Bij een vriend van mij heb ik een netwerk aangesloten. Tot zover geen problemen. Het netwerk werkt perfect. Nu is het netwerk natuurlijk aangelegd om internet te delen. Daarvoor heb ik Winroute gebruikt. Ik had thuis zelf ook altijd winroute draaien en ook bij meerdere vrienden. Het probleem is nu dat er op de drie clients geen pagina's geladen kunnen worden in geen enkele browser. MSN en Kazaa daarentegen doen het perfect. Op de server doet alles het goed. Pingen vanaf de clients naar de server of naar een andere computer in het netwerk gaat goed. Pingen naar bijvoorbeeld www.nu.nl (ik noem maar wat) gaat mis. Maar pingen naar het ipadres van nu.nl (ping 62.69.162.199) gaat wel weer goed. Dus ik dacht gelijk aan een probleem met de DNS forwarder van Winroute. Maar nee, die is gewoon goed ingesteld (ik heb een handleiding op mijn homepage staan en alles is op die manier ingesteld: http://www.homepages.hetnet.nl/~csg6001/winroute.html). Weet iemand wat er mis kan zijn?
je hebt de DNS server toch niet goed ingesteld, kijk eens of je op de router pc eof je de dns server anders kunt instellen en anders de dns-server van je provider handmatig instellen op de pc met problemen.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Onder win2000 handmatig de DNS van je provider instellen in je netwerk eigenschappen anders werkt het nooit. Ik heb zelfde probleem gehad.
Verwijderd
Heb je toevallig WIN2000 Server met DNS draaien? Dan werkt Winroute/ICS enz. niet. Je kunt dan wel gebruik maken van Routing And Remote Access (Zit standaard in 2000-Server)
En als je gebruik maakt van Win2000 Prof. is natuurlijk Internet Connection Sharing een uitstekende optie.
En als je gebruik maakt van Win2000 Prof. is natuurlijk Internet Connection Sharing een uitstekende optie.
Ik weet zeker dat je je probleem hier in kunt vinden, en oplossen.
ik heb namelijk ook ooit hetzelfde probleem gehad.
Probeer en leer, zal ik maar zeggen
ik heb namelijk ook ooit hetzelfde probleem gehad.
Probeer en leer, zal ik maar zeggen
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Verwijderd
Stel inderdaad gewoon de DNS adressen op de Client pc's in. Voor hetnet is dit 195.121.1.34 en 195.121.1.66, dan werkt het ok.
Pagina: 1