[WC] stel water wordt te warm. 2de res een idee?

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/1749095928.jpg

dit is dus me res. voor me waterkoeling. er komt binnenkort nog een 2de slang aansluiting aan de bovenkant voor de bijvoer en luchtafvoer.

ok wat zit er in mijn WC-setup..
* Z4 koelblok voor P4-1700
* home made waterblok voor P3-700
* home made waterblok voor ATi R8500
* home made waterblok voor GF1 Quadro

dit zit dus in 1 setup met zo'n 6 meter slang ertussen en deze radiator..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/DSCF3661.jpg

kortom mijn vraag is nu. stel dat het water te warm wordt is dan een 2de res. aan te raden of koelt een 2de res niet genoeg..

[edit]
fotoz ff ergens anders geupped

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met een 2e reservoir schiet je niet zoveel op. Als het water te warm wordt kun je beter een grotere/2e radiator plaatsen.
Een reservoir zorgt er alleen maar voor dat het water langzamer opwarmt.

PS. 2e pic doet het niet.

edit: nu is het 2e plaatje ook dood :?

Verwijderd

Lijkt me geen duurzame oplossing... na verloop van tijd zal dat water ook te warm worden. Zou zelf niet zo gauw kiezen voor symptoombestrijding (heeft PaarsII al lang genoeg gedaan >:)).
Liever oorzaakbestrijding; dus systeem geeft meer warmte aan water af dan water aan omgeving. Oplossing; zorgen dat je water de warmte beter kwijt kan. Grotere radiator, fannetje op je radiator, waterreservoir in koelkast, enz...

BTW, 2e plaatje doet het niet.

edit:
SH007 postte terwijl ik nog zat te typen...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:14

Wimo.

Shake and Bake!

Hmz... ik denk sowieso niet dat je water te warm wordt..als jij een fatsoenlijke fan op je rad zet krijg je dat water echt niet te warm..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 14:53 schreef Wimo. het volgende:
Hmz... ik denk sowieso niet dat je water te warm wordt..als jij een fatsoenlijke fan op je rad zet krijg je dat water echt niet te warm..
op dit moment heb ik 2x 12cm die dus in de case zit en naar buiten blaast en dus door de rad heen..

ik heb iets van gehoord dat dit niet super is..

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 03 juni 2002 15:57 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

op dit moment heb ik 2x 12cm die dus in de case zit en naar buiten blaast en dus door de rad heen..

ik heb iets van gehoord dat dit niet super is..
Ik heb ze juist buiten mijn kast op mijn rad zitten..ze zuigen dus de lucht uit de kast door het rad naar buiten.. dit schijnt de beste manier te zijn.. tenzij je hem natuurlijk boven je kast bouwt en de lucht eruit zuigt

Maar dat rad moet je spullen hendig kunnen koelen..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 16:06 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Ik heb ze juist buiten mijn kast op mijn rad zitten..ze zuigen dus de lucht uit de kast door het rad naar buiten.. dit schijnt de beste manier te zijn.. tenzij je hem natuurlijk boven je kast bouwt en de lucht eruit zuigt

Maar dat rad moet je spullen hendig kunnen koelen..
jij vind de radiator dus groot genoeg?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 03 juni 2002 16:11 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

jij vind de radiator dus groot genoeg?
Ik denk dat het wel lukt.. ik heb met een veel kleiner rad een dual t-bird (geen dual systeem 2 cpu's in 2 pc's) + een videochip gewoon gekoelt.. en dat ging netjes.. temps van het water waren in de zomer rond de 23ofso

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Ik zou ook eerder een tweede radiator nemen dan een tweede resevoir.
Je kan natuurlijk ook je eerste radiator beter koelen met (silent) fans :P

Verwijderd

Ik heb jou al een tijdje geleden verteld wat er mis is met jou Radiateur + fan setup...
Vooral niet luisteren..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 16:56 schreef NoStra het volgende:
Ik heb jou al een tijdje geleden verteld wat er mis is met jou Radiateur + fan setup...
Vooral niet luisteren..
idd :D , mag ik het gewoon nog ff vragen? ennuh kan je het plz nog es zeggen wat je toen zei, ik ben het namelijk vergeten..

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:56 schreef NoStra het volgende:
Vooral niet luisteren..
Zou je het voor de andere mensen hier (die geen ID hbb waar je het over hebt) nog een keer willen herhalen.. :P

En verder vind ik een 2e resevoir nergens op slaan... |:(
(maar dat heb ik gisteren ook al gezegd) ;)

STEL het water word te warm (wat me sterk lijkt) dan kunnen we altijd nog over gaan op een 2e of een (nog) grotere radiator. :9

/me denkt dat deze radiator in combinatie met 2 12cm fans meer dan genoeg is voordeze setup :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
reservoir koelt niet maar zorgt ervoor dat het langer duurt voordat het water op temperatuur is... uitstel van executie dus.....

