[KDE] Taakbalk resetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik zit hier nu op m'n desktop, terwijl de KDE-balk is vastgelopen... maar als ik X restart zijn al m'n apps afgesloten. Voor 1 x niet erg, maar ik vind KDE best vaak crashen(nee gnome is geen optie :p).
Hoe heet de KDE-balk in de process list? En helpt een SIGHUP in dit geval?

Wanneer gaat de taakbalk zichzelf opnieuw opstarten als ie crashed zoals ie bij Windows doet? :7

Tja

Verwijderd

De taakbalk heet kicker. Hier loopt ie wel goed, KDE is nog nooit vastgelopen (versie 3.0.1) hier.

Mmmz, ik zie op de lkml net een paar (fout geposte) entries staan. Even quote:
> The KDE panel (kicker) from KDE 3.0 (RedHat 7.3 issue) refuses to start
> up. I get a SIGPIPE in DCOP, and a SIGSEGV in kicker.
> This looks like something changed in regards to permissions, 'cause when I
> start KDE as root, it does work.
>

check the permissions of /tmp/{kde|ksocket}-$(LOGNAME)
Make sure you have read and write perms on your home directory. I had
that happen due to a misplaced chown -R once.

This is not a kernel question, however, and probably shouldn't be on this
list.
Misschien dat dat bij jou ook het geval is.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 15:26 schreef janjanjansen het volgende:
De taakbalk heet kicker. Hier loopt ie wel goed, KDE is nog nooit vastgelopen (versie 3.0.1) hier.

Mmmz, ik zie op de lkml net een paar (fout geposte) entries staan. Even quote:
[..]

[..]

Misschien dat dat bij jou ook het geval is.
Hm.. dat heppie wel..
Een kill -SIGHUP <kicker PID> gaf wel output op de console(dus hij ontving het signaal), maar had verder geen effect.
Een 'top' liet zien dat kicker 95% tot 100% van de CPU power gebruikte en het geheugen aan het volpompen was...
Dus toen maar gewoon volledig gekilled en gerestart.

Tja

Verwijderd

ik heb dat system monitorretje altijd lopen op de taakbalk. dan kun je 'leuk' zien dat er iets mis aan het gaan is. Ik zag op een gegeven moment het geheugengebruik langzaamaan steeds oplopen. op een gegeven moment zattie aan de top en inderdaad toen werd me alles een potje traag! Net windows met 16Mb ram. Gordijn effecten enzo. Helaas vergeten te kijken welk proces dat nou was wat de mist in ging.
Tot nu toe onder 3.01 geen last van gehad.

Verwijderd

Om te voorkomen dat de toegangsrechten in je kde-donfiguratiemappen eigendom van bijv. root worden moet je het volgende even in ~/.bashrc of vergelijkbaar bestand zetten:
code:
1
export KDE_HOME='~/.kde3'

uitgaande dat jouw kde-versie deze map gebruikt voor de configuratiebestanden. (bij mij is dat ~/.kde2, ondanks dat ik kde3.0 gebruik)

Let op: de aanhalingstekens moeten er in staan. Deze voorkomen op een of andere wijze dat bij een su het pad naar de kdemap blijft staan op die van de user.

Verder kan het helpen om ksocket en ksyscoca (vaak te vinden in een submap van /tmp te verwijderen.
En het configuratiebestand van Kicker: ~/.kde3/share/config/kickerrc.