Sideband + Fast Writes???

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
Euh wat doen deze dingen, en hoe zet ik ze aan? Enige wat ik weet is dat mijn mobo ze ondersteunt na de laatste BIOS flash, maar ik heb geen flauw idee wat het is... Hellluuup! :)

WEBN & chill (@IBKR)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
hullow?

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Siteband adressing heeft te maken met de maximale aperture size die je videokaart kan alloceren.

Op z'n nederlands, een AGP-videokaart kan gebruik maken van normaal systeem-ram. Siteband adressing is de maximale grootte die de videokaart kan jatten van het normale geheugen.

Dit gebruikte geheugen wordt trouwens dynamisch toegewezen. De videokaart pakt alleen wat hij nodig heeft. Daarom is de helft van je geheugen de standaard instelling.

Met fast-writes kan een videokaart (bv Geforce(2)) over de AGP-bus schrijven zonder om op bevistiging van de processor te wachten, meen ik...

Siteband adressing kun je aanpassen in de bios in: Advanced Chipset --> Aperture Size

Sommige videokaarten hebben een min. een aperture size nodig om (goed) te werken!

Fast-writes moet door de videokaart en de bijbehorende drivers ondersteund worden

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:27
Je vergeet te vertellen dat door het aanzetten van deze features over het algemeen de snelheid zo'n 1 - 3 % toeneemt.
Maar dat oc-en dan bijna niet meer mogelijk is. Schijnt zeker met VIA chipsets veel problemen te geven...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

De snelheidswinst is inderdaad niet zo hoog, maar alle kleine beetjes zijn mooi meegenomen. Fast-writes kan in sommige zwaardere spellen van belang zijn, maar ook hier valt dat tegen.

Dat dat bij VIA-MoBo's niet meer kan is mij nieuw, ik zelf heb 2 computers met VIA-chipset en bij allebei levert dat geen problemen op...

Verwijderd

Sideband adressing is heel iets anders Darkstar, wat jij bedoeld is de AGP aperture size. Sideband adressing is een apart kanaal voor communicatie van de agp bus door die communicatie te laten lopen via die aparte lijnen blijft er mee bandbreedte over voor het swappen van texture geheugen, het aanzetten van deze optie gebeurd bijv. bij een Asus geforce met het flashen van een "Sideband enabled" bios. Met het aanzetten van deze optie kun je de Agp bus veel minder overclocken, en de snelheidswinst is nihil. Agp fast writes is een optie die op veel computers stabiliteits problemen geeft en de snelheidwinst die momenteel hiermee behaald word is ook niks :(

Dennis
Pagina: 1