Workgroup vervangen door Domain?

Pagina: 1
Acties:

• BSniekers
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2019
Hoi

Ik wil mijn prive PC met mijn werklaptop netwerken.Voorheen was er een werkgroup op kantoor, die ik ook op mijn thuispc heb ingeklopt. Niks aan de hand, alles liep Nu hebben we een nieuwe domain controller en loopt alles via een domain. De workgroup thuis vervangen door het domain gaat niet, omdat ik niet als gebruiker op dat domain kan worden gevalideerd. Laat staan dat ik de 'oude' workgroup' thuis kan verwijderen. HELP...! Beide machines draaien Win2k pro, hebben een 'hard' IP adres via TCP/IP protocol... nog steeds zien ze elkaar niet en pings timen uit. wie helpt? :+

Merci!

Bram

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sim-pel je zult 'm aan een domain moeten hangen.
Als je de local adin password weet, kun je thuis gewoon 'local' aanloggen, en op werk op het domein.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BSniekers
Op maandag 03 juni 2002 14:52 schreef Koffie het volgende:
Sim-pel je zult 'm aan een domain moeten hangen.
Als je de local adin password weet, kun je thuis gewoon 'local' aanloggen, en op werk op het domein.
dus; Je bedoelt thuis als admin inloggen (ben ik toch al :) ) en dan een domein voor thuis maken? en *dat* werkt nu net niet, tenzij er een soort 'local' domein naam is waar ik niks van weet? Moeten het domein thuis en op het werk niet hetzelfde zijn om dit te laten werken?

- Bram --> confused :?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee,
Als je gaat aanloggen, kun je de selectbox waar het domain van je werk instaat openklappen.
Hier kun je dan kiezen tussen het domain, en je computernaam.

Als je de computernaam selecteert, moet je aanloggen met een account die lokaal op die PC staat.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BSniekers
Op maandag 03 juni 2002 15:20 schreef Koffie het volgende:
Nee,
Als je gaat aanloggen, kun je de selectbox waar het domain van je werk instaat openklappen.
Hier kun je dan kiezen tussen het domain, en je computernaam.

Als je de computernaam selecteert, moet je aanloggen met een account die lokaal op die PC staat.
..en dna heb je het over mijn werkPC neem ik aan? en dan kan ik de oude workgroup thuis laten staan, en de boel zou het moeten doen? pls clarify....

en als je het offline wil uitleggen, ik zit op ICQ :)

Cheers

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat doe je nu moeilijk :?
Stel, de netbios/PC naam van je lappie heet LAPTOP01 , en het domain heet NTDOMAIN.

Dan hang je die PC gewoon op je werk in het NTDOMAIN.
Thuis aangekomen ga je inloggen. Klik op advanced of options in het inlogvenster.
Daar zie je in een listbox NTDOMAIN staan.
Klik hierop, je zult nu kunnen kiezen uit NTDOMAIN en LAPTOP01.

Klik op LAPTOP01 en geef een user/pass combi op van een LOKALE gebruiker op die laptop (bijvoorbeeld Admin).

Klaar :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1