Toon posts:

Arctic Silver aanbrengen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De komende dagen ga ik een nieuw systeem in elkaar zetten. Aangezien ik een XP2100+ heb aangeschaft heb ik hier ook een injectspuit met Arctic Silver 3 bij gekocht.

Vervolgens ga ik eventjes bekijken wat de beste manier is om het goedje aan te brengen en loop ik tegen 2 manieren aan:

1) Druppel aanbrengen, koeler drukt het vervolgens wel over de core heen.
http://www.dvc-computers.nl/het_correct_koelen_van_amd_cpu.htm

2) Druppel aanbrengen en voorzichtig uitsmeren
De manier op de arctic silver website zelf

Welke manier is nou aan te bevelen :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
2) gewoon precies doen wat op de AS site staat.

Verwijderd

zelf uitsmeren dan weet je dat het goed is!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
uitsmeren is het beste ja. dan heb je een echte gelijkmatige verdeling. als je een druppel pakt is het altijd in het midden ietsje dikker.

geloof ook dat je eerst je heatsink moest inwassen met as3?

denk er wel aan op je proc een extreem dun laagje te doen. het is nmlk bedoelt om de oneffenheden in je proc en heatsink op te vullen. het is geen pindakaas :D

Verwijderd

zelf uitsmeren is inderdaad beter, alleen wel uitkijken voor je kleren, je krijgt het er bijna niet meer uit namelijk :(

• SH007
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 17:39 schreef blaat_aap het volgende:
zelf uitsmeren is inderdaad beter, alleen wel uitkijken voor je kleren, je krijgt het er bijna niet meer uit namelijk :(
heb je het zo bont gemaakt dat je dat spul in je kleren hebt gekregen :o :?

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 17:39 schreef blaat_aap het volgende:
hoe krijg je het voor mekaar :?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
^^
je vieze fikken per ongeluk aan je kleren afsmeren natuurlijk
iig wat ik altijd doe: heel dun de core insmeren zo dat je net niet de core erdoorheen ziet en dan in het midden nog een klein druppeltje
werkt prima

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• SH007
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 17:53 schreef ernst het volgende:
^^
*knip
dat kun je voorkomen door een plastic boterham zakje om je hand/vinger te doen :)

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 10:06
en met een P4 moet je toch de hele cpu insmeren? ( heb ook artic silver besteld maar geen ervaring er mee :)

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 19:16 schreef tastingw het volgende:
en met een P4 moet je toch de hele cpu insmeren? ( heb ook artic silver besteld maar geen ervaring er mee :)
Alleen daar waar de koeler contact maakt met de processor natuurlijk. Het is niet aan te bevelen de hele processor in te smeren, het spul is dan wel niet geleidend, maar bij arctic silver zelf waarschuwen ze voor storingen.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:57

justifire

Shut up and squat !!

Op maandag 03 juni 2002 22:36 schreef aad123 het volgende:

[..]

Alleen daar waar de koeler contact maakt met de processor natuurlijk. Het is niet aan te bevelen de hele processor in te smeren, het spul is dan wel niet geleidend, maar bij arctic silver zelf waarschuwen ze voor storingen.
Niet geleidend?? |:(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 11:11
Op maandag 03 juni 2002 22:38 schreef justifire het volgende:

[..]

Niet geleidend?? |:(
*sjugt* niet weer he :)

Spul geleid geen stroom, wel warmte natuurlijk :Y)

* FragFrog gaat morgen/overmorgen zn nieuwe proc ook maar ff inarticcen >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

zelf uitsmeren is inderdaad beter, alleen wel uitkijken voor je kleren, je krijgt het er bijna niet meer uit namelijk
is nie waar gaat er hardstikke goed uit (grijze broek dan)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

ernst:

SH007:
dat kun je voorkomen door een plastic boterham zakje om je hand/vinger te doen :)
Dat laatste is sowieso aan te raden, want de vettigheid van je vingers en huidschilfers e.d. kunnen de werking van AS al negatief beïnvloeden. Doe gewoon een beetje plastic keukenfolie om je vinger heen als je de heatsink met AS inwrijft; werkt perfect en het wordt zo geen knoeiboel.

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

En dat spul geeft ontzettend of op andere dingen, maar het is wel weer makkelijk te verwijderen.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 03 juni 2002 17:53 schreef ernst het volgende:
^^
iig wat ik altijd doe: heel dun de core insmeren zo dat je net niet de core erdoorheen ziet en dan in het midden nog een klein druppeltje
werkt prima
En dan gebruik je dus nog veels te veel. Probeer het maar eens zo. Doe een klein kloddertje op de cpu, verdeel het met een spateltje of houtje of wat dan ook, veeg er met een credit card, stukje karton ofzoiets overheen dat je dus de letters van de core weer kan zien, leesbaar hoeft niet, maarwel zichtbaar.