2de radiateur gaat dus wel helpen..

if broken it is, fix it you should

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Op maandag 03 juni 2002 17:31 schreef elgringo het volgende:
reservoir koelt niet maar zorgt ervoor dat het langer duurt voordat het water op temperatuur is... uitstel van executie dus.....

2de radiateur gaat dus wel helpen..
Helemaal mee eens.

Verwijderd

de fans en radiator
die zitten echt tegen elkaar aan bij jou of niet?
dus de fans koelen maar een heel klein oppervlakte
je moet ze er een stukke af doen
met een fanduct
zodat je hele radiator gekoeld wordt

Verwijderd

deze radiator kan schat ik zon 900 a 1200 watt aan warmte afvoeren... vergeet niet, haast alle radiatoren zijn overkill. Een 2e radiator zal dus niets uitmaken. Wat je wel kan doen is 2 reservoirs maken met 2 pompen, zodat je flow niet te erg inzakt (een effectieve flow van 75-100 liter per uur is prima)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

Op dinsdag 04 juni 2002 00:27 schreef SiQDiZ het volgende:
deze radiator kan schat ik zon 900 a 1200 watt aan warmte afvoeren... vergeet niet, haast alle radiatoren zijn overkill. Een 2e radiator zal dus niets uitmaken. Wat je wel kan doen is 2 reservoirs maken met 2 pompen, zodat je flow niet te erg inzakt (een effectieve flow van 75-100 liter per uur is prima)
ik denk dat deze rad niet echt overkill zal zijn want gaat wel effe na dat dit 2x cpu en 2 x video moet koelen en dan heb ik het nog niet eens over het verlies
dus 1200 W efectief kun je vergeten

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 00:27 schreef SiQDiZ het volgende:
de flow is nog perfect geloof me.. ik zal er es een filmpje van maken zodat je denk ik een id krijgt.. iig de waterflow is geen prob. ik heb er een 1400 L/uur pompie de sicce idra eraan gesloten.. dus dat wil wel pompen >:) :P

Verwijderd

iedereen zegt toch echt hier op got dat het met een fanduct beter werkt...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
* ReseTTim woei me resevoir is nu echt waterdicht. :) :) :P
net ff getest en het lekte niet :) :) wat me wel opviel is dat het water sneller wordt gepompt dan het af kan voeren..
namelijk me resevoir raakte steeds voller :D maarja nu had de pomp 2 resevoirs dus misschien is dat het..

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Ben zelf een beetje een wc-n00b maar als ik dit zo lees en bekijk zou ik zeggen, krijgt je pomp het allemaal wel rond??

Als je een circuit hebt van 6 meter en de in- en uitlaat van je radiator zitten beiden aan de bovenkant, dan moet je pompie een hoop kunnen trekken hoor!!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 01:14 schreef willempiet het volgende:
iedereen zegt toch echt hier op got dat het met een fanduct beter werkt...
hij heeft een fanduct :)

alleen heb ik hier mn twijfels over, 3x 60mm o.i.d..... toch beter zelf 1tje in elkaar klussen, ReseTTim

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Zorg ervoor dat je fan(s) de lucht door de radiateur heenzuigen. Ik had eerst de fan tegen mijn radiateur aan en die blies er doorheen. Nu met een fanduct van 5 cm dezelfde fan erop alleen dan zuigend. Dat scheelde bij mij ongeveer 5 graden op de cpu en 1 op de chipset. Die 2 koel ik dus ook met water. Dat het op de chipset niet veel uitmaakte is waarschijnlijk omdat die nooit boven de 20 graden komt :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/radophang.gif

dus jullie gaan voor ophang manier 2? wij waren eerst van plan op de eerst ophang manier te nemen..

