Toon posts:

Videokaart voor compaq deskpro EP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met de standaard videokaarten voor een compaq deskpro EP op mijn stage. Op de een of andere manier gaan de matrox millenium g200 AGP kaarten een voor een op alle PC's kapot hier.

Nou is mijn vraag of iemand misschien weet of er compatible kaarten zijn voor dit type PC. De Matrox g200 is nergens meer leverbaar. Ik heb hier al verschillende kaarten uitgetest, maar er lijkt er geen een te werken. Mijn stagebedrijf zoekt natuurlijk een zo goedkoop mogelijke oplossing.

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

Ik heb hier nog wel een ATI Rage IIC AGP-kaart liggen.
Die komt uit zo'n Compaq (sticker zit er nog op).

Da's alvast weer 1 PC op pad 8-)

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Een willekeurige AGP kaart past. Koop een goedkoop SiS gevalletje, of een NVidia Vanta-16 of zoiets.

En dat die G200's brak zijn, ik herken het...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 14:15 schreef Aetje het volgende:
Een willekeurige AGP kaart past. Koop een goedkoop SiS gevalletje, of een NVidia Vanta-16 of zoiets.

En dat die G200's brak zijn, ik herken het...
Ik heb dus al verschillende kaarten getest. Ik heb een PC werkend gekregen met een "S3 Inc. trio3D" kaart, maar die kaarten zijn nu dus ook nergens meer te krijgen. Ik denk wel dat het het verstandigste is om alle PC's nu in een keer aan te pakken, en allemaal tegelijk van dezelfde kaart te voorzien. Ik zal eens op zoek gaan naar zo'n Nvidea-tje om te proberen. Bedankt!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
offtopic:
Wat gebeurt er met al die G200's die over zijn?

Die-hard Brexiteer

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Het "defect raken"van die matrox kaarten is een bekend euvel.

De kaarten zijn te repareren door de pc's op te starten met een 2e pci vga kaartje er in en vervolgens de laatste matrox bios op de kaarten te flashen.

Vervolgens zijn alle problemen verholpen. Heb ik zelf helaas al 10tallen keren gedaan.

Gebruik de onderstaande bios voor een G200 en >
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/archive/bios/2002/setup255.exe

Gebruik de onderstaande bios voor een G100 en <
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/bios/setup351.exe

Ik heb nu overigens een TNT1 in de EP van mijn vriendin zitten (STB velocity 4400, 16Mb) en die loopt bagger. Ik heb gehoord dat ATI's en No-name geforces geen problemen geven.

Verwijderd

Compraq (HP) PC hebben 3 jaar garantie, misschien kan je de kaarten claimen bij Comshit(HP)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 15:11 schreef BeyondHorizon het volgende:
offtopic:
Wat gebeurt er met al die G200's die over zijn?
Die liggen hier allemaal nog netjes opgeslagen, maar ik neem aan dat ze gewoon weggegooid zullen gaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 15:18 schreef Kirpeknots het volgende:

De kaarten zijn te repareren door de pc's op te starten met een 2e pci vga kaartje er in en vervolgens de laatste matrox bios op de kaarten te flashen.

Vervolgens zijn alle problemen verholpen. Heb ik zelf helaas al 10tallen keren gedaan.

Ik heb nu overigens een TNT1 in de EP van mijn vriendin zitten (STB velocity 4400, 16Mb) en die loopt bagger. Ik heb gehoord dat ATI's en No-name geforces geen problemen geven.
Ok, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn, maar dat flashen van zo'n kaart... hoe doe je dat precies? Of weet je misschien een site waar ik kan vinden hoe dat in zijn werk gaat?

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 14:10 schreef CyrusTheVirusNL het volgende:
Ik heb problemen met de standaard videokaarten voor een compaq deskpro EP op mijn stage. Op de een of andere manier gaan de matrox millenium g200 AGP kaarten een voor een op alle PC's kapot hier.

Nou is mijn vraag of iemand misschien weet of er compatible kaarten zijn voor dit type PC. De Matrox g200 is nergens meer leverbaar. Ik heb hier al verschillende kaarten uitgetest, maar er lijkt er geen een te werken. Mijn stagebedrijf zoekt natuurlijk een zo goedkoop mogelijke oplossing.
Hierboven staat vermeld dat je de Matrox-kaarten moet flashen. Ik heb ook veel gerepareerd aan Compaqs. Net zoals hierboven met een PCI kaartje opstarten en het Compaq BIOS flashen. Kan ook wel eens helpen

Verwijderd

dit probleem heb ik dus ook
met mn pc's

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op maandag 03 juni 2002 15:18 schreef Kirpeknots het volgende:

Die oplossing werkt.
Gewoon even in 1 van die compaq's een tweede vga kaart zetten,
dan kan je gewoon weer opstarten,
daarna de firmware van de defecte matrox flashen,
die je daarna weer kan inbouwen in een "defecte" compaq.
Dit herhalen tot je alle "defecte" kaarten hebt gehad.
Overgens heb ik zelf voor dit doel een simpel isa vga kaartje gebruikt.
Maar volgens mij kan een pci vga kaart ook.
Het flashen op zich is ook simpel.
gewoon dat genoemde bestand downloaden,
en die exe file uitvoeren.

Overgens kan je het defect raken voorkomen,
door de laatste bios van je Compaq Deskpro
bij www.compaq.nl te installeren.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1