Toon posts:

Is je huidige proc. je laatste 32-bitter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me ineens af, stel je hebt net een nieuwe pc gekocht (zeg, een 2 MHz geval), is dan tegen de tijd dat je weer een nieuwe nodig hebt die Clawhammer of Itanium2 zo gemeengoed geworden dat je nieuwe PC een 64 bitter is?

Ik schat die kans best groot eigenlijk.

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
2 MHz? 2 GHz bedoel je??

Ja ik denk dat dat goed mogelijk is, de technologie gaat tegenwoordig zo snel.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Moeilijk te zeggen natuurlijk
Ik denk er zelf ook over na een nieuw systeem aan te schaffen na de zomer, misschien dan nog effe te wachten op de Hammer

Maar wat gaan die beestjes kosten in het begin, zijn ze goed, kan je misschien beter wachten als ze stabiel zijn...

Allemaal moeilijke vragen die voorlopig nog niet beslist kunnen worden

Het hangt er dus bij mij echt van af hoe snel/stabiel/duur de Hammer wordt

Volgens mij is menig tweaker toch op deze processor aan't wachten

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Tja ik zal waarschijnlijk nog 1 cpu upgrade doen, de snelste die op dat moment in mijn mobo past.

Daarna moet ik toch een keertje upgraden en als de Opteron dan betaalbaar is (en de mobo's ervoor ook) dan koop ik dat natuurlijk :P

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik denk het wel, ik heb nu een TB1400, en het is de bedoeling dat die nog 2 jaar mee gaat. Misschien dat ie op het einde nog een keer vervangen wordt door een 2e hands XP 2600+ ofzo :P maar mijn moederbord is in elk geval mijn laatste 32 bit-er

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08

Killjoy

Klingon lawn products

Denk het wel. Mijn Athlon 1700+ is van februari 2002 en (op de videokaart na) zal hij nog een jaar of 2 moeten werken voor 'ie met pensioen mag.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
wat is eigenlijk het voordeel van 64 bit, er moet dan ook een 64 bit os op en das toch ook weer veel zwaarder dan een 32 bits os

dot.blaat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 03 juni 2002 19:57 schreef janwvg het volgende:
wat is eigenlijk het voordeel van 64 bit, er moet dan ook een 64 bit os op en das toch ook weer veel zwaarder dan een 32 bits os
Misschien even iets om bij stil te staan in deze discussie:

Hoe definieer je het aantal 'bits' :?

Mijn oude Pentium 60 heeft al een 64b externe bus, om maar eens wat te noemen. Datgene wat hier bedoeld word is volgens mij het geheugenaddressering, dat is ook gelijk waarom er een harde geheugenlimiet van een 4GB is bij '32 bit CPUs'. Maar in hoeverre zegt dat iets meer dan dat marketing mannetjes bij AMD kunnen zeggen 'onze CPU is sneller want hij heeft 2x zoveel bit' |:(

Ik zie de nieuwe onzin al komen: een Athlon64 (Clawhammer) draait met 64 bit op 1600MHz, dus zal het even snel zijn als een 32 bit P4 op 3200MHz... :r :r

* dion_b kotst alweer op marketing

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

en natuurlik mogen we dan allemaal weer naar de winkel hollen voor een nieuw os'je.........

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 01:26 schreef dion_b het volgende:

[..]

Misschien even iets om bij stil te staan in deze discussie:

Hoe definieer je het aantal 'bits' :?

Mijn oude Pentium 60 heeft al een 64b externe bus, om maar eens wat te noemen. Datgene wat hier bedoeld word is volgens mij het geheugenaddressering, dat is ook gelijk waarom er een harde geheugenlimiet van een 4GB is bij '32 bit CPUs'. Maar in hoeverre zegt dat iets meer dan dat marketing mannetjes bij AMD kunnen zeggen 'onze CPU is sneller want hij heeft 2x zoveel bit' |:(

Ik zie de nieuwe onzin al komen: een Athlon64 (Clawhammer) draait met 64 bit op 1600MHz, dus zal het even snel zijn als een 32 bit P4 op 3200MHz... :r :r

* dion_b kotst alweer op marketing
Je kotst er wel op..maar waarschijnlijk is een 1600Mhz Hammer nog sneller als een 32bit P4 @3,2Ghz

• dion_b
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 04 juni 2002 02:26 schreef NoStra het volgende:

[..]

