Toon posts:

[ISDN-Router] Verbinding verbreken vanaf client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd met de 'search' aan de gang geweest, maar heb het niet kunnen vinden:

Ik heb nog niet zolang een nieuwe bak (P4). Ik wil nu mijn oude als router gaan gebruiken (P1@200). Waarschijnlijk komt er binnenkort nog een client aan te hangen.

Als router kom ik Fressco en Sygate nogal vaak tegen. De router zal dedicated zijn. De router maakt verbinding met het i-net d.m.v. ISDN.

Client 1
|
|
HUB--------PC+ISDN-----i-net
|
|
Client 2

Hoe wordt dan de verbinding weer gesloten op de router (voor b.v. Freesco of Sygate)? Kan dit alleen door een time-out in te stellen op de router? Of kan ik ook vanaf de client de verbinding van de router naar het i-net verbreken? :?:?
Ik maak namelijk vaak, voor een korte tijd verbinding met het i-net.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

SyGate heeft de optie remote clients te laten disconnecten. Freesco kan via een control webpaginatje beheerd worden, de PPP connectie kan zo ook verbroken worden.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet al teveel van Linux, maar wil het wel weten. Is Freesco een beetje in te stellen binnen afzienbare tijd?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Freesco is redelijk simpel. Lees de manual op www.freesco.org eens door, dan wordt je het e.e.a. wel duidelijk :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen!

En firewall/virusscanner zet ik dat onder Freesco, of de virusscanner op de clients?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:15

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Smoothwall is een aanrader! *D
www.smoothwall.org

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, die kende ik nog niet.

Is wel duur ... :'(