Toon posts:

Zwart scherm na cpu upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag mijn nieuwe cpu binnen gekregen.

Na het plaatsen van mijn nieuwe Athlon 2000xp op mijn a7a266 asus moederbord begonnen de problemen.
Bij de eerste boot werd gevraagd welke snelheid ik wilden, 1300 of 1733 mhz, vreemd want het is toch een xp2000(=1667mhz), dit kon ik ook niet veranderen in de bios naar de juiste setting.

Op 1733 boot de pc niet, op 1300 wel en start ook normaal op. Na een nieuwe bios update gedownload en geinstalleerd te hebben wordt de cpu snelheid nu WEL herkend door het moederbord (1667mhz).

Echter na reboot op 1667mhz start PC normaal op maar zodra het postscreen is geweest wordt het beeld zwart en gebeurt er niets meer. Als ik heb op 1266mhz zet boot de pc wel normaal op en kan gewoon werken.

Ook het booten van floppy werkt niet, gewoon een zwart scherm na postscreen en niks gebeurd er nog.

Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?

Verwijderd

Heb je je oude cpu al eens geprobeerd?

Verwijderd

Weet je zeker dat het wel de goede cpu is?

Edit: heb je "load bios defaults" al gedaan?

Verwijderd

Heb je geprobeerd om te booten met alleen geheugen en agp kaart, misschien dat je voeding het niet trekt.
Heb je je videokaart en geheugen overgeklokt? Dan proberen deze even terug te zetten. Misschien je geheugen timings wat conservatiever te zetten.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 15:49 schreef KWANie het volgende:
Heb je geprobeerd om te booten met alleen geheugen en agp kaart, misschien dat je voeding het niet trekt.
Zou idd ook nog kunnen ja! Je hebt wel pc2100 geheugen erin toch?

Verwijderd

Topicstarter
De antwoorden:

Op Basbono:
Ja die oude cpu werkt perfect, de nieuwe ook echter alleen op een lagere waarde.

Fewture:
Ja 100% de juiste cpu

KWANie:
Geheugen en videokaart zijn niet overclockt, geheugen timing staat op standaard(auto stand)
Nee ik heb nog niet geprobeert alleen "kaal" te starten, echter de voeding is zwaar genoeg(geloof 350watt), ik zal het eens proberen.

Fewture(2):
Ja er zit pc2100 geheugen in

Zou dit ook aan de cooler kunnen liggen?
Ik weet niet 100% zeker namelijk tot welke athlonXP mijn cooler af kan, ik meen me te herinneren van die de 2000xp moest kunnen koelen maar kan ook 1900xp zijn geweest. Zou dat kleine beetje verschil uitmaken wel of geen boot?

Verwijderd

Welke koeler heb je, en weet je zeker dat je de koeler er goed op hebt gezet?
Een clear cmos al toegepast?
Als je in je bios kunt komen, bekijk je temps daar even, schieten ze snel omhoog, dan kan het zijn dat je proc te warm wordt.
Pagina: 1