Je kotst er wel op..maar waarschijnlijk is een 1600Mhz Hammer nog sneller als een 32bit P4 @3,2Ghz
Daar had ik het niet over, hij is idd allicht een stuk sneller, net zoals op geoptimaliseerde code een Itanium op 700MHz ook een P4 op 2400 voorbijfietst, punt is dat hij is op 1600MHz sneller. De geruchten over een 3400+ rating doen al vaker de ronde. Die onzin :r ik op, dat volstrekt zinloze 'ik heb een hoger getalletje dan jij' gedoe. Moeten die lui dan zoveel gebreken rond hun penissen compenseren :? :+

Oslik blyat! Oslik!

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Ik heb net gister een athlon xp 1600+, ecs mainbord, samsung
DDR mem en koeler gekocht, ter vervanging van m'n athlon 500@750 die alweer dateerd van eind '99.
Voorlopig is dat wel weer genoeg geld uitgegeven voor een jaar of 2. Misschien een sneller xptje erin over een jaar ofzo.
Maar een hammer of itanium zal nog wel een jaar of 3 duren minimaal.
Op dinsdag 04 juni 2002 02:35 schreef dion_b het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over, hij is idd allicht een stuk sneller, net zoals op geoptimaliseerde code een Itanium op 700MHz ook een P4 op 2400 voorbijfietst, punt is dat hij is op 1600MHz sneller. De geruchten over een 3400+ rating doen al vaker de ronde. Die onzin :r ik op, dat volstrekt zinloze 'ik heb een hoger getalletje dan jij' gedoe. Moeten die lui dan zoveel gebreken rond hun penissen compenseren :? :+
Tja, het is nou eenmaal zo dat de "megahertzmythe" er diep in zit bij de doorsnee consument, en dat er geld verdiend moet worden. Veel keus heeft AMD niet, gezien het gigahertz geweld van intel.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

edit:

oeps |:(

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Komputilo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 22:53
ik ben ook van plan om een nieuwe pc aan te schaffen na de zomer, en ik zit ook te twijfelen wat ik zal doen. De clawhammer komt pas ergens in december uit en daarin zitten ook nog kinderfouten in. Het punt is dat je altijd kunt wachten. ik ben er nog niet over uit.

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

is inderdaad wel een goed punt... denk dat mijn volgende inderdaad ook een 64-bitter wordt, tweede generatie (laat ze eerst alle kinderziektes maar ontdekken).
Of ik moet voor die tijd het geld hebben (hahahahahaha..ha..ha.. zucht ;)) om een laptop aan te schaffen.
Het zou wel in m'n huidige upgrade pad passen:
386sx20 + Amiga 1200 -> Pentium II-233 -> Pentium II-233 + celeron 333 -> 64 bit
* LEiPiE loopt met grote stappen door de computerhistorie :) (met als consequentie dat ik nu pas met allerlei oude zooi uberhaupt heb geleerd hoe 486ers en pentiums in elkaar steken :))

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het gaat nog wel jaren duren voordat de Itanium mainstream, als dat al ooit gebeuren.

Een ClawHammer systeem zal waarschijnlijk net zo duur of net iets goedkoper worden als snelste Pentium 4 systemen van dit moment. Overigens zul je de komende jaren weinig hebben aan 64-bit voor de desktop. Wel handig is de betere performance in 64-bit Long Mode, maar dat heeft an sich weinig met '64-bitheid' te maken.

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik koop nog een 2000+ binnen 4maand, de proc daarna wordt een 64bitter :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik wacht zowieso op een 0.13 micron athlon :)

Die schaf ik aan samen met een kt400 plankje als het er eindelijk is. Daarna kijk ik wel verder. Dit systeem heb ik alweer zo lang, alleen de GF3 Ti500 heb ik pas 2 maandjes ofzo. De rest al bijna een jaar, iig was ik 1 van de eersten met dit mobo in nederland! En de XP 1800+ was de snelste toen ik em kocht :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• marko75
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik koop pas een 64-bit systeem als er voldoende software/driver ondersteuning is. Tot die tijd is het toch niet erg interessant. En dat kon nog wel eens een jaartje of wat duren (voor consumenten toepassingen dan).