• Mad_Demon
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Op dinsdag 04 juni 2002 09:18 schreef -=MOL=- het volgende:
Zorg ervoor dat je fan(s) de lucht door de radiateur heenzuigen. Ik had eerst de fan tegen mijn radiateur aan en die blies er doorheen. Nu met een fanduct van 5 cm dezelfde fan erop alleen dan zuigend. Dat scheelde bij mij ongeveer 5 graden op de cpu en 1 op de chipset. Die 2 koel ik dus ook met water. Dat het op de chipset niet veel uitmaakte is waarschijnlijk omdat die nooit boven de 20 graden komt :)
Maakt dat zo veel uit? Ik dacht dat een fan meer kracht had met het "duwen" van de lucht?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

het duwen of zuigen maakt denk ik nite zoveel uit, het is vooral dat als je je fans niet echt tegen de radiator doet maar een dindje er vanaf dat dan de hele radiator wordt gekoeld en niet alleen kleine stukje

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
maar ik gah dus liever voor optie 1 omdat de fans er al zitten op die plek. maar als jullie me echt dus optie 2 aanraden dan zullen we dat wel weizigen..

• AMDtje
Op dinsdag 04 juni 2002 12:53 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

Maakt dat zo veel uit? Ik dacht dat een fan meer kracht had met het "duwen" van de lucht?
Er moet toch altijd evenveel lucht in als eruit? Het is wel zo dat een fan meer een straal blaast dan zuigd. Dus hij blaast gericht over een kleine oppervlakte. De lucht die aangezogen wordt komt vanuit de hele omgeving niet alleen vanaf recht voor de fan. Daarom beslaat een zuigende fan meer oppervlakte dan een blazende. Een fanduct helpt denk ik ook niet als ie blaast, omdat de lucht toch recht door gaat. Ik hoop dat wat ik bedoel te snappen is, beter kan ik het niet uitleggen.

• AMDtje
Op dinsdag 04 juni 2002 14:24 schreef ReseTTim het volgende:
maar ik gah dus liever voor optie 1 omdat de fans er al zitten op die plek. maar als jullie me echt dus optie 2 aanraden dan zullen we dat wel weizigen..
Ik zou eerst eens kijken OF ie wel te warm wordt.

• AMDtje
Op dinsdag 04 juni 2002 01:45 schreef ReseTTim het volgende:
* ReseTTim woei me resevoir is nu echt waterdicht. :) :) :P
net ff getest en het lekte niet :) :) wat me wel opviel is dat het water sneller wordt gepompt dan het af kan voeren..
namelijk me resevoir raakte steeds voller :D maarja nu had de pomp 2 resevoirs dus misschien is dat het..
Als je 1 res hebt wordt het water aaan de ene kant eruit gezogen en aan de andere kant erin gepompt. Als je er 2 hebt wordt bij res het waret eruit gezogen en bij de andere erin gepompt. Het water gaat alleen van het ene res naar het andere door de zwaartekracht. Pompen gaat altijd sneller dus gaat je ene res leeg en da andere loopt over.

Dit geldt alleen als je res niet lucht dicht zijn. Als er dus alleen lucht/water in kan via de slangen weet ik het niet

Verwijderd

Nog iets waar je je misschien allang bewust van was: De in- en uitloop van je rad zitten beide bovenaan. Het is dan zaak om de inloop aan de kant te maken waar de warme lucht je rad verlaat en de uitloop aan de kant waar de koele lucht binnenkomt. Als je het andersom doet verwarm je aan de bovenkant je afgekoelde water weer met de opgewarmde lucht van de inloop.

Volgens mij kun je ook beter lucht door je rad blazen dan zuigen. Als je er lucht doorheen blaast stijgt de luchtdruk in je rad iets waardoor er meer luchtmoleculen tegen het metaal botsen en meer warmte op zouden moeten nemen.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 14:57 schreef ET_Inside het volgende:
Nog iets waar je je misschien allang bewust van was: De in- en uitloop van je rad zitten beide bovenaan. Het is dan zaak om de inloop aan de kant te maken waar de warme lucht je rad verlaat en de uitloop aan de kant waar de koele lucht binnenkomt. Als je het andersom doet verwarm je aan de bovenkant je afgekoelde water weer met de opgewarmde lucht van de inloop.

Volgens mij kun je ook beter lucht door je rad blazen dan zuigen. Als je er lucht doorheen blaast stijgt de luchtdruk in je rad iets waardoor er meer luchtmoleculen tegen het metaal botsen en meer warmte op zouden moeten nemen.
kan je het misschien ff teken want ik snap niet het geheel het principe wat ie bedoelt met wat er met het water gebeurt als ie in de radiator komt en er weer uitgaat.

ik ben niet spies meer op de hoogte wat nou blazen en zuigen is.. ik denk dat ik het wel weet maar niet sekers dus een afbeelding zou hierbij helpen..

