de nieuwe layout online komt geen mededeling gedaan.
ALs wij zouden zeggen morgen en door weet ik wat voor reden het niet zou doorgaan, krijg je meer onrust dan nu door nog niks te zeggen.
En we hebben liever wat later een perfecte layout dan nu te snel een nog niet "bug vrije" layout.
:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
hmm oke, ben et er dan wel niet helemaal mee eens met deze manier van berichtgeving naar de users (de toekomstige klanten) maar het ziet er niet naar uit dat er wat aan veranderd op korte termijn...

toch nog even zeuren: sticky topic en .plan met enige summiere info/mededelingen dat er bv ergens aan gewerkt wordt en de gemelde fouten/verbeteringen etc daarbij als vanzelfsprekend mee worden genomen...

bij deze, einde discussie van mijn kant...

PS: Tweakers.net BV zou een interesant scriptieonderwerp zijn betrefende communicatie (mijn opleiding dus..) :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op maandag 03 juni 2002 17:51 schreef syserr het volgende:
hey hier even een paar ideetjes/hersenspinsels/vage functionaliteitjes etc die me de laatste tijd te binnen schoten

- /etc...
updates ook tijd ipv alleen datum? stoor ik me regelmatig aan aangezien de tijd in de rechterbalk wel te zien is, gaat dan vooral om shop survey
Wat bedoel je daarmee? Ik zie de tijd in de update tracker en datum+tijd op de shop survey pagina's.
- pricewatch
extra functionaliteit in de vorm van bv zoeken op product, zeg ik wil 40GB HD, klik ik aan en zie alle beschikbare 40GB HD's voor me... samen met nog wat andere eerder genoemde uitbreidingen voor pricewatch (soort van bestbuy samenstel functie, compatibiliteit van producten, systemen samenstellen etc etc) misschien iets voor het te betalen t.net gedeelte!?
Leuk bedacht, maar zoiets maak je niet zomaar. Er zijn plannen voor een specsdatabase, maar dat zal enorm veel onderhoud vergen. Systemen samenstellen kan al met de winkelwagen. 'Compatibiliteit van producten' is onmogelijk te maken (wie gaat 8000 producten op compatibiliteit testen?). Het koppelen van FAQ's/tips/trucs en user ervaringen aan producten staat wel op de planning.
- shopsurvey
alleen plaatsnaam bij bedrijf vermelden als afhalen ook echt mogelijk is en geen bedrijven erin waar je wel kan afhalen maar zonder plaatsnaam, klein puntje maar grote bron van ergenis
Voor dat soort zaken moet je gewoon op de website van het bedrijf kijken. Tweakers.net is geen plek waar elk specifiek featurerequestje van elke user gerealiseerd kan worden. Pietje wil dit en Klaasje wil weer iets anders. Om daar dynamisch datamodel rond te bouwen levert een gigantische ranzigheid en complexiteit op terwijl de simpelste oplossing gewoon is dat de users zelf met een paar muisklikken en calc.exe de gewenste informatie opzoeken of uitrekenen. Features moeten in het algemeen belang van iedereen zijn.

Ook als afhalen niet mogelijk is, is het trouwens wel degelijk belangrijk om te weten wat het adres van een bedrijf is.
- vraag & aanbod
beter productnamen filter, weet dat et ongetwijfeld erg lastig is, maar dingen als "Intel Pentium 3", "Pentium 3", "P3", "pIII" enz enz zijn in principe allemaal hetzelfde, buiten dat soort productvermeldingen lijkt het ook een trend om producten met zoveel mogelijk uitroeptekens ervoor en erachter en in zoveel mogelijk hoofdletters aan te bieden.
Daarom moet men bij voorkeur productnamen uit de pricewatch kiezen bij het maken van een V&A ad. Het maken van goede filters is te gecompliceerd en beperkt de users in hun vrijheid (het zal ongetwijfeld voorkomen dat zo'n filter iets doet wat een user nou net niet wil). Ik hou met liever bezig met het bouwen van nieuwe onderdelen voor de site waar 70 procent van de bezoekers blijer van wordt, dan het optimaliseren van een productnamenfilter waar maar een paar users iets om geven.
Ook meer onderverdeling, HDD bv 3 categorieën (5200, 7200 en scsi ofzo..) maakt het geheel nog beter.
Dat is iets wat met een specsdatabase gerealiseerd kan worden. Toerental is een kenmerk van de producten in de categorie harde schijven. De categorie harde schijven dient niet gesplitst te worden, anders kunnen de harde schijven niet op andere kernmeken (zoals capaciteit) gerangschikt worden.

Wat betreft de nieuwe layout: die komt online als ik er klaar mee ben en dat duurt nog wel even. Ik doe geen uitspraken over een ETA omdat je daarmee valse verwachtingen kunt scheppen. Het concept van de nieuwe vormgeving is al ruim een maand af, maar het aanpassen van alle pagina's (waarbij veel pietluttige dingetjes aan de nieuwe stijl aangepast moeten worden) vergt veel tijd en verder wordt er naast een nieuwe vormgeving ook nieuwe functionaliteit toegevoegd.

Verwijderd

Dit bericht is "op slot gezet", maar ik zal wel dom zijn, maar ik kan nu zo een twee drie geen reden verzinnen.
En ik heb eigelijk geen antwoord gekregen op mijn vraag.

Dus ik probeer het gewoon nog een keer:

Ik heb een probleem...
Mijn site www.vkoole.nl en www.tchontenisse.nl zijn redlijk gelukt met behulp van Frontpage.
Maar nu is het zo dat de knoppen NIET zichtbaar zijn op sommige computers.

Hoe kan dat en wat kan ik daar aan doen ??

Op de meeste computers doen de site's het goed, maar op sommige computer lijkt het zo dat de knop een plaatje is dat niet bestaat (of te wel ziet er uit als plaatje met de geode vorm met een kruisje)
:(:(:(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

vkoole: waar slaat dit nou weer op???

Je hebt al 2 topics gespendeert aan je probleem, in het tweede topic staat netjes wat er aan de hand is en je dumpt ineens je vraag/probleem in een topic dat heel ergens anders over gaat EN helemaal fout is kwa inhoud EN kwa plaatsing!

LEES DIE FAQ nou es door!
En de sluitmessages/reacties hier: [topic=516167]
en hier: [topic=516168]
Pagina: 1