MSI K7T266 Pro2 + XP 1600+@1,53(1800+)(10.5 x 146) + 512mb DDR Crucial PC2100 + Leadtek GF3 Ti200 @ 235/535

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk het niet.. heb nu een Athlon 700, denk dat daar nog wel een 32-bitter voor in de plaats komt voordat hij vervangen wordt door een Hammer (vooral omdat die in het begin alleen nutteloos en duur zijn)

Verwijderd

Eind dit jaar komt er bij mij een compleet nieuw systeem.
Als de AMD clawhammer/sledgehammer er dan is, komt er zeker een zo een.

Ik hoop echt dat ze bij AMD tegen die tijd klaar zijn met hun 64-bit procjes

• smvs
  • Niet online
ik ga mijn 1600+ niet upgraden voor de hammer er aan komt. hammer al the way.

Verwijderd

Heb net een nieuwe AthlonXP2100+ aangeschaft, en ga er nu al vanuit dat deze medio volgend jaar weer vervangen moet worden.

Waar ik Office97 nog vloeiend kon draaien op een P3-450 bleek dat bij Office2000 de drempel qua systeemeisen al velen malen hoger werd gelegd. Waarom?, zwaardere functies, slecht programmeerwerk, nonchalante optimalisatie van processen, vraag dat aan de heren programmeurs, maar ik kan het zelf niet bevatten waarom Office2000 nou zo zwaarder is als Office97 wat bijna net zoveel functies bevat als zijn nakomeling, en dan te bedenk dat je toch een gigantische rekenkracht hebt met zelfs al een P3-450.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Denk het niet. Er zit nu een XP 1600+ bij mij in, deze ga ik waarschijnlijk nog een keer vervangen voor de snelste uit de XP-reeks die nog op mijn mobo (A7V266-e) kan, als deze eenmaal lekker goedkoop zijn.

Als die dan weer te oud/langzaam/etc is, dan zien we wel verder. Zou zomaar kunnen dat het een 64-bitter wordt, maar dan moet er ook een OS zijn, apps, etc.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 11:22 schreef Jarno het volgende:
maar dan moet er ook een OS zijn, apps, etc.
Inderdaad, dan moeten alle apps, en software in de toekomst ook wel voor 64bits gecompiled zijn :)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Op dinsdag 04 juni 2002 02:24 schreef STAYFAN het volgende:
en natuurlik mogen we dan allemaal weer naar de winkel hollen voor een nieuw os'je.........
Laat ik die nu alvast hebben liggen >:), maar ja over een jaar of twee als ik er aan toe ben zal er vast al weer een nieuwe versie uit zijn

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik loop al een ruim jaar mijn PC Privé uit te stellen, dus ik ga binnenkort eindelijk toch maar een dual 1800+ AMD systeem bouwen, fock de hamer! :P Neh, dan komt die Hammer vanzelf wel een keertje...

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 04 juni 2002 11:11 schreef Gordijnstok het volgende:
Waar ik Office97 nog vloeiend kon draaien op een P3-450 bleek dat bij Office2000 de drempel qua systeemeisen al velen malen hoger werd gelegd.
Nou weet k even niet waar je het over hebt. Als je office2k een beetje fatsoenlijk installeert, draait het nog prima op een P166 hoor. Ik heb er zelf eentje staan thuis, dus ik weet waar ik het over heb.

Siditamentis astuentis pactum.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En als het waar is dat de 'nieuwe' XP CPU's (met de nieuwe core dus) op alle huidige mobo's moet kunnen draaien, dan zou het helemaal wel eens lang kunnen gaan duren voordat ik naar de 64 bit ga.

Weet iemand nou hoe dat zit, met die nieuwe core? Is het aannemelijk dat die gewoon kan gaan draaien op mijn A7V266-e, eventueel met BIOS update?

• -Nexus
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Haalt gewoon ff de athlon xp 2200 + bij de HCC :) De hammer komt het jaar daar op wel :P

• Ordos20
  • Laatst online: 03-08 10:26
Nah ik schakel mijn 1.4 gig over naar een 2 gig voor 90 euro....

maareuh

ja als de hammer eindelijk gemeengoed is en al een tijdje loopt (i.e. volgende zomer of wat later...... herfst 2003) stap ik mijn Duron over op de hammer

BTW een 64-bits versie van XP bestaat al dus dat is het probleem niet

en longhorn is dan ook al uit

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Ik zit nu nog het een TB 1200 systeempje (zie onder)

Ik ga na m'n vakantie nog een keer een 32 bit PC samenstellen met de dan op 1 na snelste cpu.

Daarna zal het wel een 64 bitter worden.
Pagina: 1