Problemen met Audiotrak Maya 44 door VIA chipset?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje de Audiotrak Maya 44.
De geluidskwalitiet van die kaart is echt heel erg goed, alleen willen de drivers die voor XP zijn ontwikkeld niet goed werken; Zowel de oudere XP drivers als de nieuwste geven het probleem dat als ik via bijvoorbeeld de startknop over de vakjes schuif met m'n muispijl (dus over afsluiten, uitvoeren etcetera) de muziek blijft hangen.

Het maakt niet uit of ik muziek met mediaplayer, Winamp of BPMstudio afspeel, het probleem is er altijd. Als ik dan in het Maya controlepaneeltje op "factory defaults" klik, gaat de muziek weer verder.

Dat is natuurlijk geen doen. Daarom heb ik de W2K driver erop gezet. Die heeft daar gelukkig geen last van, alleen heeft die weer als hinderlijke eigenschap dat ie XP regelamtig met blauw schermen laat vastlopen (IRQ or less etc.).

Het is geen IRQ probleem, ik heb de kaart een eigen IRQ toegewezen en via syteeminfo blijkt dit ook zo te zijn. Er zijn dan ook nergens conflicten.

Nu heb ik al gemaild met de producent, maar deze geven geen antwoord.

Dus heb ik de importeur gebeld. Die zegt dat het ana mijn VIA chipset ligt. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat de oorzaak kan zijn; dan had ik toch ook wel met mijn soundblaster PCI 128 ellende gehad?

Weet iemand of ik er iets aan kan doen?

ThX! :)

[systeeminfo: PIII 933, 512MB SDRAM, Asus CUV4X, WinXP pro]

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik had die problemen met de Terratec EWX24/96 ook en ze zijn ook bekend met de Hoontech kaarten. Heb je toevallig een 686B southbridge? Dan ligt het zeker weten hieraan. Ik heb nu weer gewoon een Intel chipset (i850) en daarmee werkt alles geweldig :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Geen flauw benul wat voor southbridge ik heb. Hoe kom ik daar achter? Kast open maken?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Je hebt een VIA® VT82C686A South Bridge zag ik op de website van Asus. Maar goed, dat ging over andere kaarten. Maar ik denk dat het hieraan ligt :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Gatver, zul je zien dat die lui dus nog eens gelijk hebben ook!

Dus een bepaalde southbridge kan ervoor zorgen dat de boel niet lekker loopt? Incredible!

Eeuwig zonde om nu op zoek te moeten gaan naar een PIII moederbord met een juiste southbridge.

Welke moet ik dan nemen? Ik wil daar toch eigenlijk niet veel aan uitgeven; tussen nu en een jaar zal er wel een P4 komen...

• ErectionJackson

ErectionJackson

Zoek eentje met een Intel i815 chipset. Die kun je het beste hebben denk ik.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:40 schreef MisterDon het volgende:
Gatver, zul je zien dat die lui dus nog eens gelijk hebben ook!

Dus een bepaalde southbridge kan ervoor zorgen dat de boel niet lekker loopt? Incredible!

Eeuwig zonde om nu op zoek te moeten gaan naar een PIII moederbord met een juiste southbridge.

Welke moet ik dan nemen? Ik wil daar toch eigenlijk niet veel aan uitgeven; tussen nu en een jaar zal er wel een P4 komen...
'

Werkt het onder win2k zelf wel goed ?
Tis natuurlijk erg makkelijk om gelijk via-bug te schreeuwen. Ik zou dus een ander os proberen dan xp
zoals 2k bv.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 03 juni 2002 17:13 schreef Driez het volgende:

[..]

'

Tis natuurlijk erg makkelijk om gelijk via-bug te schreeuwen. Ik zou dus een ander os proberen dan xp
zoals 2k bv.
audiotrak heeft goeie driverondersteuing opzich..
je moet verder eigenlijk geluidskaarten zowieso onder 98 gebruiken met recording/creating.

verder is het algemeen bekend dat via chipsets niet super zijn voor audio

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 17:13 schreef Driez het volgende:

[..]

'

zoals 2k bv.
Nou, dat is dus een beetje de pest. Ik heb helemaal geen zin om terug te gaan naar 2000 om dat ik XP heel erg prettig vind draaien. Maar misschien gooi ik er een dezer dagen wel eens een dual bootje tegenaan om te kijken of dat inderdaad de oplossing is.
Pagina: 1