Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
en wat bedoel je met; dat ze hetzelfde heten?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
bijde beide boeieOp maandag 03 juni 2002 14:26 schreef chem het volgende:
bijde? beide bedoel je
en wat bedoel je met; dat ze hetzelfde heten?
nou ik heb 12 verschillende files en die zijn genummerd van 1 tot 12 en ik moet zeook op dezelfde volgorde op de pc hebben , hoe hte nu gaat is dat ik 12 files eropgooi en dan komt het onder andere naam en volgorde op pc aan/
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Forget your fears...
...and want to know more...
internet is helaas niet mogrelijkOp maandag 03 juni 2002 14:42 schreef Aetje het volgende:
Nee. MAC en PC gebruiken andere filesystemen. Gebruik liever EMail of FTP.
ik heb weleen converter om die files om te zetten naar pc readable maar het gaat puur om wat ik op de diskette doe en dat ik dan andere namen krij als ik die weer inlees op de pc.
wat is de naam ervoor / erna dan?
Verwijderd
2. sleep die files naar diskette
3. effe wachen
4. haal de diskette uit de mac
5. ga naar de pc
6. stop de diskette in de pc
7. kopier files naar schijf van pc
8. effe wachen
9. pizzaa!!!!
als dit niet werkt weet ik het ook niet meer
en dan word compdiff10 compdiff00 enz. enz. en volgensmij in random order .
geen pizza voor mij dusOp maandag 03 juni 2002 14:53 schreef sharky_k_ het volgende:
1. stop pc diskette in mac
2. sleep die files naar diskette
3. effe wachen
4. haal de diskette uit de mac
5. ga naar de pc
6. stop de diskette in de pc
7. kopier files naar schijf van pc
8. effe wachen
9. pizzaa!!!!
als dit niet werkt weet ik het ook niet meer
zorg dat ze op de Mac al in 8.3 formaat staan.
Verwijderd
wat voor een files zijn het?Op maandag 03 juni 2002 14:54 schreef Sir Vega het volgende:
compdiff01.res word compdifE1 zoeits
en dan word compdiff10 compdiff00 enz. enz. en volgensmij in random order .
vertelis wat ,meer ik ga even op google ervoor zoekenOp maandag 03 juni 2002 14:54 schreef Brazza het volgende:
PCMACLAN is het proggie wat je zoekt
Verwijderd
windows kan dat toch wel aan?Op maandag 03 juni 2002 14:55 schreef chem het volgende:
ah, de files names zijn te lang.
zorg dat ze op de Mac al in 8.3 formaat staan.
files van onderzoek, Ph D universitaire opleidingOp maandag 03 juni 2002 14:55 schreef sharky_k_ het volgende:
[..]
wat voor een files zijn het?
uhm het is een ouwe mac, ik weet niet precies hoe ik het op een 8.3 formaat moet opslaan. op pc draait xp
Of wat sneller gaat cd fikken..
kun je dan een netwerk tussen pc en mac bouwen?Op maandag 03 juni 2002 14:58 schreef Brazza het volgende:
Daarmee kan je pc>mac en vice versa bestanden kopieren of printers delen..
Of wat sneller gaat cd fikken
ik denk niet dat ik dat kan, heb wel netwerk hier liggen maar installeren zal me wel niet lukken.Op maandag 03 juni 2002 14:59 schreef Brazza het volgende:
yep
Zit er ook iets van een bestand converter erbij dat ik files via diskette kan sharen?
als ikdat downloaad ij downbload.com en dan op mac in stalleer doet ie het dan ofmoet dat anders ? (ben mac n00b)Op maandag 03 juni 2002 15:03 schreef Brazza het volgende:
Vriend van gebruikte altijd STUFFIT voor het inpakken van bestanden op zijn MAC
ja, maar de Mac kent geen win9x cq. lange files aan en scrijft ze als 8.3 weg, met een special karakter (zoals windows de Progra~1 kent) + een DB file die de volledige naam bevat voor de Mac.Op maandag 03 juni 2002 14:56 schreef sharky_k_ het volgende:
[..]
