Toon posts:

Schijven delen over internet.........??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik schijven, printers en cd-roms delen met een andere internetgebruiker??
Dus zoals je zeg maar ook op je eigen lan doet thuis..?

Zo ja, hoe doe ik dat (het liefst zonder extra progs)
We hebben een dynamisch ip-adres....

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
hmm, een ftp server beginnen, met als map je eigen hd's? anders jezelf hacken :7

met een dynamisch ip is het trouwens niet echt leuk, moet je iedere keer je gewijzigde IP doorgeven :(

Verwijderd

gewoon ftp opzetten met een makkelijk proggie
of in win2k zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van dat dynamisch ip adres los ik op via www.dns2go.com maar je kan dus niet op een andere manier dan een FTP server die schijven delen???? Ik draai XP...

Verwijderd

Bestands en printerdeling inschakelen, en dan op de andere computer een netwerkverbinding maken met jouw PC in de vorm van \\127.0.0.1\f
Net even geprobeerd en werkt.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Scan voor de lol maar eens het chello network en verbaas je over hoeveel mensen bestands en printerdeling aan hebben staan op hun chello netwerkkaart. >:)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Is makkelijk, gewoon SSH of AFS (AFS voor HD, SSH voor remote control) server en client installeren op een Unix/Linux/Mac OS X besturingssysteem.Dat is echt véél sneller dan FTP.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 14:05 schreef Deom het volgende:
Bestands en printerdeling inschakelen, en dan op de andere computer een netwerkverbinding maken met jouw PC in de vorm van \\127.0.0.1\f
Net even geprobeerd en werkt.
Vervang dan wel 127.0.0.1 door het ip adres van de pc die je wilt hebben 127.0.0.1 is de localhost (je eigen pc dus).
Zorg er ook voor dat je niet achter een firewall of proxy zit of dat de juiste poorten van deze open staan.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 14:31 schreef EdTo het volgende:

[..]

Vervang dan wel 127.0.0.1 door het ip adres van de pc die je wilt hebben 127.0.0.1 is de localhost (je eigen pc dus).
Zorg er ook voor dat je niet achter een firewall of proxy zit of dat de juiste poorten van deze open staan.
Inderdaad en zorg er ook voor dat alleen de personen van wie jij dat wilt toegang hebben tot de gedeelde schijven. Ik vraag me trouwens wel af of dit gaat lukken met een dynamisch ip adres en dns2go, maar dat is een zaak van proberenn

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 13:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Draai een VPN server. Kun jij lekker alles doen wat je wil. VPN servertje onder win2kAS is te vinden onder Remote Access Server. (RAS).

Dit is FUN. heb het zelf ook met me werk. Hartstikke makkelijk. Je kunt verbinding ook laten te encrypten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1