Toon posts:

pc loopt soms niet zo als het hoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje met mijn pc di soms niet helemaal goed wil lopen. wat er zo al niet goed loopt is game's en internet explore het is niet zo dat ie nooit goed loopt dat vindt ik dus zo vreemd.
het volgende heb ik in mijn pc zitten

amd tb 1400 Mhz
geforce 2 mx 400 64 mb
asus a7a266 mb
256 mb ram
20 Gb seagate hd
40 Gb maxtor hd
dvd-rom speler
cd brander

is er iemand die misschien een oplossing weet

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Foei!

[topic=513419]

Dit soort acties kan ik NIET waarderen :r

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welk OS draai je? Welke drivers gebruik je? Heb je je pc al eens opnieuw geinstalleerd? En wat bedoel je met 'niet zo goed draaien'?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op maandag 03 juni 2002 15:59 schreef sdomburg het volgende:
Foei!

[topic=513419]

Dit soort acties kan ik NIET waarderen :r
Anders ga jij ook jouw toon van je reply's wat aanpassen. Zulke reply's kunnen wij niet waarderen. Check je mail. :{

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik zag toen ik het had gepost dat het verkeerd stond en aan gezien ik hier voor het eerst ben hoop ik dat ik het zo goed kan praten excuse dus

Verwijderd

Bah! Crossposten is niet netjes kerel :(

Edit: Ok, eerste keer. Ken gebeuren :9

VIA 4in1 drivers geinstalled? 3.38 moet je hebben. 3.39 is nog beta.

Edit2: Volgens mij zit ik te blaten. Er staat A7A ipv A7V dom dom dom |:(

Verwijderd

does nie zo onaardig allemaal?

Verwijderd

Topicstarter
Welk OS draai je? Welke drivers gebruik je? Heb je je pc al eens opnieuw geinstalleerd? En wat bedoel je met 'niet zo goed draaien'?

ik draai hier win xp die ik er pas een week op heb staan hier voor had ik er 384 mb ram in zitten en toen had ik er niet zo veel last van.
drivers die ik gebruik zijn onder andere voor mijn geforce die van nvidia en heb wat updates gedraait voor win xp zelf zo als aspi drivers.

ik draai nu op dit moment ook een proggie die alles in de gaten houdt en die gaf net aan die ik een te lage 3.3 v en een 5 v had maar dat was een paar sec kan dat het zijn ? en cpu wordt wat warm vindt ik hij is op dit moment 60 a 62 graden

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van me zei ook al via drivers downen maar di eheb ik niet nodig met een a7a asus mb maar in ieder geval bedankt voor tip :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op maandag 03 juni 2002 16:06 schreef Woolfy het volgende:

ik draai hier win xp die ik er pas een week op heb staan hier voor had ik er 384 mb ram in zitten en toen had ik er niet zo veel last van.
drivers die ik gebruik zijn onder andere voor mijn geforce die van nvidia en heb wat updates gedraait voor win xp zelf zo als aspi drivers.

ik draai nu op dit moment ook een proggie die alles in de gaten houdt en die gaf net aan die ik een te lage 3.3 v en een 5 v had maar dat was een paar sec kan dat het zijn ? en cpu wordt wat warm vindt ik hij is op dit moment 60 a 62 graden
en laat die <quote> tags staan, dat verbeterd de leesbaarheid... ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:06 schreef Woolfy het volgende:

Gebruik het "quote" knopje als je reageerd op een reply. Is makkelijker :) .

Ok, wat is te laag? Graag de waardes als je wil (dus de max en min). 60 a 62 graden is wel een beetje te warm vrees ik. Maar als dat de oorzaak zou zijn moet hij vastlopen denk ik. Een te lage 5V zorgt er ook voor dat je allemaal "leuke" dingen krijgt.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:08 schreef Woolfy het volgende:
een vriend van me zei ook al via drivers downen maar di eheb ik niet nodig met een a7a asus mb maar in ieder geval bedankt voor tip :)
Ja sorry, was ff te snel met lezen |:( De meesten hebben een A7V ipv A7A, vandaar..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 16:11 schreef Fewture het volgende:

[..]

