Toon posts:

Domein verlopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een domein kopen wat als een paar maanden geleden 'expired' is, alleen het komt maar niet vrij. Heeft iemand hier een idee hoelang ze een domein (na expire datum kunnen vasthouden, of liever nog een link naar een documentje waarin de regeltjes staan mbt domeinnamen (voor com/net/org domeinen bedoel ik)?

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:37 schreef super-simon het volgende:
Ik wil een domein kopen wat als een paar maanden geleden 'expired' is, alleen het komt maar niet vrij. Heeft iemand hier een idee hoelang ze een domein (na expire datum kunnen vasthouden, of liever nog een link naar een documentje waarin de regeltjes staan mbt domeinnamen (voor com/net/org domeinen bedoel ik)?
Gemiddeld duurt het 40-90 dagen... Ligt eraan wie het ge-regged heeft. (registrar)

Als je me een mailtje stuurt met het domein kan ik uitzoeken hoe het zit voor je, ik heb hier zelf genoeg ervaring mee...

Maar het kan overigens ook jaren duren hoor... En dat is GEEN gelul!!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Bij Network Solutions is het geloof ik 2 maand. Daarna verdwijnt hij uit de whois database, maar staat er een bepaalde mededeling die ik me niet meer kan herinneren. Daarna is het een bepaald aantal dagen voor hij beschikbaar komt. (FF die ene melding in google gooien en je weet het.)

Ik heb het ooit eens helemaal uitgezocht, maar precies op de dag dat hij vrijkwam constateerde ik toen ik terug van m'n lunch kwam dat een domeinkaper me voor was :(

Verwijderd

Topicstarter
Het domein is geregistreerd via register.com, een stukje uit de whois:

Registrar Name....: Register.com
Registrar Whois...: whois.register.com
Registrar Homepage: http://www.register.com

Domain Name: XXXXXXX.NET

Created on..............: Tue, May 16, 2000
Expires on..............: Thu, May 16, 2002
Record last updated on..: Fri, Apr 12, 2002

Maybe kan iemand hier wat mee (BTW: het domein is niet echt XXXXXXXXXX.NET)

Verwijderd

stuur me maar een mailtje met het domain...
dan zoek ik het wel uit voor je...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
Op maandag 03 juni 2002 17:35 schreef Rukapul het volgende:
Bij Network Solutions is het geloof ik 2 maand. Daarna verdwijnt hij uit de whois database, maar staat er een bepaalde mededeling die ik me niet meer kan herinneren. Daarna is het een bepaald aantal dagen voor hij beschikbaar komt. (FF die ene melding in google gooien en je weet het.)

Ik heb het ooit eens helemaal uitgezocht, maar precies op de dag dat hij vrijkwam constateerde ik toen ik terug van m'n lunch kwam dat een domeinkaper me voor was :(
Same here.... Domein verlopen, ik had zelf de .org al. Wou ook de .com
DNS voorbereid enz, dag dattie daadwerkelijk vrij kwam, reggen... te laat :(

Verwijderd

dit is wel een intressante topic

kan niemand vertelen hoe dit precies uit te kunnen zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 20:02 schreef wired het volgende:
dit is wel een intressante topic

kan niemand vertelen hoe dit precies uit te kunnen zoeken?
Als het goed is, is er een RFC of zoiets, waar precies instaat wat de regeltjes zijn, ik kon m alleen niet vinden, maybe iemand hier die m weet?

Verwijderd

Ja leuk joh... ik was dus sinds vorige week ineens alles kwijt:

FTP
MAIL

alles foetsie
en bij Ladot hadden ze ook nog een storing met de mailque en enkele servers. Dus ik dacht tja dat licht daaraan. Maar nee... mijn domein was expired. Dus nu kan ik niet meer mailen en www-en. Ik vind eigenlijk wel dat ze je daar op de hoogte van moeten stellen, zoiets van: Let op uw domein naderd de expire date, wilt u renewen? zo ja klik hier.

maar goed ik dus gebeld met ladot... 7minuten!!!! wachttijd op de helpdesk en daar wisten ze gelijk wat ik bedoelde... blijkbaar niet de enige dus...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 21:21 schreef Laurentz het volgende:
7minuten!!!! wachttijd op de helpdesk
Vandaaag was 'somewhere' in het nieuws dat de gemiddelde wachttijd bij een helpdesk 15 minuten is ... Lucky you!

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45

ralfbosz

xm create bosz -c

Het domein wat ik wilde hebben was ook verlopen bij Verisign/Network Solutions. Het heeft zo'n 2 maand geduurd (elke dag wel paar keer checken :)) voor die eindelijk vrij was. Gelijk geregistreerd en nog gelukt ook. Nu heb ik er drie van de vier :Y).

rm -r *

Verwijderd

Email verstuurd naar topic-starter:

het is pas __ mei verlopen, dus pas 2 weken geleden of zo.
Registrars houden het domein zo'n 40-90 dagen vast, om toch nog even contact op te nemen met de huidige eigenaar.
Je zult dus minimaal 40 dagen, en tot zelfs 90 dagen moeten wachten.
Dan gaat het in een andere status (dan is de WHOIS ook anders)... Dat duurt enkele dagen tot een week... Dan is ie gereleased...
Check dan ELKE dag, om 11.30-12.30 smiddags en snachts... Dan wordt de WHOIS database bijgewerkt en verlopen domeins gedelete...

Overigens, je kunt domeinen ook back-orderen, dan worden ze automatisch geregged als ze vrijkomen... Dit kun je ook doen... En het is sterk aan te raden... Als iemand dit al gedaan heeft, ben je de klos...

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 21:26 schreef ralfbosz het volgende:
Nu heb ik er drie van de vier :Y).
bijna kwartet..
Pagina: 1