windows kan dat toch wel aan?
is er een optie op de mac dat ik dat aan kan zetten? want wat je hier beschrijft is precies het probleem!Op maandag 03 juni 2002 15:05 schreef chem het volgende:
[..]
ja, maar de Mac kent geen win9x cq. lange files aan en scrijft ze als 8.3 weg, met een special karakter (zoals windows de Progra~1 kent) + een DB file die de volledige naam bevat voor de Mac.
simpel: neem 8 letters voor de punt, en 3 erna. klaar.Op maandag 03 juni 2002 14:57 schreef Sir Vega het volgende:
[..]
files van onderzoek, Ph D universitaire opleiding
uhm het is een ouwe mac, ik weet niet precies hoe ik het op een 8.3 formaat moet opslaan. op pc draait xp
dus bv.: compdiff01.res maak je van: cmpdif01.res
ja dat was dus mijn laatste oplossing alles handmatig gaan renamen, (zijn meer dan 1000 filesOp maandag 03 juni 2002 15:07 schreef chem het volgende:
[..]
simpel: neem 8 letters voor de punt, en 3 erna. klaar.
dus bv.: compdiff01.res maak je van: cmpdif01.res
maarja okay dan zit er nik sanders op
nou, je kan alles files met maczip "oid" compressen, met lange filenames. Of fik een ISO9660 CD met Joliet names. Of pomp ze per netwerk over.Op maandag 03 juni 2002 15:08 schreef Sir Vega het volgende:
[..]
ja dat was dus mijn laatste oplossing alles handmatig gaan renamen, (zijn meer dan 1000 files) (bedankt in ieder geval kweet dat het niet mag)
maarja okay dan zit er nik sanders op
Of, niet.
tjaOp maandag 03 juni 2002 15:11 schreef chem het volgende:
[..]
nou, je kan alles files met maczip "oid" compressen, met lange filenames. Of fik een ISO9660 CD met Joliet names. Of pomp ze per netwerk over.
Of, niet.
Uitpakken op een windows machine moet je dan toch gewoon weer de lange bestandnamen terug geven die je had op de MAC?
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
dat zeggik.Op maandag 03 juni 2002 15:17 schreef MaikelG het volgende:
simpelste is volgens mij nog om ze allemaal in een zipfile te gooien, die je dan een 8.3 filenaam geeft.
Uitpakken op een windows machine moet je dan toch gewoon weer de lange bestandnamen terug geven die je had op de MAC?
btw, het is Mac, niet MAC.
gewoon ftp, geen probleem.Op maandag 03 juni 2002 15:22 schreef CybErvee het volgende:
AppleTalk op je netwerkje.
is toch een onderdeel van pcmaclanOp maandag 03 juni 2002 15:22 schreef CybErvee het volgende:
AppleTalk op je netwerkje.
waarom allemaal software aanschaffen twv honderden euro's - om een paar filetjes te kopierenOp maandag 03 juni 2002 15:27 schreef Brazza het volgende:
[..]
is toch een onderdeel van pcmaclan
wie heeft het over kopen?Op maandag 03 juni 2002 15:35 schreef chem het volgende:
[..]
waarom allemaal software aanschaffen twv honderden euro's - om een paar filetjes te kopieren
lekker kansloos danOp maandag 03 juni 2002 15:38 schreef Brazza het volgende:
[..]
wie heeft het over kopen?
ga dan maar @ zandbak spelen.
Nou lekker weer, hij zocht een oplossing voor Mac> pc en dan kom ik met een oplossing. En ik heb hem niet gehoord dat hij het voor een bedrijf doet. NOFIOp maandag 03 juni 2002 15:59 schreef chem het volgende:
[..]
lekker kansloos dan
ga dan maar @ zandbak spelen.