Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
CListCtrl::SetTextColor
Verwijderd
WM_CTLCOLORLISTBOX
The WM_CTLCOLORLISTBOX message is sent to the parent window of a list box before the system draws the list box. By responding to this message, the parent window can set the text and background colors of the list box by using the specified display device context handle.
A window receives this message through its WindowProc function.
1
2
3
4
5
6
| LRESULT CALLBACK WindowProc( HWND hwnd, // handle to window UINT uMsg, // WM_CTLCOLORLISTBOX WPARAM wParam, // handle to DC (HDC) LPARAM lParam // handle to list box (HWND) ); |
Parameters
wParam
Handle to the device context for the list box.
lParam
Handle to the list box.
Return Values
If an application processes this message, it must return a handle to a brush. The system uses the brush to paint the background of the list box.
---
Ik heb zelf een MFC dialog based applicatie gebouwd en volgens mij geen MainWndProc. Correct me if i'm wrong, ben een absolute nul met die WindowsAPI's en het afvangen daarvan.
Ik wil dus een tekstvlak hebben waar naartoe ik vanuit het gehele programma statusinformatie kan schrijven; gewone berichten zwart en de errormessages in het rood. Gebruik nu een CListBox en de bijbehorende m_ListInfo.AddString() en dat werkt goed, maar niet in kleur.
Wie kan me vertellen waar ik die tekstkleur precies in kan stellen?
Oh en met die CListCtrl kreeg ik niets op het scherm te zien... Moest al de addstrings veranderen in insertItem en dat ging ook niet geheel zoals ik het had gehoopt
---
Je moet de CListCtrl op 'report' zetten (aanvinken bij de properties van de resource). Dan werkt hij wel als een listbox en kan ook nog veel meer.Op donderdag 06 juni 2002 16:50 schreef hufkes het volgende:
[knip]
Oh en met die CListCtrl kreeg ik niets op het scherm te zien... Moest al de addstrings veranderen in insertItem en dat ging ook niet geheel zoals ik het had gehoopt
Verwijderd
Als je 't managen van events enzo toch door een listbox wil laten doen, maar het tekenen van de inhoud zelf wilt doen kan je 'm ownerdraw maken... Is wel even wat werk, maar je hebt dan wel 100% controle over wat er gebeurt...
Ik zal de Pretzold er eens even bijpakken vandaag, wellicht dat daar een voorbeeldje in staat, of anders hier iemand die het weet en er voor een noob duidelijk voorbeeld kan geven? Ik snap wel wat je bedoeld met ownerdraw kiezen en dan alles zelf doen, maar ik zou absoluut niet weten hoe ik dat dan kan doen
---
Verwijderd
Eventueel kun je op http://www.codeguru.com ofzo kijken of er al iemand een owner draw versie heeft gemaakt die doet wat jij wilt. Je gebruikt MFC begreep ik uit je verhaal, dus dan zit je bij codeguru goed...
http://www.codeguru.com/listbox/colorlb.shtml komt waarschijnlijk een heel eind in de buurt...
Ook voor hen die later nog zoeken, die CColorListBox is harstikke mooi!
---