Bestaat er onder linux een commando waarmee ik informatie over een netwerkkaart kan opvragen? Dingen zoals:
-totale upload
-totale download
-gemiddelde snelheid
-max/min snelheid
-huidige load (wat wat het verkeer is op het moment van opvragen)
Ik gebruik namelijk Smoothwall om het internet de delen en wil graag beetje bijhouden hoeveel verkeer ik genereer. Ook wil ik weten of het externe problemen zijn als de download op mijn pc traag is of dat intern iemand anders in het netwerk veel aan het downloaden is....
en wat betreft zou ik dan ook wel willen weten welk IP hoeveel verkeer genereert... misschien ook wat de meest bezochte domeinen zijn.
(vroeger draaite ik sygate toen die server nog op W98 draaide, daarmee kon je dit allemaal opvragen)
Ik ben hard aan het werk om van de n00b status op linux gebied af te komen...
-totale upload
-totale download
-gemiddelde snelheid
-max/min snelheid
-huidige load (wat wat het verkeer is op het moment van opvragen)
Ik gebruik namelijk Smoothwall om het internet de delen en wil graag beetje bijhouden hoeveel verkeer ik genereer. Ook wil ik weten of het externe problemen zijn als de download op mijn pc traag is of dat intern iemand anders in het netwerk veel aan het downloaden is....
en wat betreft zou ik dan ook wel willen weten welk IP hoeveel verkeer genereert... misschien ook wat de meest bezochte domeinen zijn.
(vroeger draaite ik sygate toen die server nog op W98 draaide, daarmee kon je dit allemaal opvragen)
Ik ben hard aan het werk om van de n00b status op linux gebied af te komen...