• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
ik heb een aantal 1800 mah nimh batterijen van gp gekocht en lees nu net ergens dat deze batterijen langzaam leeglopen als je ze niet gebruikt.

hoe snel lopen ze pcies leeg en is dit leeglopen nog te beinvloeden door ze bijv. koel te bewaren ofzo?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
Op maandag 03 juni 2002 16:41 schreef Lev het volgende:
ik heb een aantal 1800 mah nimh batterijen van gp gekocht en lees nu net ergens dat deze batterijen langzaam leeglopen als je ze niet gebruikt.

hoe snel lopen ze pcies leeg en is dit leeglopen nog te beinvloeden door ze bijv. koel te bewaren ofzo?
Staat dacht ik gewoon op de site.
Anders: het is ongeveer 1.5 maanden dus gewoon opletten wanneer je ze wilt gebruiken (of altijd in de lader houden omdat hij toch aan het druppel laden -> volhouden)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Je kan ze ook in de diepvries gooien dan lopen ze minder snel leeg.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 14:39

Aidix

Geluidspietlut

Op maandag 03 juni 2002 16:41 schreef Lev het volgende:

Na 1 maand kamertemp zijn ze ongeveer 30% leeggelopen.
Met 5 graden koeler bewaren kan je dat voor een aardig deel afremmen.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 11:39 schreef Walm het volgende:
Bij lagere temps lopen accu's/batterijen etc juist sneller leeg

Verwijderd

ongeveer 10% de eerste dag en elke dag daarna nog maar 1%
komt wel redelijk overeen met die waarden van Aidix (mooie nick trouwes).

En volges mij klopt het wel dat ze minder snel zichzelf ontladen als je ze in de vriezer doet. Ik denk dat rob van den broek in de war is met dat batterijen wel minder stroom leveren als ze koud zijn. Maar als je ze dus gewoon weer op kamertemperatuur laat komen zou dat geen probleem moeten zijn (wel oppassen met condens).

Wat je trouwes wel heel mooi kunt doen is een heel simpel nachtladertje pakken en daar je nimh batterijen gewoon altijd in laten zitten en pas eruit halen als je ze gaat gebruiken. Dat gaat prima zolang het ladertje niet meer als 1/20e van het vermogen van de batterij levert. Dus voor een 1800mAh batterij moet je zoeken naar een ladertje dat niet meer als 90mAh per uur levert. Veel ladertjes zitten rond de 100mAh wat ook nog niet zo'n probleem is. Je moet het dan wel een beetje in de gaten houden met de hitte. Ze moeten niet heter als ongeveer 50 graden worden.

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
heb een powerbank lader van gp die ope en lagere spanning of iets dergelijks overgaat als ze vol zijn...

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Op dinsdag 04 juni 2002 11:39 schreef Walm het volgende:
dan kun je ze ook in de lader laten, en je kunt btw moeilijk een diepvries meenemen op vakantie

Gregor van Egdom Krekr

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 21:50 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

Bij lagere temps lopen accu's/batterijen etc juist sneller leeg
Hmm, dit druist in tegen alles wat ik over accu's en batterijen op school heb geleerd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Bij Pro camera's zitten de accu's ook altijd in de handgreep
omdat je ze dan s'winters met je hand automatisch warm houdt!!!!!!!!!
Zodoende.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Op donderdag 06 juni 2002 09:50 schreef wcduck het volgende:

[..]

Hmm, dit druist in tegen alles wat ik over accu's en batterijen op school heb geleerd.
het is dan ook niet waar.... in de koelkast of zelfs vriezer lopen batterijen langzamer leeg. een klein nadeel is het al eerder genoemde minder spanning leveren bij lagere temps, maar dat is alleen omdat de reacties bij lagere temp langzamer lopen, opwarmen en weer zelfde resultaat als voorheen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1