boot disk failure bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• pietah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 15:13
regelmatig als ik m'n pc opstart krijg ik de waarschuwing "boot disk failure", maar als ik op de resetknop druk, en hij start opnieuw heb ik daar geen last van.

weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

IDE kabel slecht? Brakke HD? Moederbord kuren? Mjah, kan veel zijn eigenlijk.

--> [forum=21]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit lijkt me niet echt een [forum=11] probleem. Wat voor schijf heb je?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• pietah
check m'n systeemeigenschappen hieronder :)

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Als je win Xp of 2000 hebt en je sluit af met je aan/uit knop (wat veel sneller gaat btw :)) dan gaat op een gegeven moment raar doen...had ik ook hij zag mijn Maxtor hd met hele raare tekens :( zoals M4pt r ! ! ! !
Was echt heel raar....toen ben ik maar gestopt met dat snel afsluiten en nu doet hij het niet meer :)

• pietah
heb windows me
sluit altijd af via afsluit-optie in start.

Verwijderd

misschien piekspanning bij een koude start, oftewel een te zwakke voeding?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 17:06 schreef tha_pietah het volgende:
check m'n systeemeigenschappen hieronder :)
Aan een GENERIC IDE DISK TYPE47 38.17Gb hebben we niet zo veel. Is het een maxtor, ibm of ?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Hier heb ik op het moment ook last van maar volgens mij is mijn Maxtor 30GB gewoon gaar... Heb namelijk al een nieuwe IDE kabel geprobeerd maar dat hielp niet veel.

Als ie die failure geeft piept m'n pc eerst en hij detecteert alle twee mijn hard discs niet.

Als ik jou was zou ik maar eens wat backups maken want wie weet gaat je hd er wel aan...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-03 21:45

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

misschien overgeclockt?
zet hem dan eens op zijn normale snelheid.

maxtor heeft bv check utils waarmee je je HD kan testen, weet niet wat voor schijf je hebt, maar check eens bij de site van je HD.
Hiermee kun je vaak al zien of het je HD is die kuren vertoond.

probeer ook eens of een andere ide kabel, en kijk of die ook goed aangesloten is.

• pietah
aan de leeftijd kan het niet liggen.
heb net en hele nieuwe pc+onderdelen.
heb er verder ook nog niks aan gedaan Qua overclocken

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Goh, toevallig een DMA33 kabeltje gebruikt voor een Dma100 schijf ?
Die melding krijg je namelijk ook als je hele oude ata kabels gebruikt..

• pietah
is die generic geen merk?

ik zie zo niks anders staan qua merk, of moet ik dan de kast in duiken??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat in je bootscherm.......

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
of als dat te snel gaat in je bios. (del drukken)(neem eigenlijk aan dat je dat wel weet)(nou...)

• pietah
heb de bios geckeckt
boot ging te snel idd

het gaat om een maxtor (5t040h4)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
check www.maxtor.com voor specz, ata100, dus je moet idd een ata100 kabeltje hebben, weeteigenlijk niet hoe je dit kunt controleren, ja de kabel heeft meer ribbeltjes als die naar je cdrom, als het goed is. Maar als ze op 1 kabel zitten, moet je ergens ff een ata100 kabel weg zien te bietsen. Als het dan nog niet werkt, of je hebt er geen zin in, zou ik sowiezo een oppervlaktecontrole in scnadisk uitvoeren(als je dat nog niet gedaan had) Misschien krijg je dan nog garantie...

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
He ik heb hetzelfde probleem. Koude start: boot failure insert flop. Reset en alles gaat probleemloos. Ik merk dat als mijn pc aanstaat de hd erg warm word. Ik kan hem maar net vasthouden. Het probleem is onstaan toen ik een dvdbrander inbouwde (de dvdspeler werd vervangen). Het is een maxtor 80 GB, die al enige tijd bad sectors had, maar dat was verder nooit een probeem, het breidde zich niet uit. Alle stekkers zitten goed enz enz. Moederbord is MSI.

Ik ken iemand die vind maxtor gewoon niks, is dat zo? WD schijnt veel beter te zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in andere topics te posten, laat staan als ze alweer dik 2 jaar oud zijn. Nu kan ik wel jouw bericht van dit topic afsplitsen en in een nieuw topic zetten, maar dan nog zou het topic dicht gaan. We kunnen namelijk op geen enkele manier uit je topicstart afleiden of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot dit probleem. Ook ontbreken de specificaties volledig (met alleen maar de merknamen noemen kom je nergens). Dat is nou net niet de bedoeling hier op GoT, dit topic gaat dan ook dicht.

Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten.

Wat betreft jouw probleem: begin eens met het lezen van de FAQ's van dit subforum en die van PMG:
OM FAQ / Beleid » "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"
PMG FAQ » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En tot slot: WD vs Maxtor? Sja, smaken en ervaringen verschillen. Er is geen enkele richtlijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 04-06-2004 07:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.