Vreemd brand probleem met cd's

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik had het vroeger een paar keer. Dat ik een cd had (divx) en dat ik die gewoon kon bekijken, maar ineens later deed ie het niet meer. Dan wou ik 'em opstarten, en hoorde ik de cd wel spinnen, maar mediaplayer (of een ander programma) gaf dan een fout aan na een hele poos wachten.

Nu heb ik het ineens echt een paar keer achter elkaar. Ik heb een SCSI Plextor 4x4x16 brander, ik gebruik Nero 5.5.7.8 heb windows ME als besturingssysteem en gebruik arita 80min cd's.

Ik heb al echt een hele zooi films gebrand, allemaal goed, en nu ineens doet ie dit. Ik heb al meerdere cdromspelers geprobeert, en ik heb ook speciaal schoonmaakspul geprobeert voor de cd's wat niet echt werkte. De cd's zien er echt helemaal perfect uit nog, geen krasjes or whatsoever.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Verwijderd

Neem eens een ander merk cd-recordables.

Trouwens, schoonmaak cd's kunnen je brander slopen! kijk daar dus mee uit!!!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik had zoiets met een svcd... blijkt dat je daar een apart proggie voor nodig hebt.. belachelijk |:( :{

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Ed.
Op maandag 03 juni 2002 15:16 schreef xargon het volgende:
Neem eens een ander merk cd-recordables.

Trouwens, schoonmaak cd's kunnen je brander slopen! kijk daar dus mee uit!!!
Het was geen schoonmaak cd maar gewoon een doekje met vloeistof om cd's mee schoon te maken :)

Verwijderd

Gelukkig, anders kan het zijn dat ie helemaal nix meer doet. Niet dat je brander niet aan vervanging toe is maar als ie het nog doet is het toch zonde...

• Ed.
Het wordt nu helemaal mooi:

heb ik cdcheck gedownload, ga ik 1 van m'n nietwerkende cd's proberen, geeft cdcheck aan dat er geen fouten zitten op de cd!

* Ed. wordt gek

• Ed.
Volgens mij werkt dat CDcheck proggie niet echt, want ik heb hier net ook een kapotte GTA1 cd gescant en daarbij zegt ie ook dat ie het gewoon doet...

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 23:26
probeer ISOBuster, die kan meestal de data nog inlezen, en download 'Cd Speed' van http://www.cdspeed2000.com/
dan kan je zien of er bad sectors op de cd zitten.

Volgens bij zijn arita's en traxdata :r

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

heb je wel de juiste DiVX decoders geinstalleerd? en goed? vaak loopt Windows bij mij ook te kutte omdat hij dat V3.11a en V5 door elkaar haalde :(.

probeer anders is een ander merk CD'r het kan zijn dat jou brander die CD's niet lekker vind :r ...

n54 power!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Kopieer eens die video naar de HD.Als dat niet lukt scheelt er iets

• Ed.
Op maandag 03 juni 2002 20:07 schreef MisterE het volgende:
probeer ISOBuster, die kan meestal de data nog inlezen, en download 'Cd Speed' van http://www.cdspeed2000.com/
dan kan je zien of er bad sectors op de cd zitten.

Volgens bij zijn arita's en traxdata :r
Ok, ik ga dat proggie ff proberen, brb met de resultaten
Op maandag 03 juni 2002 20:08 schreef TMDevil het volgende:
heb je wel de juiste DiVX decoders geinstalleerd? en goed? vaak loopt Windows bij mij ook te kutte omdat hij dat V3.11a en V5 door elkaar haalde :(.

probeer anders is een ander merk CD'r het kan zijn dat jou brander die CD's niet lekker vind :r ...
Ja, goede codecs zijn geinstalled, andere films doen het gewoon, en m'n brander lust ze dacht ik toch wel, heb er minstens 200 cd's mee gebakken waarvan er maar enkelen niet goed gingen.
Op maandag 03 juni 2002 20:14 schreef EXE-cuter het volgende:
Kopieer eens die video naar de HD.Als dat niet lukt scheelt er iets
Daar heeft ie problemen mee ;(

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00
* GeeMoney heeft dit ook gehad lag bij mij aan de brander, cd's spinnen wel maar egbeurd helemaal nix, die cd's kan je wel weggooien nu en brander inruilen (heb ik gedaan)

• Ed.
Ok, iets nieuws: ik heb 1 van de niet-werkende divx cd's nu geprobeert naar de HD te kopieren, en dit lukte. Het duurt alleen wel erg lang (ongeveer 20a30 sec) voordat de film geladen is en zich afspeelt. Maar de cd speelt laad ie wel, maar afspelen doet ie niet, zefls niet na 10 min wachten.

Ik ga 'em morgen nog een keer branden, kijken wat ie gaat doen.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Op maandag 03 juni 2002 23:36 schreef Rolex het volgende:
Ik ga 'em morgen nog een keer branden, kijken wat ie gaat doen.
`

De aanhouder wint >:)

n54 power!

Pagina: 1