Gebruik het "quote" knopje als je reageerd op een reply. Is makkelijker :) .

Ok, wat is te laag? Graag de waardes als je wil (dus de max en min). 60 a 62 graden is wel een beetje te warm vrees ik. Maar als dat de oorzaak zou zijn moet hij vastlopen denk ik. Een te lage 5V zorgt er ook voor dat je allemaal "leuke" dingen krijgt.
hij geeft nu aan dat de 5v nu rondt de 4,8 ligt en was heel eve rondt de 3v meen ik gezien te hebben ik heb er nu een fan af gehaalt die ik bij de hd's had zitten hoop dat dat iets helpt

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:14 schreef Woolfy het volgende:

[..]

hij geeft nu aan dat de 5v nu rondt de 4,8 ligt en was heel eve rondt de 3v meen ik gezien te hebben ik heb er nu een fan af gehaalt die ik bij de hd's had zitten hoop dat dat iets helpt
4,8 is op het randje. Maak eens alle overbodige hardware los. Dus extra hd's/cdroms etc. Dus alleen je VGA, HD er in laten. En eventueel je netwerkkaart of modem. En post ook ff wat voor voeding je hebt (merk en hoeveel Watt).

Edit:Als je 5V lijn 3V is crasht je pc meteen..

Verwijderd

Topicstarter
het merk is niet zo goed te vinden staat wel switching power supply op en er staat 300 w op

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:20 schreef Woolfy het volgende:
het merk is niet zo goed te vinden staat wel switching power supply op en er staat 300 w op
Zal wel noname zijn dan. 300W is wel voldoende, maar als je een brakke no name hebt kan het je voeding zijn. Het lijkt er iig wel op. Start nog ff opnieuw op met minder hardware. Gewoon ff de kabels eruit trekken. Dus van je brander en die extra hd. Kijk of het dan beter is. Zo ja, betere voeding halen.

Edit:Heb je nog extra kaarten? (tv kaart ofzo? ook ff eruit halen)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 16:24 schreef Fewture het volgende:

[..]

Zal wel noname zijn dan. 300W is wel voldoende, maar als je een brakke no name hebt kan het je voeding zijn. Het lijkt er iig wel op. Start nog ff opnieuw op met minder hardware. Gewoon ff de kabels eruit trekken. Dus van je brander en die extra hd. Kijk of het dan beter is. Zo ja, betere voeding halen.

Edit:Heb je nog extra kaarten? (tv kaart ofzo? ook ff eruit halen)
ik heb nu een netwerkkaart er uit gehaalt en de brander de dvd-rom speler en de hd maar voltages blijven gelijk

en me 12 volt werd net 7,9 ik wordt een beetje :?

Verwijderd

Einde voeding dus.. Nieuwe halen.

Edit: kijk eerst ff met een andere voeding voor je een nieuwe haalt. Lijkt me wel zo verstandig. Probeer er 1 te lenen of uit een andere bak te slopen als je die hebt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm keey dan maar kan dat het gevolg zijn dan dat bijvoorbeeld gta 3 soms begint te happeren en dat internet explore niet lekker opstart want misschien is er wel meer aan de hand ?

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:48 schreef Woolfy het volgende:
hmm keey dan maar kan dat het gevolg zijn dan dat bijvoorbeeld gta 3 soms begint te happeren en dat internet explore niet lekker opstart want misschien is er wel meer aan de hand ?
Tja, zoals ik het nu zie is je voeding de oorzaak. Dus ff proberen met een andere voeding. Als het dan weg is was dat het dus en kun je een nieuwe halen.

Verwijderd

Topicstarter
keey gaat het evev proberen zo in ieder geval al vast bedankt voor snelle reacties

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:57 schreef Woolfy het volgende:
keey gaat het evev proberen zo in ieder geval al vast bedankt voor snelle reacties
Laat ff weten of het geholpen heeft of niet :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er vorige week wat ram bij gezte en alles loopt nu zuper koop van de week waarschijnlijk nog eve een nieuwe voeding want die lijkt me ook niet echt goed heb er toch echt te veel in zitten :P thanks voor alle hulp

p.s wat voor voeding kan ik het beste nemen merk en watt
Pagina: 1