[Borland Delphi/C++] Cannot assign a TFont to a TF

Pagina: 1
Acties:

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 17:39
Ik zit met een vreemd probleem.
Ik heb een programma ontwikkelt dat een dll inlaadt en in deze dll wordt een control dynamisch aangemaakt. In een procedure in de dll wordt deze control gekoppeld aan de form uit het hoofdprogramma. Dus in de procedure wordt in een argument de handle van de form meegegeven. De control betreft hier een TImage control. Nu krijg ik de foutmelding

Cannot assign a TFont to a TFont

na de assignment

Image.Parent := aForm

waarbij Image van het type TImage is en aForm van het type TForm

Dit schijnt niet alleen bij mij voor te komen, want google geeft 3 hits op dit probleem. De sites geven echter niet een oplossing. Vandaar dat ik hier om jullie hulp vraag.

HELP!

PS: De sites vermelden wel dat het probleem betrekking heeft op het doorgeven van een form naar een dll.

All your quantifications are belong to me!

Verwijderd

Effe uit mijn hoofd:

De TFont die je in je dll gebruikt is niet op dezelfde plek gedefinieerd [deze is nl in de dll gedef] als de TFont die de TForm gebruikt [deze is in de exe gedef].

Oplossing is volgens mij om bpl's te gebruiken; met run-time packages.

• Edsger
  • Laatst online: 02-08 17:39
Hey daar...

Hmmm, dat hebben we op een andere plek ook al gehoord, dat van die run-time-packages, maar er wordt alleen een term gecoined en vervolgens kunnen we daar niet meer veel mee. In elk geval bedankt, maar zou je misschien iets meer erover kunnen vertellen of informatie kunnen geven over waar we de voor ons noodzakelijke gegevens kunnen vinden? Het lijkt idd de oplossing te zijn, dat gedoe met die run-time-packages, maar op dit moment zijn het slechts vreemde termen voor ons, zaken waar we eigenlijk nog nooit mee gewerkt hebben :?).

GRTZ,

Edsger en de rest.

All your quantifications are belong to me!

• whoami
  • Laatst online: 12:16
Run Time packages:

Kijk eens in het menu onder Project, Options. Dan zie je daar een checkboxje staan met ernaast:
build with runtime packages
Ps: er staat ergens in de FAQ dat je geen groeten/naam moet posten onder uw post. En die 'Hey daar...' ofzo, vind ik eigenlijk ook maar ongepast... (maar ik ben dan ook Belg en vinden jullie NL dat misschien normaal).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

F1 > Index > 'packages' > 'creating'/'and Dlls' etc. ofzo.

[edit]

Volgens mij heb ik iets gemist, maar iig gefeliciteerd whoami :)