Harddisk kapt ermee, bekend probleem?

Pagina: 1
Acties:

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 15:03
Athlon 550 Classic
Quantum FireBall AS 20 GB DMA66
MSI MS-6167 mobo met 256 MB
Adaptec 2940 UW voor seagate barracuda SCSI disk en DLT8000 :)

Probleem:

PC loopt soms tijden goed en dan ineens hoor je een disk (volgens mij de quantum (system)) stoppen. Even daarna spint hij weer wat moeizaam op, eventueel gevolgd door weer een keer stoppen. Uiteindelijk start hij daarna waar. Dit proces duurt ongeveer 5 seconden. Hierna kapt mijn machine ermee.

Wie weet een oplossing?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uhm, staat in Windows je HD op "na 20 minuten HD stoppen" of zo? Dat is het enige wat ik kan bedenken.

• asing
Nope, het is net alsof de spanning er even af gaat. Zo klinkt het ook. Maar met een EnerMax Silent moet het geen probleem zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Haal ff een test utility van de quantum site af om te kijken of je hd nog "in shape" is...

kan je meestal wel aardig wat wijs uit worden, ook kun je kijken of je s.m.a.r.t technologie nog wat te melden heeft (er vanuitgaande dat die erop zit)

een gewone scandisk kan soms ook wel eens wat opleveren, maar dan ook wel een "surface scan" erbij uitvoeren...

Succes

• Battle Bunny
  • Laatst online: 02-02 21:41
Speedfan laat ook de S.M.A.R.T. status zien. Dit kan handig zijn. Ik heb het op mijn 15GB IBM HDD ook, en heb het idee dat het niet bepaald goed voor em is. Het zou kunnen komen door de ophanging van het beestje...

• asing
Dat MSI bord is werkelijk WAARDELOOS. Ik was één van de eersten met een Athlon, maar temps bijhouden en zo : ho maar!

Het is dus gebeurd dat mijn fans op het koelblok ermee kapten. Ik heb nu dus geen idee hoe heet hij wordt.

De schijf zelf is gewoon in een 3,5 bay ingebouwd.

Het hele ding moet nog even mee totdat de Hammer er is :). Het programma zal ik eens proberen.

Asing

Pagina: 1