[linux] Handydrive gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9278

Topicstarter
Ik heb een Apacer handydrive. Wanneer ik deze aansluit hoor ik een piep en gaat het lampje branden.

Met usbview kan ik zien dat ie herkent wordt.

Probleem is echter dat ik niet weer hoe ik de data kan benaderen.
Moet ik dat ding ergens mounten of is dat al gebeurd? En zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 17:24

wzzrd

The guy with the Red Hat

Je moet zelf mounten. Het is een scsi drive geloof ik. Check de site van pendrive of apacer even. Ik neem aan dat je met
code:
1
mount -t <filesystem> /dev/sd0 /mountpoint

een aardig eind komt, maar je moet eerst wel dat ding in fstab invoeren. Ik weet natuurlijk niet welke sd(x) dat ding bij jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tnx.. met mounten werkt het..

Waarom moet ik hem in fstab toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Omdat je er dan een mountpoint voor hebt, maar blijkbaar zit dat er al in of zow :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah, ik zie dat ie er al instaat. sda1
lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Harh harh
I love it when a plan comes together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je hoeft pas iets in je /etc/fstab te zetten als je het (a) met een verkorte commandoregel wilt opstarten of (b) als je het automatisch bij het booten wilt laten gebeuren, voor de rest is het helemaal nergens voor nodig. Zou ook leuk worden, moet je voor elk mogelijk bestandssysteem dat maar voor diskettes bestaat verschillende regels gaan opnemen of zo...gelukkig niet :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op maandag 03 juni 2002 16:47 schreef odysseus het volgende:
Je hoeft pas iets in je /etc/fstab te zetten als je het (a) met een verkorte commandoregel wilt opstarten of (b) als je het automatisch bij het booten wilt laten gebeuren, voor de rest is het helemaal nergens voor nodig. Zou ook leuk worden, moet je voor elk mogelijk bestandssysteem dat maar voor diskettes bestaat verschillende regels gaan opnemen of zo...gelukkig niet :).
Ik nam dan ook aan dat hij dat wel zou willen (verkorte commandoregel), hoewel mijn eerdere post daarvan niet echt getuigde. Anywayz, je hebt gelijk.
Pagina: 1