Toon posts:

lan probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 6 computers in een groep aangesloten op het netwerk.
2 hiervan werken niet goed. de protocollen zijn goed geinstalleerd. bij het aanmelden op het netwerk geven beide computers aan dat ze niet kunnen identificeren.

de 2 computers zien bij netwerk omgeving 5 computers in totaal. de andere computers zien hen niet in het netwerk
maar de 2 computers een aantal wel.

wat zou het probleem kunnen zijn. heb al veel geprobeert met de protocollen. :'(:'(

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 19:54
6 pc 's ??? Ook een server, of alleen in een wergroep ???

Vroeger had je dan genoeg aan om alleen Netbeui te installeren...

Maar tegenwoordig, is alleen TCP/IP genoeg. Gewoon iedere machine alleen TCP/IP erop. Elke PC geef je dan een 10.0.0.x adres.

Nou, daarna booten, en dan pingen. Dan moet je alles kunnen benanderen. De browserlist kan wel eens eventjes duren voordat ie helemaal bijgewerkt is. Probeer dan een machine te benaderen door via start, run en dan \\computernaam intikken. Je moet dan de pc kunnen zien.

Succes

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Meer info! Welk OS? P2P? Domein? Etc...

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
heb je toevallig ook nog ergens een firewall draaien, ip addressen verschillend computernaam verschillend, subnetmast moet even staan

Verwijderd

Topicstarter
die 6 computers dat is gewoon een groep die op de server is aan gesloten. deze draaien allemaal op windows 98. de server is nt. dat de browserlist sloom is ligt aan de server dat weet ik.

de ip adressen krijgen ze dus van kennisnet. 4 computers werken al weer maar de andere niet. tcp/ip was genoeg totdat
er een fout bij kennisnet opgetreden is. met netbeui is het verholpen.

de 2 pcs die zien de andere 4 pcs maar verder kunnen ze het netwerk niet vinden. het netwerk daarop tegen kan hun ook niet vinden. pingen werkt niet:?:?

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 19:54
Hmm

In dit geval zou ik Netbeui maar helemaal weggooien.

Alleen TCP/IP. Ze krijgen een IP adres. Dus DHCP. ALs er dan iets niet goed gaat, hebben ze dan toch een ip adres ??? Windows geeft dan aan zichzelf ook een ip adres. Hiermee kun je verder weinig, maar dan weet je dat deze machine (fysiek??) geen verbinding kan maken met de server.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Verwijderd

Topicstarter
met alleen tcp/ip werkt het dus ook niet. ze kunnen gewoon niet het gehele netwerk zien ook al krijgen ze dhcp.

ik zal nog wel verder experimenteren :):):)
bedankt mense
Pagina: 1