Verwijderd

warm water in-> ====||...........||====..->.lauw water uit
....................||....warm...||
koele lucht ->......||->......->.||.->.warme lucht uit
....................||...........||
koele lucht ->......||....lauw...||.->.lauwe lucht uit.
.....................\\.........//
.......................=========
.......................kamertemp
........................ water

Dit is een beetje zoals ik me jouw radiator voorstel (Ik denk altijd in ASCII :)). Voor het gemak gebruik ik 3 gradaties in temp: warm, koud en lauw. Ik neem aan dat het water in je rad eerst naar beneden stroomt en dan weer naar boven. Zoals boven beschreven is dus fout: Boven komt het door je proc verwarmde water binnen. Wordt meteen goed gekoeld door binnenstromende koele lucht. Door groot verschil in water-luchttemp zal het water vlug afkoelen en de lucht vlug opwarmen. Om dat er van boven naar beneden lucht van dezelfde temp (nl. kamertemp) binnenkomt (linkerkant figuur) zal het water onderin je radiator stevig afgekoeld zijn, in het ideale geval tot kamertemperatuur. Daar gaan we nu even van uit. Daarna stroomt je maximaal gekoelde water weer omhoog in je rad en kijk daar: Je opgewarmde lucht uit de linker helft van de figuur stroomt nog door je radiator en begint je koele water weer te verwarmen. Sterker nog, de warmste lucht zit bovenaan, dus hoe dichter je koelwater bij de uitloop van je rad komt des te warmer de lucht die daar door je rad stroomt en des te warmer je koelwater.
Draai de waterstroom om en je bent van je 'probleem' af:

koel water uit<-====||...........||====..<-.warm water in
....................||....warm...||
....................||...........||
.....................\\.........//
.......................=========
........................water

In het rechter deel van de figuur stroomt alleen maar koele lucht door de radiator waardoor het water aan de bovenkant ongevoor op kamertemperatuur zal zijn (let op de richting van de pijlen)

Hoop dat 't duidelijker geworden is.

Over blazen/zuigen: Koele luchtmoleculen nemen warmte op als ze in botsing komen met een warm ding (iets met meer energie bv. je rad). Hoe meer energie in een molecuul, des te harder trilt 'ie. De koelere luchtmoleculen gaan harder trillen en de moleculen in het warme ding gaan zachter trillen. Er wordt energie van het ding naar de lucht overgebracht. De lucht wordt afgevoerd en staat zijn energie af aan de omgeving (koelere luchtmoleculen of muren/meubels enz.). Hoe meer luchtmoleculen er door je radiator stromen des te meer botsingen met je rad, dus meer warmteopname door de lucht en een koelere rad. Door je fan in je radiator te laten blazen (jouw post van 12.20 manier 1) krijg je overdruk in je rad en meer botsingen dus meer warmteafvoer.

Hoop dat dit ook wat duidelijker is geworden. Ik moet er wel bijvermelden dat ik geen deskundige ben, maar met een beetje gezond verstand kom je ook al ver. Heb zelf nog geen waterkoeling, maar denk er wel serieus over om binnenkort te gaan beginnen.

<edit>
ASCII in m'n hoofd ziet er beter uit...
</edit>

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 00:06
Op dinsdag 04 juni 2002 16:08 schreef ET_Inside het volgende:
bla bla bla heleboel text bla bla bla

<edit>
ASCII in m'n hoofd ziet er beter uit...
</edit>
gebruik [ code] en [ /code] alleen dan zonder spaties

Verwijderd

Mannen.....fans op radiateurs altijd laten zuigen ipv blazen. Hiermee voorkom je een zogenaamde "dead-zone" dat is het gedeelte waar de elektromoter zit e.d waar geen airflow is. ALs je hem laat zuigen heb je daar minder last van. Op me stage hangen luchtkoelers en die krengen zuigen allemaal ipv blazen....nu mogen jullie 3x raden waarom.

P.S. het antwoord is in bovenstaande post terug te vinden. :)

Dat blazen beter is dan zuigen, is bij radiateurs niet van toepassing (met uitzondering van hele vreemde gevallen) en dat is deze dus niet.

