Toon posts:

fan uit voeding gehaald: waar elec. aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een relatief grote fan uit een ex-voeding gesloopt. In mijn kast zat een fan-box waar hij netjes in vast klikte. Hij is op zoek naar 2 HDDLED-achtige pinnetjes maar het draadtje is in ieder geval te kort voor naar het mobo (abit zm6). Er is op het mobo nog een fan-aansluiting vrij, die lijkt te zijn gemaakt voor een cpu-achtige fan en of die het juiste voltage levert...? .

Verwijderd

als ie uit een voeding komt is het altijd een 12 volt fan

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dat ding heeft waarschijnlijk gewoon 12v nodig. Je kunt gewoon het stekkertje eraf knippen en 'm aansluiten op een molex(hdd power) connector.

Verwijderd

De meeste fans werken op 12 volt. Dus gewoon het gele draadje van een molexstekkertje op de + zetten en een zwart draadje van je molex op de -.

Dat zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Die molex dingen zijn:

rood
zwart1
zwart2
geel
?

Dus ik moet hem op geel en zwart2 zetten?

Ik heb al eerder een verdeelstekker gemaakt van die oude voeding waardoor er nu 4 harddisken en de floppy drive op 1 van de 2 molexdraden zit. Op de andere zit een cdwriter en een harddisk. Zou ik die beter uit moeten balanceren of zou ik de fan zonder problemen op de zwaarst beladen molexdraad aan kunnen sluiten? (300 wat voeding)

Verwijderd

zit in de voeding toch aan elkaar

is alleen om de draden te ontlasten lijkt mij :D

k heb nu een 12 volt voedinkje van 1 ampere voor me fans

als de pc dan uit is kan ik hem na koelen :) en evt voorkoelen :D ( heb dat nut? neeej maar ok tis geinig )
Pagina: 1