Toon posts:

acoustic spdif out werkt nog steeds niet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al sinds september vorig jaar de eigenaar van een philips acoustic edge.
Ben ontzettend tevreden over deze kaart, maar een minpunt bestaat nog steeds. Heb een Kenwood KRF-V5050D receiver met een spdif input. Op de acoustic edge zit een spdif out waarmee ik al vanaf dat ik 'm heb aan het proberen ben om er een signaal uit te krijgen... dit is dus nog steeds niet gelukt. Heb net de nieuwste drivers geprobeerd (1.87) en ook die werken niet.
Wanneer ik dvd/ac3 passthrough enable heb ik nog steeds geen binnenkomend signaal op mn receiver.

Iemand dezelfde kaart die de spdif out wel werkend heeft???

Moet ik misschien de analoge output kabel (philips gebruikt een tulp stekkertje, dus maar een kabeltje uit de geluidskaart) eruit halen, voordat de digitale (spdif) het doet???

Ben benieuwd naar wie dit voor elkaar heeft/krijgt... niet zozeer omdat de kaart met de analoge output niet goed presteert (philips heeft een super decoder erop gezet), maar ik wil gewoon graag mn receiver eens gaan gebruiken. Mn computer is het enige apparaat dat op mijn (kleine!!) kamertje erop aangesloten is en dus maak ik alleen gebruik van de analoge input... beetje zonde van die dure receiver.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik trouwens windows XP pro...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nou dat zijn d'r niet veel die reageren,
ik wilde niet reageren omdat ik die kaart niet ken.
Dus toch maar even wat tippies van mij:
De SPDIF IN en OUT heeft een "niet compatible" connector.
IN en OUT in 1 stekker.
Je moet daar een verloopje voor hebben (naar 2x cinch ofzo), heb je de goede verloop wel -en- gebruik je de uitgang wel (ipv de ingang)?

Verder lijkt het me geen enkel probleem en zou het gewoon moeten werken, tenzij de SPDIF IN van je versterker defect is ofzo of de samplerate misschien niet ondersteunt.
Probeer eens een ander apparaat met een SPDIF OUT aan te sluiten op je versterker en probeer daarmee dingen uit te sluiten zodat je in de goede richting gaat zoeken.
En sluit de SPDIF OUT van de PC eens aan op een andere versterker (of bv MD speler) met een SPDIF IN.
Gebruik je wel een goede kabel, is die niet te lang, zit er geen sluiting in, meet hem ff door met een multimeter?

Alles kan stuk.