Verwijderd

Dus: poging 2: dit is goed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
koel water uit <- =||    ||=  <- warm water in
             ||  warm ||
koele lucht ->     ||-> ->  || -> warme lucht uit
             ||  ||
koele lucht ->     || lauw  || -> lauwe lucht uit
              \\     //
                =====
               kamertemp
                 water

En dit niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
warm water in ->=||   ||= -> lauw water uit
             ||  warm  ||
koele lucht ->   ||->   -> || -> warme lucht uit
             ||   ||
koele lucht ->   ||  lauw  || -> lauwe lucht uit.
            \\  //
              ======
            kamertemp
              water

<edit>
Laatste poging met [ code] dingen eromheen
To do: print forum survival guide...
<\edit>

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 16:22 schreef ET_Inside het volgende:
Dus: poging 2: dit is goed:

koel water uit<-=||...........||=..<-.warm water in
.........................||....warm...||
.........................||...........||
..........................\\.........//
............................=======

En dit niet:

warm water in.->=||...........||=. -> koel water uit
.........................||....warm...||
.........................||...........||
..........................\\.........//
............................=======
Klotp als een bus, dit noemt met tegenlopend koelen. Anders warm je het water bij de uitlaat op met warme lucht :? beetje krom he.

Dit in combinatie met zuigende fans zou heel goed meoeten werken.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
is niet een beter idee om een compressor van een koelkast op een of andere manier er tussen te bouwen??

ik dacht eraan om de leiding van een koelkast spiraal in het waterreservoir te leggen en de radiator biuten de comp. te houden.

ideetje???

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/radophang.gif

ok je kijkt dus op deze manier. de lucht gaat ==> kant op. bij welke optie zuigt de fan en bij welke blaast hij?

ik denk optie 1 = blazen, optie 2 = zuigen.
klpt dit?

Verwijderd

Optie twee dus

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Zoals ik allang zei.. fan buitenop de radiateur en die laten zuigen.. moeilijk kan het toch niet zijn :z

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 16:53 schreef Wimo. het volgende:
Zoals ik allang zei.. fan buitenop de radiateur en die laten zuigen.. moeilijk kan het toch niet zijn :z
jawel want die 2x 12cm papst fan zitten met een borgschroef vast. zon schroef met kunststof erin. kortom erg rottig om los te maken :D maar het gaat wel lukken.

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 11:27
euh ReseTTim ik ken je wel zeggen dat een 2e reservoir heel slecht werkt
je kunt beter het water in je res gaan *chillen* met een peltier + radiator dat is de enige manier om goede koeresultaten te krijgen + stabiel een radiator helpt weinig + maakt heel veel lawaai

Verwijderd

je fans zitte nu echt direct tegen de rad aan of niet?
het lijkt me dat de werking van de fan daardoor zwaar omlaag gaat, je moet een ruimte tussen de rad en de fan houden, of je nu zaagt of blaast dat maakt niet uit wat dat betrefd. wel moet je er natuurlijk voor zorgen dat de ruimte tussen de fan en de radiator een mooie tunnel is

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 17:13 schreef Firestormer het volgende:
euh ReseTTim ik ken je wel zeggen dat een 2e reservoir heel slecht werkt
je kunt beter het water in je res gaan *chillen* met een peltier + radiator dat is de enige manier om goede koeresultaten te krijgen + stabiel een radiator helpt weinig + maakt heel veel lawaai
het idee van een 2de resevoir heb ik al aan de kant gezet..
Op dinsdag 04 juni 2002 17:23 schreef willempiet het volgende:
je fans zitte nu echt direct tegen de rad aan of niet?
het lijkt me dat de werking van de fan daardoor zwaar omlaag gaat, je moet een ruimte tussen de rad en de fan houden, of je nu zaagt of blaast dat maakt niet uit wat dat betrefd. wel moet je er natuurlijk voor zorgen dat de ruimte tussen de fan en de radiator een mooie tunnel is
radiator moet nog vast gemaakt worden vandaar dus de vraag.. maar ik weet dat er ruimte tussen moet..

Verwijderd

Ziet er al bruut uit :)
Hou ons op de hoogte, btw hebben sommige niks anders te doen dan moddne? ;)

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Maar zoals eerder al gezegd is; wat doet je denken dat je WC het nu niet trekt?

Het is nog steeds nederland, of wil je naar Spanje verhuizen? :?

Wat zijn je temps nu? of wil je gewoon niet te veel risico's lopen?
veel warmer dan wat het nu is zal het wel niet meer worden dit jaar, dus ik zou eens gaan testen!

Verwijderd

waarvoor heb je waterkoeling nodig? sorry ik kan het niet begrijpen wil je je pc graag met een vrachtwagen vervoeren ofzo?

• Mad_Demon
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Op dinsdag 04 juni 2002 18:26 schreef Chillen het volgende:
waarvoor heb je waterkoeling nodig? sorry ik kan het niet begrijpen wil je je pc graag met een vrachtwagen vervoeren ofzo?
Gebruik de search en vind een dozijn topics met de vraag: "Waarom waterkoeling?" :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1