Zoals gezegd werd is het alleen om oneffenheden op te vullen. Gebruik dus een heel dun laagje voor het beste resultaat.

Verder zegt nog iemand iets over het inwassen van je koeler ofzo, dat is dikke b*llshit. Het enige wat je met je koeler kan doen is deze polijsten of met heel fijn schuurpapier vlak maken voor nog betere geleiding. Als je dat doet heb je ook weer minder koelpasta nodig.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Suc6 ermee iig!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren nog wel op die tube gescholden zeg. Ik denk, ff kijken hoe dat spul er nou uitziet. Maar hij zat behoorlijk vast, dus ik druk heeeeeel voorzichting die injectie spuit in, FLATSJ, hele lading over mijn klauwen heen :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op dinsdag 04 juni 2002 11:17 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik heb gisteren nog wel op die tube gescholden zeg. Ik denk, ff kijken hoe dat spul er nou uitziet. Maar hij zat behoorlijk vast, dus ik druk heeeeeel voorzichting die injectie spuit in, FLATSJ, hele lading over mijn klauwen heen :)
Dat probleem heb ik dus ook altijd, je moet heel voorzichtig zijn. Meestal gaat er voor 1 cpu 3x zoveel verloren :(

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Op dinsdag 04 juni 2002 11:17 schreef Gordijnstok het volgende:
oei das kut, maar heb je er ook aangedacht dat drukdingetje eruit te trekken, kan namelijk ook :P (om ff te kijke he)

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 12:37 schreef K1n9_N01z3 het volgende:

[..]

oei das kut, maar heb je er ook aangedacht dat drukdingetje eruit te trekken, kan namelijk ook :P (om ff te kijke he)
Nee :D Maar het zal me aan me **** roesten :P Hoef er geen tig processors mee in te kalken. En voor die prijs, hoef je het ook niet te laten. ;)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Een Microsoft Certified Professional Badge >:) is erg geschikt om artic silver over je core uit te smeren. Tis net een credit card en m'n credit card (of bankpasje) vinnik zonde om die ervoor te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je het uitsmeert met een pasje, loop je dan niet een grotere kans om het naast de core te smeren, zodat het op je andere smd's loopt? :)

Zowiezo, hoeveel paste komt er onder je core nog vandaan als je de cooler (in mijn geval een zalman 6000-cu) erop drukt? .. is het dan verstandig om eventjes plakband om de core heen te plakken, dus 4 reepjes plakband. Ik maak namelijk wel gebruik van een copper spacer, en ik wil natuurlijk niet dat er geleiding gaat ontstaan :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:19
Op dinsdag 04 juni 2002 14:16 schreef Gordijnstok het volgende:
Maar als je het uitsmeert met een pasje, loop je dan niet een grotere kans om het naast de core te smeren, zodat het op je andere smd's loopt? :)
daarom moet je ook heel erg weinig gebruiken :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op dinsdag 04 juni 2002 14:16 schreef Gordijnstok het volgende:

Zowiezo, hoeveel paste komt er onder je core nog vandaan als je de cooler (in mijn geval een zalman 6000-cu) erop drukt? .. is het dan verstandig om eventjes plakband om de core heen te plakken, dus 4 reepjes plakband. Ik maak namelijk wel gebruik van een copper spacer, en ik wil natuurlijk niet dat er geleiding gaat ontstaan :)
Als je een grote klodder AS3 op je core hebt zitten, verspreid het. Veeg met een pasje/kartonnetje/iets anders de overtollige AS3 weg, gebruik telkens een ander stukje van de pas dat je niet meteen wat je weggehaald hebt weer terug smeert. Of maak de pas telkens even schoon. Doe dit netzolang totdat er nog maar een dun laagje op je core zit zodat je de letters die op de core staan weer kunt zien. Tussen zien en kunnen lezen zit een groot verschil trouwens. Dan zit er een mooi dun laagje op je core. Als je nu je koeler er in 1x netjes opzet zal er nog wat tussen de core en koeler uitgaan, maar dat is zo weinig dat het nooit ergens tussen zal komen. En wie nu nog niet snapt hoe je dit het beste kan doen, mijn advies gebruik maar gewoon een coolermaster met roze kauwgom erop, of lees dit stukje nog 10x!! Verder is dit in de search ook te vinden. :)

Pagina: 1