Toon posts:

Computer herstart zomaar

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16

YellowCube

Wait...what?

welk OS draai je ? Herstart ie zomaar of als je met iets specifieks bezig bent ? is je processor overgeclocked ?
Beetje uitgebreider zijn in het geven van info anders kan niemand je echt antwoord geven

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai het onder XP en hij is niet over geklocked. Het is een asus moederbord CUV4X-E, er zit 512 mb geheugen in 2x 128 1x 256 (alle 3 verschillend merk) en een geforce 2 gts deluxe.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:21
misschien koeler beetje kapot?
ut kan ook een trojan zijn

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer suggesties? *D

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens geen virus, windows XP staat er net 1 dag op. En internet is er niet op geinstalleerd.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het zou ook een voedingsprobleem kunnen zijn. Is het gelijk na de flash gekomen of pas een tijdje erna? Als het later gekomen is is het redelijk zeker de voeding. Probeer het eens met een sterkere :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan *D thanx mate

Maar het is eigenlijk nooit eerder gebeurd zit ik me nu te bedenken, en het is inderdaad pas na het flashen gekomen. Hmmm lastig |:(

• Pollewob
  • Niet online
Dan zou ik eest even de BIOS terugflashen en kijken of het dan wel goed werkt. Als de problemen dan ook blijven is het nog steeds de voeding :)

Verwijderd

Zet in XP de optie uit dat hij automatisch reboot bij een fout, dan kan je eventueel de oorzaak achterhalen.

Weet niet meer uit me hoofd waar die optie zit, maar wel bij iets 'advanced' nogwat.

• Pollewob
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 15:51 schreef Killjoy_b het volgende:
Weet niet meer uit me hoofd waar die optie zit, maar wel bij iets 'advanced' nogwat.
Deze computer > eigenschappen > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen > de computer automatisch herstarten uitvinken

Maar als het idd de voeding is blijft ie toch resetten zonder bsod :)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe flsh ik de bios terug *D

• Pollewob
  • Niet online
Is afhankelijk van je mobo natuurlijk :)

Bij mij is het gewoon kwestie van BIOS flashprogramma + BIOS-file op floppy zetten en tijdens booten uitvoeren. Hoe dat bij jou werkt kan je precies op de site van de fabrikant lezen :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52

Meneer aard

Porsche rulez!

temperatuur van je cpu? bij mij draaide m`n athlon ook de nek om.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Hoogst waarschijnlijk is het de voeding. Een poosje geleden was dat bij mij ook, dingen als ps/2 en usb port deden het niet meer en de pc viel plotseling uit en starte weer op. De voedingsstekker was zelfs op een paar plekken bruin/zwart. Nieuwe voeding en hij vliegt weer als een trein :)

Verwijderd

Ik heb ook drie verschillende merken geheugen door elkaar. 2x 128MB en 1x 256MB ging perfect onder win 98SE, toen XP geinstalleerd en kreeg spontane reboots. heb toen mijn gegeugen een beetje van bankjes verwisseld en toen was het ( na een tijd proberen) over. heel soms doet ie het nog.
Pagina: 1