[OC] vraagje mbt underclocken

Pagina: 1
Acties:

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
ik heb een athlon 1333 maar omdat mijn koeling niet echt stoer is draait ie op 1200 en word 65 grade stressed..
ik ga geen nieuwe koeling kopen omdat ik nog aan w88 ben op mijn waterkoeling..

maar heeft dit underclocken (waarvan ie al vanaf begin aan op staat) invloed op het OCen van later ?
is hij daardoor later minder goed overclockbaar ?
want het schijnt zo te zijn dat als je een cpu eerst lang burn in testen laat loopen dat hij dan later verder ocbaar is ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Volgens mij maakt dit niets uit. En als iemand het tegendeel beweerd, graag met fatsoenlijke uitleg, want ik kan het me niet voorstellen!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
ja maar dat heeft toch niks met underclocken te maken. meestal is het zo dat je OCed, burn in doet, en dan nog wat verder kan komenmet OCen.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49

Mad_Demon

de dokter

Ik kan niet inzien waarom UC'en schade op zou leveren :?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• cryptapix
geen schade maar dat de cpu zeg maar gewend is aan 1200 dan en dan niet echt meer hard vooruit te branden is :)

naja ik weet niet of het wel kan zoals ik het stel maar tis maar een vraagje he :p

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
ik denk dat je Vcore verlagen meer helpt...

just meh too zentz

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:48
Op maandag 03 juni 2002 14:09 schreef cryptapix het volgende:
invloed op het OCen van later ?
Nee. Het heeft geen invloed. Je belast de proc alleen minder.
is hij daardoor later minder goed overclockbaar ?
want het schijnt zo te zijn dat als je een cpu eerst lang burn in testen laat loopen dat hij dan later verder ocbaar is ?
Nee, je kunt hem gewoon overcloken. En ja inburnen heeft het effect dat je hem steeds verder kunt clocken.
Nl. Een cameraad heeft een XP1700+. In het begin wouw deze niet op starten als ie op 2000+ liep. En ja. Na een beetje buren starte hij dus wel op 2000+. Naruurlijk niet stabiel, maar hij start dus nu wel op.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• cryptapix
Op maandag 03 juni 2002 14:16 schreef Catch22 het volgende:
ik denk dat je Vcore verlagen meer helpt...

just meh too zentz
hmz me vcore is al 1.625 :) en das al 0.125 onder het standaard :)

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 14:13 schreef Mad_Demon het volgende:
Ik kan niet inzien waarom UC'en schade op zou leveren :?
Misschien omdat door de brakke koeling dit ding UC'ed al een OC'ed temperatuurtje heeft als stressed. Dus als er zoiets bestaat als 'inbranden', dan kan ik me voorstellen dat dat onder deze omstandigheden op de UC'ed snelheid kan gebeuren.

Cryptapix, als je bang bent dat je CPU er schade aan overhoudt, dan moet je dat ding niet meer gebruiken totdat je WC is gearriveerd... of toch even een andere koeler erop zetten... zekerheid voor alles.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

mijn 1000 draaide een tijdlang op 1.37 Volt, wellich kan je proberen nog lager te gaan.. :?

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 14:20 schreef AaroN het volgende:
mijn 1000 draaide een tijdlang op 1.37 Volt, wellich kan je proberen nog lager te gaan.. :?
nah zouk nie doen, mijn 1200 tbird wil niet onder 1.625, boot tie gaar

• cryptapix
Op maandag 03 juni 2002 14:26 schreef Predator_tom het volgende:

[..]

nah zouk nie doen, mijn 1200 tbird wil niet onder 1.625, boot tie gaar
same here

het gaat er me niet om hoe warm ie word..
maar ik bedoel als je een batterij telkens half oplaad en weer half leef dan weer oplaaad.. dan word de batterij lui en kan ie minder lang mee...

is het dan ook zo da als je bij cpus hem een tijd ONDER de specs gebruikt dat ie dan later "lui" is en moeite heeft om boven de specs te draaien ?

Verwijderd

heeft imo totaaal geen invloed, een processor slijt alleen bij hoger(e) temps

lager laten draaien dan gemaakt heeft geen invloed want er treedt geen slijtdage op..

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 08:08
Je CPU kan wel lui worden. De mijne is ook altijd goed gekoeld en als je hem nu warm laat worden is hij al instabiel op 50 graden. Hij draait namenlijk altijd op 5 graden :) (Vapochill)

• cryptapix
ow maar warmte is prob niet :D
hij draait op 53 grade idle :)

Verwijderd

Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.

Over die vergelijking met een oplaadbare batterij:
Da's een chemisch proces, waarbij iedere keer wat verliezen optreden (dus dat ie telkens een beetje van zijn maximale capaciteit verliest). Een CPU is electronica, totdat er iets stuk gaat (wat natuurlijk bij een (te) hoge temperatuur wel kan ;)) zal ie t gewoon blijven doen.

On a side note, ik vind dat inbranden verhaal nogal vaag klinken. Jammer dat niet ooit statistisch onderzoek naar overklokbaarheid van procs :)

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Bij processors is dit zeker niet het geval maar bij geheugen maakt het degelijk wel uit als je hem nou direct flink overclocked of niet.
Geheugen dat goed is ingebrand op een hogere snelheid is veel stabieller. :Y)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ikke gaat effe kampvuur maken in me kamer >:)

Effe processors burnen :P

Hehe nee maakt niet zoveel uit hoor underclocken. Maar de Mhz aanpassen heeft imho geen invloed op de temp, het verlagen van de v-core wel.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Pagina: 1